دانستنی های آمبولانس

دانستنی های آمبولانس

دانستنی های آمبولانس

دانستنی‌های آمبولانس : در این مقاله می‌کوشیم تا برخی از دانستنی‌های آمبولانس را پیش نگاهتان بگذاریم. این اطلاعات می‌تواند به بسیاری از سوالات شما که اغلب با دیدن آمبولانس برایتان مطرح می‌شود، جواب بدهد. امیدواریم که دانستی های آمبولانس برایتان جالب و مفید فایده باشد. جهت تماس با آمبولانس خصوصی می توانید به لینک آن مراجعه نمایید.

دانستنی‌های آمبولانس ؛  ستاره حیات یا لایف استار :

شاید بارها با علامت فوریت‌های پزشکی و اورژانس مواجه شده باشید. ستاره حیات را دیده‌اید اما تا کنون نام آن را نمی‌دانستید. این علامت حتی روی درب‌های ورودی اورژانس بیمارستان‌ها نیز قابل مشاهده است. این ستاره حیات(life star) ، در واقع یک آرم بین‌المللی است که نزد همه ملت‌ها شناخته شده است. این علامت در ساده‌ترین حالت خود دارای مفهومی عمیق است. مداوا و درمان و پانسمان زخم !

مار پیچیده شده در دور عصا یادآور دارو و درمان پزشکی است. عصا نیز یادآور عصای پزشک معروف بقراط حکیم است . نوار که در وسط ستاره مشاهده می‌شود، نشان زخم و جراحت است. این نوار ، بوسیله دو نوار دیگر که به شکل ستاره روی هم قرار می‌گیرد و مفهوم پانسمان را می‌رساند. این هم یکی از دانستنی های آمبولانس بود که خدمت شما عرض شد.

صدای آژیر آمبولانس یکی از دانستنی های آمبولانس :

یکی دیگر از مواردی که می تواند جزو دانستنی های آمبولانس ذکر شود، صدای آژیر آمبولانس است. صدای آژیر همواره خبر از یک رویداد ناگوار می‌دهد؛ مریضی که بدحال است و در حال انتقال به مراکز درمانی است. صدای آژیر را می‌توان صدای ناله بیماری دانست که عاجزانه می‌خواهد تا مسیر حرکت آمبولانس را باز کنند. ماشین‌ها به کناری رفته و آمبولانس حامل بیمار یکه تاز خیابانها میشود.

اما این آژیر دارای انواع گوناگونی است که هر کدام دارای معانی خاص خود هستند . رانندگان آمبولانس به وقت اعزام بنا به ضرورت، از آژیر مخصوص خود استفاده می‌کنند.

صدای آژیر آمبولانس دارای سه نوع متفاوت است . حتم داریم که تعجب کرده اید، بله اگر ما را همراهی کنید مقاله دانستنی‌های آمبولاس موارد جالب تری پیش رویتان قرار خواهد داد.

اما برویم سر اصل مطلب! صدای سه گانه آژیرها. انواع صدای آژیر آمبولانس به این شکل می باشد:

آژیر اول :

این آژیر صدای ملایم و نرمی دارد . هنگامی از آن استفاده می شود که آمبولانس حامل بیمار دارای مصدوم یا بیماری است که وضعیت عمومی او خوب می باشد و خطر جدی او را تهدید نمی کند. با این همه چون نیاز به کمک دارد، خودروهای سطح شهر باید کمک کنند تا آمبولانس به سرعت به بیمارستان برسد.

آژیر دوم :

این آژیر مفهوم جدی دارد. متاسفانه زمانی این آژیر به صدا در می آید که آمبولانس در حال اعزام یک بیمار بدحال است و هر لحظه ممکن است حال او وخیم تر شده و حتی جانش به خطر بیفتد. در این صورت این صدا این مفهوم را می رساند که همه خودروها  مسیر آمبولانس را باز کنند و اجازه سبقت بدهند.

چنانچه خودرویی سد آمبولانس شود یا او را تعقیب کند، متخلف به شمار آمده و مجازات سنگینی از سوی پلیس برایش منظور خواهد گشت.

آژیر سوم   :

راننده آمبولانس زمانی از این آژیر استفاده می کند که در حال اعزام به محل تصادف باشد. معمولا این صدای آژیر مورد استفاده امبولانس اروژانس ۱۱۵ است . زمانی که این آژیر به صدا در می آید، این مفهوم را می رساند،در جاده ای تصادفی صورت گرفته است یا تصادفات زنجیره ای روی داده است. از این آژیر برای سوانح طبیعی نیز استفاده می شود. وقتی که آمبولانس برای امدادرسانی به سیل زدگان و مناطق زلزله زده در حال اعزام است.

وراون جانبی یکی دیگر از دانستنی های آمبولانس !

یکی دیگر از دانستنی های آمبولانس این است که بدانیم چرا اسم آمبولانس را روی بدنه خودرو، برعکس می نویسند. شاید موضوع وراون جانبی به گوش تان خورده باشد. این مساله ای است کاملا علمی که در فیزیک به آن برخورده اید. وارون جانبی به این معناست که سمت چپ شی سمت راست تصویر خواهد بود. حالا اگر کلمه آمبولانس را برعکس نوشته و جلوی آینه قرار دهید، می توانید کلمه درست و صحیح آمبولانس را بخوانید.

پایان

امیدورایم خواندن دانستنی های آمبولانس ، برایتان مفید و جالب بوده است. درباره آمبولانس و خدماتی که شرح می دهد همواره نکات جالب و متعددی وجود دارد که ممکن است برای هر کدام از ما به صورت یک سوال مطرح شده باشد. از این که توانستیم برخی از این سوالات را پاسخ بدهیم ، خوشحالیم.

پیشنهاد مطالعه : آمبولانس استقرار چیست ؟

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۷ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

آخرین مطالب