ترخیص و انتقال بیماران به منزل توسط آمبولانس خصوصی

ترخیص و انتقال بیماران به منزل توسط آمبولانس خصوصی

انتقال بیماران به منزل توسط آمبولانس خصوصی

آمبولانس ها وسایل نقلیه اختصاصی برای جا به جایی بیماران می باشند. آمبولانس ها انواع مختلفی دارند. آمبولانس های دولتی رایج ترین نوع آمبولانس مورد استفاده در جهت ترخیص و انتقال بیماران به بیمارستان می باشد.

وظایف آمبولانس های دولتی

آمبولانس های دولتی برای همه افراد در دسترس قرار دارد و دو وظیفه اصلی آن ها، انتقال مصدومین رانندگی به بیمارستان و انتقال بیماران اورژانسی به بیمارستان های دولتی است.

لازم به ذکر است که این آمبولانس ها وظیفه ای در انتقال بیمار به منزل ندارند. به همین جهت ترخیص و انتقال بیماران به منزل توسط آمبولانس خصوصی راهکاری مناسب است.

برخی بیماران شرایط مناسبی ندارند که پس از ترخیص بدون امکانات ویژه به منزل بروند. به همین جهت در این شرایط با کمک آمبولانس خصوصی می توان بیمار را با شرایط و امکانات مناسب جا به جایی به منزل برد.

قابل توجه است که درخواست آمبولانس خصوصی و استفاده از خدمات آن ها، ملزم به پرداخت هزینه است.

از جمله دیگر شرایط مهمی که از آمبولانس خصوصی در جهت انتقال بیمار استفاده می شود، انتقال بیمار به دیگر شهر ها است. در برخی از شهر ها ممکن است امکانات درمانی مورد نیاز در دسترس نباشد.

آمبولانس های عمومی نیز وظیفه انتقال به بیمارستان های دولتی را دارند. به همین جهت به کمک آمبولانس خصوصی می توان بیمار را به بیمارستان مورد نظر در شهر دیگر منتقل کرد.

انتقال بیمار به بیمارستان خصوصی با آمبولانس

آمبولانس های دولتی وظیفه دارند تا بیمار را به نزدیک ترین بیمارستان دولتی منتقل کنند. اما بیمار یا همراه او ممکن است درخواست ترخیص و انتقال بیماران به بیمارستان خصوصی را داشته باشد.

به همین جهت در این شرایط با درخواست اعزام آمبولانس خصوصی، شرایط انتقال بیمار مهیا می شود. از طرف دیگر با درخواست این آمبولانس ها، می توان انتقال درخواست به بیمارستان هایی در فاصله مکانی دور یا حتی شهر های دیگر را داشت.

این درخواست ها برای آمبولانس های دولتی امکان پذیر نیست. به همین جهت آمبولانس های خصوصی می توانند نقش موثری در این باره داشته باشند.

لازم به ذکر است که انتقال بیمار با آمبولانس های خصوصی به بیمارستان های درخواستی، با هماهنگی آمبولانس با مسئولین بیمارستان مقصد صورت می گیرد.

مقالات مرتبط: دلایل اهمیت وجود آمبولانس خصوصی در شهرها

 

انتقال بیمار به بیمارستان خصوصی با آمبولانس

نقش آمبولانس خصوصی در ترخیص و انتقال بیماران به منزل چیست؟

در هنگام بروز مشکلات سلامتی اضطراری، تک تک لحظات ارزشمند می شوند و کوچک ترین تاخیر و یا تعللی می تواند سلامت بیمار را به خطر بیاندازد. آمبولانس های دولتی برای انتقال بیماران به بیمارستان های دولتی در شرایط اضطرار راه اندازی شده اند.

اما زمانی که اضطرار انتقال به بیمارستان وجود ندارد، آمبولانس های دولتی وظیفه ای در انتقال ندارند. به همین جهت با درخواست بیمار یا همراهان او، آمبولانس های خصوصی به محل اعزام می شوند.

نقش آمبولانس های خصوصی صرفا انتقال بیمار به بیمارستان نیست. یکی از مهم ترین نقش های این انواع آمبولانس، در ترخیص و انتقال بیماران به منزل است.

چرا که بیمار در این شرایط مورد اورژانسی ندارد. اما انتقال بیمار با امکانات پزشکی مناسب به منزل، می تواند از بروز مشکلات احتمالی در مسیر جلوگیری کند.

به همین جهت آمبولانس خصوصی با امکانات پزشکی مناسب و همراهی متخصص اورژانس، سلامت بیمار در بازگشت به منزل را مورد توجه قرار می دهد.

انواع آمبولانس خصوصی برای ترخیص و انتقال بیماران به منزل

آمبولانس های خصوصی و دولتی انواع مختلفی دارند که متناسب با نیاز بیمار، به محل اعزام می شوند. آمبولانس خصوصی در ترخیص و انتقال بیماران به منزل نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

آمبولانس های خصوصی با توجه به امکانات آن ها، شامل چند نوع می باشند. آمبولانس تیپ A یا معمولی یکی از انواع این آمبولانس ها می باشد.

دیگر نوع آمبولانس های خصوصی، تیپ B آن ها است. در تیپ B این آمبولانس ها، تجهیزات CCU و ICU نیز وجود دارد.

مقالات مرتبط: تجهیزات آمبولانس خصوصی تیپ c

آمبولانس های وی آی پی VIP نیز از جمله انواع آمبولانس خصوصی می باشند. این آمبولانس ها امکانات پیشرفته ای دارند و بیمار یا همراه او با توجه به شرایط این نوع آمبولانس را درخواست می کنند.

یک نوع دیگر از این آمبولانس ها در جهت انتقال بیماران اعصاب و روان کاربرد داشته و نوع دیگر نیز آمبولانس NICU است که برای حمل نوزاد به کار گرفته می شود.

لازم به ذکر است که همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره شد، انواع آمبولانس خصوصی ملزم به پرداخت هزینه هستند و انواع مختلف آن هزینه های مختلفی را شامل می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۲۱۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب