خدمات آمبولانس نوزاد

خدمات آمبولانس نوزاد

خدمات آمبولانس نوزاد

آیا تاکنون درباره خدمات آمبولانس نوزاد Baby ambulance چیزی شنیده‌ اید؟ امکان دارد برخی از افراد تا کنون درباره این آمبولانس ها اطلاعی نداشته باشند، همه ما می ‌دانیم که از آمبولانس معمولی برای انتقال بیمار به درمانگاه و بیمارستان استفاده می ‌شود، اما برای انتقال نوزاد به بیمارستان باید چه کار کرد؟ به طور معمول انتقال نوزاد به بیمارستان کار راحتی نمی باشد.

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی وسایلی با نام آمبولانس نوزاد طراحی شده اند، که خدمات زیادی را برای انتقال نوزاد بیمار به بیمارستان ارائه خواهند داد، خدمات آمبولانس نوزاد در مقایسه با خدمات آمبولانس معمولی متفاوت است، به همین دلیل به والدین توصیه می‌ شود برای انتقال نوزاد بیمار خود به بیمارستان از خدمات این آمبولانس استفاده کنند. در ادامه مطالب همراه ما بمانید تا اطلاعات بیشتری در زمینه آمبولانس نوزاد و خدمات آن کسب کنید.

آشنایی با خدمات آمبولانس نوزاد

همان گونه که می دانید، نوزادان دارای بدن ضعیف و کوچکی هستند، به همین دلیل مریضی در آن ها خطرناک می باشد، پس برای انتقال آنان به بیمارستان باید از خدمات آمبولانس نوزاد استفاده کرد، آمبولانس نوزاد دارای تجهیزات و ابزار های ویژه هست، تجهیزات موجود در آمبولانس مخصوص نوزاد قدرت و بازدهی بالایی دارند، آمبولانس و تکنسین موجود در آن مخصوص کودک و نوزادان فعالیت خواهند کرد، آنان برای انتقال نوزاد بیمار به بیمارستان آموزش ‌های لازم را فرا گرفته ‌اند و به طور کامل با این فعالیت آشنایی دارند،

با استفاده از خدماتی که این آمبولانس ها ارائه می دهند، بدن کودک ایمن بوده و بدون به وجود آمدن هیچ مشکلی به بیمارستان خواهند رسید، اگر نوزادان بیماری های تنفسی یا بیماری‌ های جسمی خاصی داشته باشند، والدین می توانند با استفاده از آمبولانس نوزاد به راحتی و بدون استرس فرزند خود را به بیمارستان منتقل کنند.

تفاوت آمبولانس نوزاد و آمبولانس معمولی

به طور معمول آمبولانس نوزاد با آمبولانس معمولی تفاوت های زیادی دارند، آمبولانس مخصوص حمل نوزاد دارای تجهیزات خاصی مانند تجهیزات مرتبط با تنفس و بررسی وضعیت نوزاد می باشد، طراحی این تجهیزات به صورتی است که فقط برای انتقال نوزاد به بیمارستان مناسب خواهد بود، همان طور که قبلاً نیز گفته شد یکی از رایج ترین بیماری ها برای نوزادان تنگی نفس است، به طور معمول در آمبولانس معمولی تجهیزاتی که به آی سی یو مرتبط هستند موجود می باشد.

تفاوت آمبولانس نوزاد و آمبولانس معمولی

اما در آمبولانس مخصوص حمل نوزاد تجهیزات مخصوصی با نام nicu قرار داده شده است، این تجهیزات برای انتقال نوزادان به بیمارستان بسیار مناسب خواهند بود. اتصال و پراپ های این دستگاه به گونه ای طراحی شده اند، که برای بدن کوچک نوزادان مناسب هستند، در آمبولانس مخصوص حمل نوزاد، ونتیلاتور قرار داده شده است، که با قدرت فوق ‌العاده‌ و مطابق با حجم ریه نوزاد کار می کند.

با توجه به اینکه نوزادان دارای روحیه لطیفی هستند، تکنسین موجود در آمبولانس خصوصی باید با روحیه لطیف و انعطاف پذیر به کودکان خدمت ‌رسانی کنند، این افراد باید در زمینه فعالیت با نوزادان تجربه داشته باشند، تا در زمینه انتقال نوزاد بیمار به بیمارستان مشکلی به وجود نیاید.

در چه شرایطی باید از خدمات آمبولانس نوزاد استفاده کرد؟

در شرایط و موقعیت های متفاوتی به خدمات اینگونه آمبولانس ها نیاز خواهد شد، به طور مثال زمانی که نوزاد بیماری‌ های جسمی خاص یا بیماری‌ های تنفسی دارد، باید از این خدمات برای انتقال آنان به بیمارستان استفاده کرد، زیرا نمی توان با آمبولانس های معمولی این کار را انجام داد، آمبولانس طوری طراحی شده است، که بازدهی بالایی به همراه دارد.

نوزاد نارسی که به تازگی متولد شده است، دارای سیستم عصبی تکامل نیافته است، به این معنا که بدن آن برای ورود به دنیا آماده نشده است، این نوزاد نمی تواند دمای بدن خود را با توجه به محیط اطراف تنظیم کند، به همین دلیل سطح اکسیژن موجود در خون آن به شدت پایین می آید، اگر نوزاد در چنین شرایطی به دنیا بیاید و یا دارای مشکلات خاص جسمی باشد، باید از خدمات آمبولانس نوزاد استفاده شود. زیرا این آمبولانس ها سریع ترین، مطمئن ترین و بهترین روش برای انتقال نوزاد به بیمارستان هستند.

مقالات مرتبط: نگاهی به آمبولانس نوزاد

خلاصه

همانطور که در مطالب بالا متوجه شدید، امروزه برای انتقال نوزاد به بیمارستان باید از خدمات آمبولانس نوزاد استفاده کرد، زیرا این آمبولانس ها طوری طراحی شده اند که دارای تجهیزات مناسب بدن کوچک نوزاد هستند و در انتقال نوزاد به بیمارستان مشکلی به وجود نخواهد آمد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۹ از ۵
از مجموع ۱۹۰ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب