دوره نقاهت بعد از بیماری

دوره نقاهت بعد از بیماری

دوره نقاهت

می دانید دوره نقاهت  در بیماری ها چگونه است؟ همه ما با بیماری های مختلفی در طول زندگی رو به رو می شویم. یکی از شایع ترین بیماری ها که تقریبا همه ما با آن مواجه می شویم، سرما خوردگی و آنفولانزا می باشد. اما این دو بیماری عموما پس از درمان دیگر مشکلات سلامتی برای فرد به همراه ندارد. در بیماری های سخت و دشوار، درمان و بهبودی بیمار می تواند با چالش های زیادی مواجه باشد.

دوره نقاهت در علم پزشکی به وضعیتی گفته می شود که فرد پس از یک بیماری سخت و جدی، جراحی و یا جراحی در آن قرار می گیرد. دوره نقاهت برای هر فرد با توجه به شرایط و بیماری او متفاوت خواهد بود. برای مثال افراد سالمند ممکن است نقاهتی طولانی تر داشته باشند. برخی از افراد به موجب شرایط بیماری پس از بیماری بهبودی کامل پیدا نکرده و باید با بیماری خود تا آخر عمر دست و پنجه نرم کنند. به خصوص افراد مسن ممکن است نقاهتی طولانی تر داشته باشند و هیچ گاه به بهبودی کامل دست نیابند.

یکی از نکات مهم درباره دوران نقاهت این است که در این دوره همواره باید مراقبت های مناسب داشته باشند. در عمل های جراحی و ترخیص از بیمارستان، عموما ترخیص زمانی صورت می گیرد که شرایط بیمار برای انتقال به منزل مناسب باشد و دیگر نیازی به مراقبت های شدید بیمارستانی و خدمات درمانی آن نباشد. اما این بدان معنا نیست که بیمار بهبودی کامل کسب کرده است. به همین جهت است بیمار پس از ترخیص از بیمارستان در دوره نقاهت باید همواره مراقبت های مناسب را انجام دهند.

به منظور حفظ سلامت بیمار و با توجه به شرایط وی، می توان پس از ترخیص از بیمارستان برای انتقال به منزل از خدمات آمبولانس خصوصی بهره مند شد.

 

مراقبت های دوره نقاهت چیست؟

دوره نقاهت در بیماری ها و شرایط مختلف متفاوت است. به همین جهت مراقبت های دوره نقاهت باید با توجه به هر بیماری و یا شرایطی انجام شود. برای مثال مراقبت های جراحی های مختلف می تواند تفاوت های بسیار زیادی داشته باشد. اما به طور کلی چند توصیه مراقبتی را برای دوره نقاهت عنوان می کنیم. در دوره نقاهت سعی کنید تا از غذا های سرخ کرده و فست ها دوری کنید. چرا که زمانی که بیمار در دوره نقاهت قرار دارد، دستگاه گوارشش هضم این مواد غذایی را به سختی می تواند انجام دهد.

دیگر توصیه مراقبتی دوره نقاهت، مصرف غذا های تازه است. بدین جهت سعی کنید همواره مواد غذایی سلامت و خوش عطر مصرف کنید تا بدین جهت اشتهای بیمار بر انگیخته گردد. سوپ مرغ از جمله غذا های مناسب در دوران نقاهت می باشد.

در دوره نقاهت بیماری های مختلف و جراحی ها، نیاز به همراهی و مراقبت یک نفر می باشد. به همین جهت در این دوره همواره یکی از بستگان یا آشنایان باید به مراقبت از شما بپردازند. در دوره نقاهت همواره باید شخص بیمار یک همراه داشته باشد و تا هنگامی که فرد بهبودی کامل دست نیافته است، او را همراهی نماید. از جمله اقداماتی که همراه بیمار در این دوره باید انجام دهد، یادآوری مصرف دارو های او می باشد.

در این دوره همچنین مصرف آب میوه های طبیعی می تواند کمک کننده باشد. مصرف آب میوه راحت است و دارای ویتامین ها و مواد مغذی مختلف است. به همین جهت با مصرف آب میوه در دوره می توان انرژی و سلامت بیمار را در مدت زمان کوتاه تری به او برگردانید.

 

مراقبت های دوره نقاهت چیست؟

 

بروز عفونت در دوره نقاهت

به ویژه در جراحی ها و دوران نقاهت بعد از آن، احتمال بروز عفونت در بیمار وجود خواهد داشت. بدین جهت همواره بیمار باید مراقبت های لازم را در جهت جلوگیری از بروز عفونت انجام دهد. اما با این حال ممکن است بدن دچار عفونت شود.

از جمله نشانه های بروز عفونت در این دوره می توان به تب اشاره کرد. در برخی بیماران علامت عفونت تنها همین تب می باشد.

لرز و تعریق، تغییرات در سرفه و یا سرفه های جدید، گلو درد، زخم جدید دهان، بروز تنگی در تنفس، گرفتگی بینی، گرفتگی گردن و سوزش یا درد هنگام ادرار کردن، از جمله علائم بروز عفونت در بیماران در این دوره می باشد. در صورتی که بیمار دچار عفونت شود همواره باید با پزشک در جهت درمان عفونت ارتباط برقرار کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۸ از ۵
از مجموع ۱۴۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب