آمبولانس سفارت چیست

آمبولانس سفارت چیست

در این مقاله در نظر داریم درباره یکی از انواع آمبولانس‌هایی که در حال خدمت رسانی به بیماران است ، با شما گفتگو کنیم. آمبولانس سفارت ، همانطور که از نامش پیداست، برای خدمت در سفارت خانه های موجود در کشورمان راه اندازه شده اند. علاوه براین بسیاری از موسسات خارجی و سازمان های بین المللی از خدمات این آمبولانس ها بهره می‌گیرند. اگر به این موضوع علاقمند هستید، این مقاله فرصتی خوبی است که با این موضوع بیشتر آشنا شوید. اگر می خواهید از مراقبت های پیش بیمارستانی آگاهی پیدا کنید می توانید به لینک آن مراجعه نمایید.

آمبولانس سفارت

 

معرفی آمبولانس سفارت

خدمات آمبولانس سفارت با کسب مجوزهای لازم و بهرمندی از پلاک انتظامی بین المللی یا همان کاپوتاژ در حال فعالیت است. شکل خدمات رسانی آنها به گونه ای است که حوزه فعالیت هایش از مرزهای کشورمان نیز فراتر رفته است. چنانچه لازم باشد، این نوع آمبولانس ها برای ماموریت های گوناگون به جابجایی بیماران از ایران به کشورهای دیگر نیز مبادرت می ورزند. این کشورها لزوما می توانند یکی از این کشورها باشند:

  • ترکیه،
  • ایالت کردستان عراق ،
  • عراق،
  • افغانستان،
  • ارمنستان،
  • آذربایجان و  چند کشور همسایه دیگر .

خدماتی که توسط آمبولانس سفارت ارایه می شود، در سریع ترین زمان ممکن قابل دریافت می باشد.

 

امکانات و تجهیزات آمبولانس سفارت

آمبولانس هایی که برای سفارتخانه ها و موسسات بازرگانی در نظر گرفته شده اند، از حیث تجهیزات و امکاناتی که برخوردار هستند، هیچ تفاوتی با آمبولانس وی آی پی ندارد. در واقع تنها وجه تمایز آنها در نام گذاری آن هاست. معمولا آمبولانس هایی که در خدمت سفرا و کارمندان سفارتخانه به کار گرفته می شود، به نام آمبولانس سفارت می شناسند.

البته شایان ذکر است، کادر پزشکی و پرسنلی که در این آمبولانس ها مشغول به کار هستند، به دلیل مراوده و ارتباط با کارمندان سفارت ، نیاز است علاوه بر اشراف و تسلط بر حوزه کاری خود به چند زبانه هم مسلط باشند.

زبان هایی که برای تکنسینهای فوریت پزشکی در این آمبولانس ها بسیار ضروری تعریف شده است، سه زبان انگلیسی، عربی و کردی است . از آنجا که این نوع آمبولانس ها برای خدمات رسانی به سفارتخانه و شرکت های خارجی طراحی شده اند، باید نوع ارتباط گیری و مرواده ای که بین تکنسین و بیمار صورت می گیرد، ارتباطی دو سویه باشد.

چرا که در حین اعزام بیمار به مراکز درمانی نیاز است که تکنسین حتما متوجه وضعیت بیمار بشود. و این امکان پذیر نیست مگر این که رابطه کلامی بین آنها صورت بگیرد.

این آمبولانس ها گاهی نیز ممکن است ، بیمار را به خارج از مرز نیز اعزام کنند. بنابراین برخورداری از تمامی تجهیزات و دستگاه های ضروری ارزیابی می شود. در واقع هر آنچه که در یک بیمارستان مورد نیاز بیمار است می بایست در حین جابجایی طولانی مدت برای بیماران خارجی فراهم باشد.

به سلامت رساندن اتباع خارجی به خصوص کارمندان سفارتخانه ها مسئولیت خطیری است که به عهده آنها گذاشته است.

امکانات و تجهیزات آمبولانس سفارت

 

آمبولانس سفارت و امکانات قابل استفاده

همانطور که در سطور فوق گذشت، تجهیزاتی که در چنین آمبولانس هایی وجود دارد ، تفاوتی با آمبولانس وی آی پی ندارد. امکانات قابل ارایه در این نوع خودروها عبارتند از :

اتاقکی که به راحتی بتواند یک بیمار را به همراه دو نفر از کادر درمان در خود جای بدهد. این اتاقک ها به گونه ای استاندارد تعریف شده اند و در طول مسیر هیچ وضعیت بیمار را به مخاطره نمی اندازد.

در آمبولانس سفارت، بیمار تحت پایش و نظارت کامل بوده و با برخورداری از امکانات مطلوب لحظه به لحظه حال بیمار مورد پایش و مراقبت قرار می گیرد،

امکانات و تجهیزاتی که در اختیار چنین آمبولانس هایی گذاشته شده است، دقیقا مثابه بخش ای سی یو در بیمارستان ها می باشد. در واقع بیمار خود را در یک بیمارستان کوچک احساس خواهد کرد.

موارد موثر در هزینه آمبولانس  سفارت

اجاره آمبولانس سفارت، به فاکتورهای زیادی وابسته است. مانند:

  • طول مسیر ،
  • کادر درمان،
  • برخورداری از پزشک حضوری ،
  • نیروی کمکی،
  • شلوغی خیابان ها و جاده ها ،
  • مدت زمان حضور بیمار در آمبولانس،
  • نوع دارو و تزریقاتی که به بیمار ارایه شده است.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی آمبولانس سفارت پرداختیم و وجه تمایز آن را با آمبولانس وی آی پی متذکر شدیم. درباره تجهیزات، امکانات و هزینه این نوع آمبولانس ها با هم صحبت کردیم. از این که با خواندن این مقالات به ما پشتگرمی می دهید، از شم متشکریم.

پیشنهاد مطالعه : آمبولانس خصوصی

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

آخرین مطالب