داروهای احیاء در آمبولانس خصوصی

داروهای احیاء در آمبولانس خصوصی

این مقاله سعی دارد درباره اهمیت داروهای احیاء در آمبولانس خصوصی با شما مطالبی را در میان بگذارد. این مساله تا اندازه ای اهمیت دارد که چنانچه بیماری بوسیله خودرو شخصی به بیمارستان منتقل شود، به خاطر فقدان داروهای احیاء امکان دارد، جان بیمار به مخاطره بیفتد.

از همین رو، کارشناسان ما می‌کوشند، برای جلب نظر شما خواننده عزیز به صورت گذرا به داروهای موجود در آمبولانس خصوصی اشاره کنند. آشنایی شما خواننده محترم باعث می‌شود تا اعتماد شما به آمبولانس خصوصی و تیم امدادرسان افزایش یابد.

 

داروهای احیاء در آمبولانس خصوصی کدام‌ها هستند؟

اجازه بدهید قبل از هر چیز درباره کیف داروها با شما صحبت کنیم. این کیف از نظر شاکله و محتویاتی که درون خود دارد، دقیقا همان چیزی است که در کیف داروهای احیاء اورژانس دولتی یعتی ۱۱۵ یافت می‌شود.

این داروها که به صورت یکسان در اختیار اورژانس‌های خصوصی و دولتی گذاشته شده است، می‌تواند در مواقع بسیار ضروری جان بیمار را از خطر مصون نگاه دارد. در این قسمت از متن توجه شما را به برخی از این داروها جلب می‌کنیم.

آمیودارون،

اپی نفرینی ،

آتروبین،

آمپول لیدوکائین.

این داروها برای بیمارانی تجویز می‌شود که خطر ایست قلبی یا همان سکته در آنها مشاهده می‌شود.

یکی دیگر از داروهایی که در زمینه ترالی احیاء کاربرد دارد، آتروپین است. این دارو در زمانی که ضربان قلب پایین باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تجویز به وسیله پزشک تیم صورت گرفته و هیچ وقت خودسرانه توسط تکنسین‌های فوریت پزشکی به بیمار خورانده نمی‌شود. گفتنی است، این دارو ضربان قلب را بالا برده و خطر ایست قلبی را کاهش می‌دهد.

همچنین در کیف احیاء آمبولانس خصوصی می‌توان به برخی از داروهای مختص گوارش نیز دسترسی داشت. این داروها عبارتند از :

پلازیل،

رانیتیدین ،

هیوسین،

اندوسترون.

علاوه بر داروهای گوارشی تکنسین‌های فوریت پزشکی، از سرم‌های تزریقی مانند وکستروز، نرمال سالین و رینگر نیز برخوردار هستند. این سرم‌ها چنانچه مورد نیاز بیمار باشد، بنا به صلاحدید پزشک تیم به بیمار تزریق می‌شوند. شایان ذکر است، در کیف داروهای احیاء در آمبولانس خصوصی لوازم و وسایل ضروری رگ گیری به منظور تزریق نیز موجود می‌باشد.

آیا مورفین نیز جزو داروهای احیاء می‌باشد؟

همانطور که می‌دانید، بسیاری از افراد مورفین را جزو مخدرات دانسته و نظر ناپسندی نسبت به آن دارند. در حالی که مورفین، می‌تواند در مواقع لزوم جان بیمار را نجات داده و خطر سکته را به حداقل برساند. این دارو یک مسکن قوی نیز به شمار می‌رود که بسیار کمک کننده است اما متاسفانه در زمره داروهای احیاء در آمبولانس خصوصی قرار نمی‌گیرد.

 

آیا تکنسین فوریت‌های پزشکی می‌تواند بدون  اجازه پزشک تزریق و تجویز دارو داشته باشد؟

تکنسین‌های فوریت پزشکی  نمی توانند سر خود و بدون نظر و مشورت پزشک تیم  به بیمار دارو بدهند. در واقع آنها چینن مجوزی ندارند اما چنانچه شرح حال بیمار را به عرض پزشک تیم برسانند، می توانند با نظر و صلاحدید پزشک به بیمار دارو تجویز کنند.

آیا امدادگران آمبولانس خصوصی می توانند به بیماران اعصاب و روان یا افراد معتاد دارو تجویز کنند؟

همانطور که در پاسخ سوال فوق آمد، هر گونه تجویز دارو اعم از خوراکی یا تزریقی باید به صلاحدید پزشک اورژانس باشد. با این همه امدادگران ما بر بالین بیماری که از ناراحتی اعصاب و روان رنج می برند،حاضر می شوند. در چنین شرایطی حتما داروهای آرام بخش به آنها داده می شود تا ادامه درمان و انتقال بیمار به مراکز درمانی با سهولت بیشتری انجام شود.

 

در شرایط حاد قلبی از چه داروهای احیاء استفاده می شود؟

اگر بیمار قلبی در شرایط وخیمی قرار بگیرد، تکنسین های ما با مشورت پزشک از داروهایی مثل ASAو TNC مورد استفاده قرار می گیرد. این داروها هرگز نباید در فشار پایین تر از نود و پنج به بیمار داده شود و میزان مصرفی آن نیز سه بار در هر پنج دقیقه است.

ماحصل کلام

در این مقاله که به داروهای احیاء در آمبولانس خصوصی نظر داشت، سعی کردیم شما را با انواع مهم داروهایی که برای بیمار الزامی است آشنا کنیم. این داروها جان بیمار را از خطر مرگ می رهاند و وجود آن در درمان های پیش بیمارستانی بسیار ضروری است.

در ادامه به برخی از سوالات پرتکرار و مهم در این زمینه اشاره شد که امید است مفید واقع شده باشد. از این که در این  فرصت کوتاه ما را همراهی کردید ، ممنونیم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۷ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

آخرین مطالب