آشنایی با وسایل پزشکی در آمبولانس خصوصی

آشنایی با وسایل پزشکی در آمبولانس خصوصی

پرکاربردترین تجهیزات آمبولانس خصوصی

آشنایی با وسایل پزشکی در آمبولانس خصوصی : مقاله‌ای که پیش رو دارید تحت عنوان وسایل پزشکی در آمبولانس خصوصی تهیه و تنظیم شده است. اگر به خواندن چنین موضوعاتی علاقمند هستید، فرصت را از دست ندهید. ما به شما نکاتی ارایه می‌دهیم که شما را در انتخاب یک آمبولانس خوب و کاربردی یاری می‌کند.

آشنایی با وسایل پزشکی در آمبولانس خصوصی کدام‌ها هستند؟

همانطور که می‌دانید، وسایل پزشکی در آمبولانس خصوصی بدون پزشک و پیراپزشک هیچ معنایی نخواهند داشت. لذا قبل از ورود به بحث اصلی ، چند خطی درباره امدادگران با شما صحبت خواهیم کرد.

امدادگران

پزشک و تیم فوریت های پزشکی اولین و مهمترین بخش از بدنه آمبولانس خصوصی است. چنانچه این گروه حذف شوند، آمبولانس فقط یک خودرو ساده خواهد بود. امدادگران اولین افرادی هستند که جان بیمار را از خطرات جدی وحتی مرگ نجات می‌دهند. این افراد به صورت مستقیم و گاه به صورت رادیویی با بیمار در ارتباط هستند.

ماسک های اکسیژن ، از جمله وسایل پزشکی در آمبولانس خصوصی

چنان چه بیماری از نظر تنفسی دچار مشکل شود، بهترین و سریع ترین راهکار این است که به او یک ماسک اکسیژن وصل کنند. این ماسک جریان مشخص و تعیین شده ای از هوا را به درون ریه های مریض می فرستد . بیمار با کمک این وسایل پزشکی در آمبولانس خصوصی تنفس بهتری پیدا خواهد کرد.

شایان ذکر است این ماسک ها در سایزها و مدل های مختلفی قابل ارایه هستند . هر آمبولانسی باید از این نوع ماسک ها در اختیار داشته باشد.

اسپینال بورد

چنانچه امدادگران ، در ناحیه گردن وضعیت مشکوکی را مشاهده کنند که ناشی از شکستگی باشد از این وسیله که جزو وسایل پزشکی در آمبولانس خصوصی است، استفاده می کنند. این ابزار کمک می کند تا گردن و سر مصدوم در حالت ثابتی قرار بگیرد. در این شرایط احتمال هر گونه آسیب بیشتر به صفر می رسد . اسپینال بورد یا یقه گردنی از جنسی ساخته شده است که انعطاف پذیر نیست و با نوارهایی گردن و سر را ثابت نگاه می دارد.

کیف دارویی

در کیف داروها ، شما اقلامی را می توانید پیدا کنید که جان بیمار را از مرگ حتمی یا صدمات بیشتر مصون نگه می دارد. این کیف بسیار سبک وزن بوده و دارای بخش هایی است که داروها را منظم نگاه می دارد. داروهایی که در این نوع کیف ها نگه داری می شود، عبارتند از :

  • ضد درد و مسکن .
  • بی حس کننده،
  • مایعات داخل وریدی که می تواند بدن مصدوم را از بی آبی در امان نگه دارد،
  • داروی ضد تشنج،
  • داروهای مربو.ط به فشار خون،
  • سالبوتامول به منظور باز کردن راه های هوایی در ریه ها،
  • نیتروگلیسرین و ….

کیف دارویی در آمبولانس خصوصی

 

مانیتور الکتروکاردیوگراف

چنانچه مصدوم در ناحیه قفسه سینه دچار احساس دردمندی داشته باشد، این مانیتور فعال می شود. این صفحه نمایش ریتم و ضربان قلب شما را نشان خواهد داد. امدادگران به وسیله این دستگاه که در زمره وسایل پزشکی در  آمبولانس خصوصی است، می توانند ضربان غیرطبیعی قلب را کنترل نمایند.

دفیبریلاتور

دستگاهی است که تکانه هایی ایجاد می کند تا قلب مصدوم به حالت عادی برگردد. این تکانه ها برقی بوده و به احیا و تنظیم تپش قلب منظم کمک می کند.

 

ونتیلاتور

ونتیلاتور نیز دستگاهی است بسیار پرکاربرد که می تواند ریه ها را کمک کند تا عمل تنفس به درستی صورت بگیرد. این دستگاه به یک کپسول اکسیژن وصل است تا بیمار به راحتی بتواند اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت کند. سرعت و عمق تنفس بیمار توسط این دستگاه قابل تنظیم است .

هموگلوکومتر

یکی دیگر از وسایل پزشکی در آمبولانس خصوصی، هموگلوکومتر است . این دستگاه می تواند وضعیت قند خون بیمار را کنترل کند. امدادگر با گذاشتن یک قطره خون روی نوار یکبار مصرف این دستگاه میزان قند خون را می خواند.

 

تخت روان

شاید یکی از وسایل پزشکی در آمبولانس خصوصی متعلق باشد به تخت روان یا برانکارد. این وسیله حیاتی را اگر از آمبولانس حذف کنیم، بسیار کاربرد آمبولانس را محدود کرده ایم. تصور یک آمبولانس بدون برانکارد بسیار دور از ذهن و انتظار است . این تخت روان ها دارای اقلام متنوعی هستند.

جمع بندی درباره آشنایی با وسایل پزشکی در آمبولانس خصوصی

در این مقاله که با عنوان آشنایی با وسایل پزشکی در آمبولانس خصوصی نام داشت، به بررسی برخی از دستگاه هایی پرداختیم که در آمبولانس بسیار پر کاربرد است. ونتیلاتور، همو گلوکومتر، کیف دارویی، اسپینال بورد و غیره از جمله مواردی است که در آمبولانس ها به نجات جان بیماران می پردازند. ­

پیشنهاد مطالعه : پرکاربردترین دستگاه های آمبولانس خصوصی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۸ از ۵
از مجموع ۴۰ رای

آخرین مطالب