آمبولانس های هوایی چه مزایایی دارد؟

آمبولانس های هوایی چه مزایایی دارد؟

مزیت آمبولانس های هوایی چیست؟ اهمیت دسترسی به خدمات پزشکی هنگام بروز مشکلات سلامتی حاد و اضطراری، بسیار مهم است. به همین جهت در تمامی کشور ها سرویس های آمبولانس در جهت انتقال بیماران اورژانسی فعالیت می کنند.

آمبولانس ها به طور کلی به دو دسته آمبولانس های دولتی و آمبولانس خصوصی تقسیم بندی می شوند.آمبولانس های دولتی فقط وظیفه انتقال بیمار در شرایط اضطرار به نزدیک ترین مرکز درمانی دولتی را دارند. اما آمبولانس های خصوص خدمات متنوع تری ارائه می دهند که از جمله آن ها می توان به انتقال بیمار از بیمارستان به منزل، انتقال به مسیر های دورتر، انتقال به شهر های دیگر و … اشاره کرد.

همه ما سرویس های آمبولانس را با ون های مخصوص می شناسیم. اما این سرویس به صورت های مختلفی وجود دارد. از جمله سرویس های آمبولانس خاص می توان به آمبولانس هوایی اشاره کرد. در ادامه به معرفی سرویس آمبولانس هوایی و مزایای آن می پردازیم.

سرویس آمبولانس هوایی چیست؟

شرایط اضطرار سلامت نیاز به خدمات پزشکی در اسرع وقت را دارد. آمبولانس ها نیز به همین منظور فعالیت می کنند. این دستگاه ها برخی از تجهیزات پزشکی را نیز همراه با خود دارند تا در طول مسیر نیز رسیدگی مناسبی به وضعیت بیمار شود.

یکی از بهترین انواع آمبولانس، آمبولانس هوایی است. دستگاه آمبولانس های هوایی، هلی کوپتر و هواپیما می باشد. سرعت حمل و نقل هوایی بسیار بیشتر از حمل و نقل زمینی است. به همین جهت برای برخی از شرایط در بیماران از این نوع آمبولانس استفاده می شود. عموما کاربری سرویس آمبولانس خصوصی انتقال بیمار از شهری به شهر دیگر و یا از کشوری به کشور‌ دیگر است. چرا که انتقال با آمبولانس زمینی برای این منظور ممکن است موجب بروز مشکلات جدی تر در بیمار شود.

البته لازم به ذکر است که خدمات آمبولانس خصوصی به دلایل دیگری نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای نمونه زمانی که بیمار نیاز به داروی خاصی را داشته باشد، می توان از خدمات آمبولانس هوایی برای انتقال دارو ها به او استفاده کرد. در برخی دیگر از شرایط که نیاز به انتقال عضو است نیز از این خدمات می توان استفاده کرد. برای مثال بیماری نیاز به پیوند عضو دارد و عضو پیدا شده در شهر دیگری است، در این شرایط آمبولانس هوایی می تواند کمک کننده باشد.

 

سرویس آمبولانس هوایی چیست؟

 

مزایای استفاده از آمبولانس هوایی چیست؟

یکی از بهترین روش های انتقال بیمار به بیمارستان، استفاده از آمبولانس های هوایی است. با انتقال بیمار با استفاده از آمبولانس های هوایی، عملیات انتقال در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود. همچنین این نوع آمبولانس ها در شرایطی که در دسترسی به مجروح یا بیمار سخت باشد، نیز کاربرد بسیار زیادی دارد. برای مثال مجروحان کوهنوردی با استفاده از خدمات آمبولانس هوایی می توانند دسترسی پیدا کنند.

به طور کلی کاربری آمبولانس هوایی برای بیمارانی است که شرایط حاد و خطرناکی دارند. چرا که هزینه انتقال هوایی در مقایسه با حمل و نقل زمینی بسیار بالاتر است. آمبولانس های هوایی، هلی کوپتر هایی با تجهیزات پزشکی ویژه هستند. این آمبولانس ها همانند ون های زمینی، با همراهی کادر پزشکی می باشند.

جالب توجه است که بدانید که اولین انتقال و استفاده از حمل و نقل هوایی به منظور انتقال بیمار، مربوط به جنگ جهانی اول است. بدین منظور ارتش فرانسه از بالون برای انتقال هوایی مجروحان استفاده کرد. این کار به هنگام محاصرفه پاریس در اوایل سال ۱۸۷۰ انجام شد. مهم ترین مزایای انتقال بیمار با استفاده از خدمات آمبولانس هوایی، سرعت بالای انتقال، عدم وجود ترافیک های زمینی، انتقال هر چه سریع تر بیماران با وضعیت وخیم و خطر کم آن ها است.

انتقال بیمار بدون ترافیک!

افزایش ترافیک ها موجب شده تا نگرانی های زیادی برای سرویس های درمانی و آمبولانس ها به وجود آید. چرا که حجم ترافیک ها در برخی مناطق بسیار زیاد است و این می تواند موجب بروز خطر مرگ در بیماران بدحال در حین انتقال شود.

اما انتقال بیمار با آمبولانس های هوایی موجب می شود که دیگر نگرانی از بابت این ترافیک ها وجود نداشته باشد. این دسته از آمبولانس ها عملیات انتقال را بی دردسر انجام می دهند. شرایط کابین انتقال در آمبولانس های هوایی به گونه ای است که بیمار ناراحتی در طول مسیر احساس نمی کند. این نوع آمبولانس ها به ویژه برای انتقال بیماران در مسیر های طولانی، بسیار کمک کننده هستند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۸ از ۵
از مجموع ۵۸ رای

آخرین مطالب