بهترین ویژگی آمبولانس خصوصی

بهترین ویژگی آمبولانس خصوصی

بهترین ویژگی آمبولانس خصوصی

ویژگی آمبولانس خصوصی  چیست؟ آمبولانس یکی از مهم ترین ابزار های امدادی برای مردم است. آمبولانس ها وظیفه انتقال بیماران در شرایط اضطراری را دارند. این دستگاه ها در انواع مختلفی فعالیت دارند. دو گروه عمومی آمبولانس وجود دارد. آمبولانس دولتی و آمبولانس خصوصی، دو دسته بندی اصلی انواع آمبولانس هستند.

آمبولانس های دولتی، وظیفه انتقال بیمار به نزدیک ترین بیمارستان دولتی را دارند. این آمبولانس ها صرفا در جهت انتقال به بیمارستان فعالیت دارند و وظیفه برگشت بیمار به خانه و …، از جمله وظایف آمبولانس خصوصی نیست.

اما در مقابل، آمبولانس خصوصی، گزینه ای مناسب برای انواع خدمات انتقال بیمار است. این آمبولانس ها علاوه بر انتقال بیمار به بیمارستان، امکان انتقال وی به خانه را نیز دارند. این تنها ویژگی آمبولانس خصوصی در برابر آمبولانس دولتی نیست. همانطور که گفتیم، آمبولانس های دولتی بیمار را به نزدیک ترین بیمارستان دولتی انتقال می دهند. اما در مقابل آمبولانس های خصوصی امکان انتقال بیمار به دیگر بیمارستان ها را نیز دارند. در واقع می توان از این آمبولانس ها درخواست کرد که بیمار را به بیمارستان مورد نظر انتقال داد. انتقال بیمار توسط این آمبولانس ها می تواند بدون توجه به مسافت فاصله مبدا تا مقصد باشد.

جالب توجه است که آمبولانس خصوصی می تواند بیمار را به شهر دیگر نیز انتقال دهد. برای برخی بیماران که شرایط درمانی مناسبی در شهرشان وجود ندارد، از آمبولانس می توان درخواست انتقال به بیمارستان مناسب در شهر دیگر را داشت. البته لازم به ذکر است که خدمات آمبولانس خصوصی با توجه به نوع خدمت، هزینه بر است.

 

ویژگی آمبولانس خصوصی مناسب چیست؟

 

خدمات آمبولانس خصوصی توسط شرکت های مختلفی ارائه می شود. برای بهره مندی از خدمات مناسب این نوع آمبولانس ها، بهتر است ویژگی  آمبولانس خصوصی مورد نظر را بررسی نمایید.

در ادامه چندین ویژگی مهم برای بهره مندی از خدمات این آمبولانس ها را عنوان کرده ایم.

 

ویژگی آمبولانس خصوصی مناسب چیست؟

 

فضای متناسب و کافی

یکی از ویژگی آمبولانس خصوصی، این است که آمبولانس مورد نظر باید فضای متناسب و کافی را برای حمل بیمار داشته باشد. فضای این دستگاه ها باید به اندازه ای باشد که امکان قرارگیری برانکارد و دیگر تجهیزات مربوطه به طور کامل وجود داشته باشد.

 

تجهیزات آمبولانس

آمبولانس وظیفه انتقال بیمار را بر عهده دارد. بسیاری از بیمارانی که توسط آمبولانس منتقل می شوند، وضعیت سلامت نامناسبی دارند. به همین جهت تجهیزات آمبولانس باید به گونه ای باشد که در صورت بروز مشکلات سلامتی جدی در حین انتقال، بتوان از آن ها بهره مند شد.

دستگاه ساکشن، پالس اکسی متر، گلوکومتر، کیف احیا، کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز، ونتیلاتور و دستگاه مانیتورینگ علائم حیات بیمار، از جمله تجهیزات آمبولانس می باشد که یک آمبولانس خصوصی مناسب، باید آن ها را دارا باشد.

دستگاه ساکشن: یکی از تجهیزات مناسب در آمبولانس خصوصی است. این دستگاه به جهت مکش خون و ترشحات بیمار به کار برده می شود.

دستگاه پالس اکسی متر: دستگاهی براس ستجش میزان اکسیژن خون در بیمار است. چرا که میزان اکسیژن بیمار باید همواره مورد بررسی قرار گیرد و در صورت مشکل در آن، فورا اقدامات لازم صورت گیرد.

گلوکومتر: نیز دیگر دستگاهی است که یک آمبولانس خصوصی مناسب باید آن را دارا باشد. این دستگاه در جهت سنجش میزان قند خون در بیماران مورد استفاده قرار می گیرد.

کیف احیا: دیگر تجهیزاتی است که یک آمبولانس مناسب باید آن را به همراه داشته باشد. چرا که در حین انتقال بیمار به بیمارستان، متناسب با مسیر ممکن است مشکلات جدی سلامتی برای بیمار به وجود آید. در کیف احیا ابزار های اورژانسی مختلف قرار می گیرد. از جمله این ابزار ها می توان به گوشی پزشکی، چراغ معاینه، ترمومتر و فشارسج اشاره کرد.

کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز پورتابل: یکی از مهم ترین تجهیزات برای آمبولانس خصوصی است. این ابزار به منظور اکسیژن رسانی به بیمار زمانی که وی کمبود اکسیژن دارد، استفاده می شود.

دستگاه ونتیلاتور: به منظور تنظیم مقدار تنفس بیمار و دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی نیز جهت بررسی فعالیت قلب، فشار و اکسیژن بیمار به کار می رود.

 

دیگر ویژگی آمبولانس خصوصی

از آن جایی که این آمبولانس ها رایگان نیستند، هزینه مناسب یکی دیگر از ویژگی ها برای انتخاب یک آمبولانس مناسب است. همراهی کادر پرستاری و نیروی کمکی، تزریقات، فاصله مناسب از مبدا تا مقصد و … از دیگر ویژگی آمبولانس خصوصی می باشد.

اعزام انواع آمبولانس زمینی و هوایی از خدمات آمبولانس آرمان است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۸ از ۵
از مجموع ۱۰۹ رای

آخرین مطالب