سختی ها و چالش های مراقبت از بیمار در منزل

سختی ها و چالش های مراقبت از بیمار در منزل

سختی ها و چالش های مراقبت از بیمار در منزل

چالش های مراقبت از بیمار کدامند؟ شدت و نوع بیماری ها در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد. گاهی فرد مبتلا به یک سرماخوردگی ساده شده است و گاها مشکلات سلامتی جدی ای را فرد دچار می شود. به همین جهت مراقبت از بیمار نیز با توجه به نوع و شدت بیماری ضرورت دارد.

بیماران تنها در صورتی که نیاز به مراقبت ها و درمان های اضطراری پزشکی داشته باشند در بیمارستان بستری می شوند و در غیر این صورت مراقبت از بیمار در مکان های دیگری صورت می گیرد. پزشک معالج نکات مراقبتی را به همراه بیمارانی که در منزل قرار است بمانند گوشزد می کند.

مراقبت در دوره نقاهت و چالش های مراقبت از بیمار

برخی از بیماران صرفا نیاز به مراقبت در دوره نقاهت بیماری را دارند. اما گاهی اوقات مدت زمان نیاز به مراقبت از بیمار توسط دیگران طولانی مدت می شود. برای مثال سالمندان زیادی هستند که با بیماری های مزمن مختلف دست و پنجه نرم می کنند و نیاز به مراقبت های بلند مدت دارند.

به همین جهت است که سختی های مراقبت از بیمار در منزل باعث می شود بستگان و خانواده بیمار با چالش های زیادی رو به رو شوند. مراقبت از بیمار در منزل باید کاملا اصولی و بر اساس گفته های پزشک صورت گیرد. افرادی که اقدام به مراقبت از بیمار می کنند گاها مدت زمان زیادی را در طول روز به این موضوع اختصاص می دهند و به همین جهت از انجام کار های روزمره باز می مانند.

 

هدف از مراقبت بیمار در منزل چیست؟

عده زیادی از بیمارانی که نیاز به مراقبت در منزل دارند، مدت زمانی طولانی با بیماری خود دست و پنجه نرم کرده اند و برای دوره نقاهت نیاز به مراقبت دارند. هدف اصلی از مراقبت بیمار در منزل، بازگشت استقلال بیمار در انجام کار های خود می باشد. البته این موضوع برای تمامی بیماران یکسان نیست. برخی بیماران ممکن است توانایی مناسبی برای استقلال در فعالیت هایشان را نداشته باشند. با این حال مراقبت اصولی از بیمار در منزل می تواند منجر به بازگشت سطح بالایی از استقلال در او شود.

به طور کلی زمانی که اقدام به مراقبت از بیمار در خانه می کنید، او را آماده انجام تدریجی امور روزمره اش خواهید کرد. اصلی ترین قسمت مراقبت از بیماران در خانه، حفظ و یا بازگردانی استقلال او می باشد. از جمله اموری که بیمار باید در حفظ و یا بازگردانی استقلالش در انجام آن ها تلاش کند می توان به استحمام، نظافت روزانه و مصرف دارو ها اشاره کرد.

با انجام درست مراقبت از بیمار، توانمندی وی به مرور زمان افزایش یافته و به همین جهت استقلال بیشتری را در مقایسه با قبل پیدا خواهد کرد.

 

هدف از مراقبت بیمار در منزل چیست؟

 

ترخیص بیمار از بیمارستان و چالش های مراقبت از بیمار

عموما بیمارانی که اجازه ترخیص آن ها از بیمارستان صادر می شود، همچنان مشکلات سلامتی مختلفی دارند. در واقع ترخیص بیمار به معنای بهبودی کامل او نیست و فقط به این معنا است که بیمار دیگر نیازی به مراقبت های اضطراری و سطح بالای بیمارستانی ندارد.

اگر بیمار بعد از ترخیص به خانه بخواهد برود، نیاز به مراقبت های مناسبی خواهد داشت. انتقال بیمار از بیمارستان به منزل می تواند توسط آمبولانس خصوصی انجام شود. انتقال با آمبولانس خصوصی در تهران پس از ترخیص از بیمارستان در حفظ سلامت او در حین انتقال کمک می کند.

برای مراقبت از بیمار در منزل ممکن است از یک پرستار مجرب و یا پزشک در منزل کمک گرفته شود. زمانی که سختی های مراقبت از بیمار در منزل زیاد باشد، یک پرستار می تواند بستگان بیمار را در مراقبت از او یاری نماید.

نکات مهم در مراقبت از منزل چیست؟

مراقبت از بیمار در منزل برای هر شخص ممکن است شرایط متفاوتی داشته باشد. اما به طور کلی چند مورد هستند که در بسیاری از مراقبت های بیماری یکسان می باشند.

از جمله مواردی که در مراقبت از بسیاری بیماران یکسان است، نظارت بر رژیم غذایی آن ها می باشد. تغذیه صحیح و اصولی بیمار متناسب با شرایطش در بهبود او نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. به طبع پزشک نکات مربوط به تغذیه بیمار را به همراهان او عنوان خواهد کرد.

دیگر موردی که در مراقبت از بیمار در منزل حائز اهمیت است، مدیریت مصرف دارو هایش است. به همین جهت در هنگام مراقبت باید مصرف دارو های او را کنترل نمایید. همراهی با بیمار نیز می تواند در طول این دوره، کمک زیادی به حفظ روحیه او کند.

مطالب مرتبط:

پرستاری از سالمند در منزل

انواع خدمات همراه بیمار توسط آمبولانس آرمان

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۹۰ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب