امن ترین راه انتقال بیماران به بیمارستان

امن ترین راه انتقال بیماران به بیمارستان

امن ترین راه انتقال بیماران به بیمارستان

انتقال بیمار به بیمارستان یکی از موارد حساس برای بیماران است. چرا که زمانی که حادثه یا بیماری حادی بروز می کند و سلامت فرد به صورت جدی تحت تاثیر قرار می گیرد، نیاز است تا فرد به بیمارستان منتقل شود.

البته عملیات انتقال به بیمارستان پس از انجام کمک های اولیه صورت می گیرد.

راه های مختلفی برای منتقل کردن بیمار در مواقع اورژانسی وجود دارد. انتقال بیمار می تواند هم با آمبولانس های دولتی و هم با انواع خصوصی آن صورت گیرد.

در برخی موارد نیز در جهت انتقال بیمار، با خودروی شخصی اقدام می شود که این مورد فقط و فقط باید در برخی شرایط خاص انجام گردد. در ادامه به بررسی راه های انتقال بیماران به بیمارستان و امن ترین راه انتقال آن ها می پردازیم.

روش های انتقال بیمار به بیمارستان

 

روش های انتقال بیمار به بیمارستان

انتقال بیماران به بیمارستان با خودرو شخصی

یکی از روش های انتقال بیمار به بیمارستان، استفاده از خودرو شخصی است. استفاده از این روش صرفا در مواقعی باید انجام شود که وضعیت بیمار یک وضعیت بحرانی نباشد. در مواقعی نظیر بروز زخم های سطحی و یا شکستگی های کوچک از روش انتقال با خودرو شخصی استفاده می شود.

انتقال بیماران به بیمارستان با خوردو شخصی نباید برای موارد حاد و خطرناک انجام شود. اگر شخصی دچار آسیبی جدی شده است و وضعیت حال عمومی او نیز خوب نیست، انتقال با خودرو شخصی می تواند او را با خطرات جدی مواجه کند.

 دلایل عدم توصیه به انتقال با خودرو شخصی

این موضوع دلایل مختلفی دارد. یکی از دلایل عدم توصیه به انتقال با خودرو شخصی در این موارد، به خطر انداختن وضعیت بیمار است. در خودرو شخصی تجهیزاتی برای حفظ پایداری و یا بهبود وضعیت بیمار وجود ندارد.

همچنین قرارگیری شخص در وضعیت نامناسب در خودرو نیز می تواند آسیب های بیشتری به او وارد سازد.

در مقابل اگر برای انتقال بیمار از آمبولانس استفاده شود، در آمبولانس ها تجهیزاتی تخصصی تعبیه شده است و به کمک این تجهیزات می توان نسبت به بهبود و حفظ وضعیت بیمار اقدام نمود.

به کمک تجهیزات و متخصصان همراه آمبولانس، جان بیمار پیش از رسیدن به بیمارستان نجات داده شده و همچنین از بروز صدمات بیشتر و پیشرفته تر پیشگیری می شود.

انتقال بیماران به بیمارستان با خودرو شخصی یک عیب بزرگ دیگر نیز دارد. زمانی که از آمبولانس دولتی و یا آمبولانس خصوصی در جهت انتقال بیمار استفاده می کنید.

آمبولانس امکان حرکت در مسیرهای اضطراری را دارد. به کمک خطوط اضطراری، آمبولانس در مدت زمان کم تری به مقصد می رسد و این چیزی است در روش انتقال با خودرو شخصی از آن محروم هستید.

راه انتقال بیمار با آمبولانس دولتی

راه انتقال با آمبولانس دولتی یکی از امن ترین راه های انتقال بیماران به بیمارستان است. با تماس با شماره ۱۱۵ در ایران، می توانید درخواست یک آمبولانس برای بیمارتان کنید.

با تماس و درخواست آمبولانس، مرکز نزدیک ترین دستگاه آمبولانس به محل متقاضی را ارسال می کند. ماموران آمبولانس پس از بررسی وضعیت بیمار، اقدامات اولیه را انجام داده و سپس در صورت نیاز، او را به بیمارستان انتقال می دهند.

وظیفه آمبولانس این است که بیمار را به نزدیک ترین بیمارستان دولتی ببرد. البته در مواقعی که نیاز به خدمات ویژه برای بیمار وجود دارد، آمبولانس بیمار را بیمارستانی می برد که آن شرایط را بتواند درمان کند.

درخواست اعزام آمبولانس خصوصی

دیگر روش امن انتقال به بیمارستان، انتقال با آمبولانس خصوصی است. با درخواست آمبولانس از شرکت های آمبولانس خصوصی، می توانید بعضی مزایا را شامل شوید.

اول این که از این نوع آمبولانس می توانید برای مواقع غیراورژانسی نیز استفاده نمایید. برای مثال انتقال سالمندان و یا افراد ناتوان به بیمارستان به کمک این نوع آمبولانس امکان پذیر است.

امکانات این نوع آمبولانس مشابه با آمبولانس دولتی است و در مواقعی امکانات نوع خصوصی از آمبولانس دولتی نیز کامل تر است. اما بر خلاف خدمات آمبولانس دولتی که رایگان است.

خدمات آمبولانس خصوصی هزینه بر هستند. به همین جهت این مورد را پیش از درخواست این نوع آمبولانس باید در نظر داشته باشید.

 

 

انتقال بیمار با آمبولانس هوایی

این  یک روش ویژه برای انتقال است. لازم به ذکر است که همانطور که انتظار می رود درخواست این نوع آمبولانس هزینه بالایی را در پی دارد. در آمبولانس هوایی، امکانات ویژه منتقل کردن بیمار به بیمارستان به شکل ایمن مهیا است و انتقال در سریع ترین زمان ممکن انجام خواهد گرفت.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۹ از ۵
از مجموع ۱۴۰ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب