شرایط انتقال بیمار کووید ۱۹ به بیمارستان

شرایط انتقال بیمار کووید ۱۹ به بیمارستان

شرایط انتقال بیمار کووید 19 به بیمارستان

آمبولانس‌هایی که مسئولیت  انتقال بیمار کووید ۱۹ را دارند باید تابع تمام شرایط و استانداردهای طرح شده توسط مرکز اورژانس کشور باشند. در مواقعی که نیاز به جابه‌جایی بیمار مبتلا به کویید ۱۹ با اورژانس و یا آمبولانس خصوصی است، بایستی تمامی موارد برای انتقال، مورد تأیید پزشک مربوطه و زیر نظر او باشد.

بیماری کووید ۱۹

برخی از افرادی که توسط کویید ۱۹ بیمار می‌شوند، علائم کم تا متوسطی مانند بدن درد و همچنین تب را حس می‌کنند و با درمان‌های معمول سنتی بهبود می‌یابند.  بااین‌حال، افراد زیادی نیز به‌شدت بیمار می‌شوند و نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارند.

در یک دوره ۱۴ روزه ممکن بیماری در افراد نهفته باشد، به‌عبارت‌دیگر در این مدت ویروس در داخل بدن بیمار وجود دارد اما علائم بیماری را در فرد ایجاد نمی‌کند. اما باید ‌توجه داشت که در دوران نهفتگی، ویروس قابل انتقال از بدن فرد بیمار به بدن فرد سالم است و او را نیز آلوده و مبتلا می‌کند؛ بنابراین در دوران نهفتگی ویروس، تست فرد ناقل مثبت است.

علائم بیماری کووید ۱۹

علائم COVID-19 در بدن هرکسی متفاوت است، اما بیشترین علائم آن علاوه بر علائم مشابه آنفولانزا، تنگی نفس نیز می‌باشد. علائم می‌توانند یک تا چهارده روز پس از قرارگرفتن در محیط آلوده به ویروس شروع شوند. حداقل یک‌سوم افرادی که آلوده می‌شوند، علائم قابل‌توجهی ندارند.

افراد با سن و سال بیشتر در معرض خطر هستند که این امر موجب انتقال این بیماران به مراکز درمانی می‌شود و همچنین برخی از افراد تا ماه‌ها پس از بهبودی همچنان طیف وسیعی از اثرات بیماری را تجربه می‌کنند.

راه‌های انتقال ویروس کووید ۱۹

این ویروس زمانی منتقل می‌شود که افراد در هوای آلوده به قطرات و ذرات حاوی ویروس تنفس کنند. خطر تنفس این ویروس زمانی که افراد در مجاورت همدیگر هستند بالاتر است، در صورت پاشیدن مایعات آلوده در چشم، بینی یا دهان و به‌ندرت از طریق سطوح آلوده نیز ممکن است انتقال رخ دهد. افراد مبتلا به ویروس تا ۲۰ روز مسری باقی می‌مانند و حتی در صورت عدم بروز علائم بیماری، می‌توانند ویروس را گسترش دهند. جهت آشنایی با احیای بیماران کرونایی می توانید به مقاله آن سر بزنید.

انتقال بیمار کووید 19

اقدامات پیشگیرانه از ابتلا به ویروس کووید 

راهکارهای مناسب برای پیشگیری از انتشار ویروس شامل موارد زیر است:

  • رعایت فاصله ایمن و اجتماعی با دیگران (حداقل ۱ متر) حتی اگر به نظر بیمار نباشند.
  • در اماکن عمومی، به‌ویژه در داخل خانه یا زمانی که فاصله‌گذاری فیزیکی امکان‌پذیر نیست، استفاده از ماسک الزامی است.
  • فضاهای باز و دارای تهویه هوای مناسب را نسبت به فضاهای بسته انتخاب کنید و مرتباً هوای داخل خانه و یا محیط کار خود را با باز کردن پنجره‌ها، عوض کنید.
  • دست‌های خود را به طور صحیح و مرتباً با آب و صابون و یا با استفاده از الکل تمیز کنید.
  • ضدعفونی‌کردن مکرر سطوح و وسایل پرکاربرد و یا عمومی با محلول‌های مناسب برای ضدعفونی
  • پوشاندن دهان و بینی موقع عطسه یا سرفه
  • در موعد مقرر نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کنید.
  • در صورت مشاهده علائم بیماری در یکی از اعضای خانواده حتماً نسبت به انتقال آن بیمار اقدام کنید.

شرایط انتقال این بیماران به بیمارستان

انجام صحیح بخش‌نامه‌ها، حداقل راهنمایی‌های عملیاتی را برای پیشگیری و ممانعت از انتقال بیماری در آمبولانس‌هایی که وظیفه انتقال بیمار کووید ۱۹ را بر عهده دارد، تشریح می‌کند.

توجه و نظارت مهم پایگاه‌های اورژانسی و تیم فوریت‌ها در شرایط انتقال بیمار کووید ۱۹ به مراکز درمانی شامل موارد زیر است:

  • نیروهای فوریت می‌بایست قبل ازآغاز شیفت‌های خود از وجود تجهیزات و ابزارهای حفاظتی مانند ماسک‌ و N95، دستکش، کلاه، گان، محافظ‌های صورت و محلول‌های گندزدا و ضدعفونی نیز اطمینان حاصل فرمایند.
  • انجام اقدامات لازم جهت احتیاط تماسی در هنگام انتقال بیمار کووید ۱۹
  • جهت جلوگیری از نیاز راننده به پوشش PPE، بیمار می‌بایست دارای یک یا دو متر فاصله با راننده باشد.
  • شیشه‌های عقبی آمبولانس برای تهویه هوا نیمه‌باز باشند.
  • در طول مدت انتقال، معاینه و گرفتن شرح‌حال از بیمار باید به بیمار ماسک داده شود و بیمار به روش درست از ماسک استفاده نماید به صورتی که کاملاً بر روی بینی و دهان قرار گرفته باشد و لبه‌های آن به‌صورت چسبیده باشد.
  • نیروهای فوریت پزشکی در مدت‌زمان انتقال بیمار کووید ۱۹ و حضور آنها بر بالین بیمار تاحدامکان از لمس سطوح و اشیا نزدیک به بیمار خودداری نمایند.

تکنسین‌های اورژانس هنگام انتقال چنین بیمارانی اقدامات اولیه را بر روی بیمار انجام می‌دهند و آن را به نزدیک‌ترین بیمارستان منتقل می‌کنند. اما ممکن است شدت بیماری به حدی باشد که بیمارستان از پس معالجه بیمار برنیاید. در چنین شرایطی نیاز به انتقال بیمار با آمبولانس خصوصی به بیمارستان تخصصی مانند بیمارستان تخصصی ریه است.

 

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۸ از ۵
از مجموع ۸۹ رای

آخرین مطالب