نرخ آمبولانس خصوصی چگونه محاسبه می شود؟ 

نرخ آمبولانس خصوصی چگونه محاسبه می شود؟ 

آمبولانس خصوصی خرم رودی

نرخ آمبولانس خصوصی بستگی به عواملی متعدد دارد. از انواع خدمات بگیرید تا تجهیزات و نوع داروهای تجویز شده و حضور پرسنل کارآمد و مجربی مثل پزشک و پرستار.

این ها تنها برخی از این فاکتورهای تاثیر گذار بر هزینه آمبولانس خصوصی است. معیارهای دیگری نیز در این موضوع دخالت دارد که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت.

 

مسافت طی شده آمبولانس از خانه به بیمارستان

 

این که آمبولانس چه مسافتی را طی می کند تا بیمار را از خانه به مراکز درمانی یا برعکس انتقال دهد، بسیار مهم است. فاصله مبدا تا مقصد در هزینه آمبولانس خصوصی مدنظر قرار خواهد گرد.

در برخی موارد بنا به تقاضای بیمار یا بستگان او لازم است، بیمار را تا شهری دیگر انتقال داد. هزینه این انتقال نیز قیمت خود را داراست. البته واضح است قیمت کرایه نیز به دلیل دوری مسافت بیشتر خواهد بود.

 

مدت زمانی که آمبولانس در اختیار بیمار است

 

گاهی نیز به مدت زمانی که آمبولانس تجهیزات و نیروی کارامد خود را در اختیار بیمار قرار می دهد، نیز در قیمت تمام شده تاثیر خواهد داشت. این مساله ناشی از وجود ترافیک سنگین خیابان های کلان شهری چون تهران است.

گفتنی است، راننده آمبولانس خصوصی موظف است بیمار را از کوتاه ترین راه و با سرعت خوبی بیمار را انتقال دهد. اما گاهی بار ترافیک خیابان ها ممکن است اجازه این کار را به او ندهد.

در هر حال نرخ آمبولانس خصوصی در برابر با شهرهای کوچک کمی متفاوت تر است.

 

وضعیت بیمار در نرخ آمبولانس خصوصی

 

این که وضعیت بیمار چگونه ارزشیابی می شود، نیز بسیار در تعیین قیمت ها مهم خواهند بود. گاهی نیروی کارامد ما برای نگاه داشتن وضعیت پایدار بیمار تلاش زیادی خواهند داشت.

تمام مواردی که برای نجات جان بیمار انجام می شود، بسیار مهم است. هر چه این تلاش زیادتر و سخت تر باشد، هزینه آمبولانس بیشتر خواهد شد.

مراقبت از بیماری که سطح هوشیاری اش را رو به کاهش است با فردی که فقط دستش دچار شکستگی شده است، به مراتب سخت تر است. این مراقبت ها ویژه و سخت مطمئنا در هزینه ها تاثیرگذار خواهند بود.

وضعیت بیماران مشابه هم نیستند. گاهی تکسین فوریت های پزشکی لازم است که از یک بیمار اعصاب روان رسیدگی کند. گاهی نیز یک نوزاد مسافر این آمبولانس هاست.

بیماران معتاد یا افرادی که نیاز به دریافت دیالیز دارند، نیز هر کدام نیازمند مراقبت های خاص و تجهیزات ویژه خود را دارند. این وضعیت بیمار است که به فاکتورهای قیمت اثر خواهند گذاشت و قیمت ها را دچار نوسان خواهند کرد.

 

تاثیر تیپ های آمبولانس بر نرخ آمبولانس خصوصی

 

آمبولانس های خصوصی و دولتی از نظر برخورداری از تجهیزات و نیروهای مستقر در آن دارای انواع مختلفی هستند. تیپ ای، بی و سی آمبولانس ها هر کدام دارای تجهیزات خاص خود می باشد.

آمبولانس حمل نوزاد نیز در پایگاه های آمبولانس فقط برای ارایه خدمت رسانی به این کوچولوهای عزیز است. مسلما هزینه آمبولانس استقرار نیز در برآورد قیمت ها تاثیر خواهد داشت.

در ادامه به بررسی انواع آمبولانس ها و تیپ های آن می پردازیم:

 

آمبولانس خصوصی تیپ A

 

این نوع آمبولانس ها خاص بیمارانی است که شرایط پایدار در آنها کاملا قابل مشاهده است. سطح هوشیاری خوبی دارند و خطری جدی آنها را تهدید نمی کند. این آمبولانس ها دارای تجهیزات مناسب با نوع وضعیت بیمار را در اختیار دارند.

حتی تکنسین و کارشناسانی که در این آمبولانس ها خدمات ارایه می دهند، با همه توانایی که دارند، نیازی نمی بینند که اقدامات سخت و هزینه بری روی بیمار انجام دهند.

 

آمبولانس خصوصی تیپ B و C

 

این آمبولانس ها ویژه بیمارانی است که وضعیت آنها کمی بحرانی گزارش شده است. به تناسب این وضعیت ناپایدار ، تجهیزات مورد استفاده نیز متفاوت خواهد بود.

سختی کار نیز ممکن است در میان باشد. نوع داروهایی که به بیمار داده می شود. حتی حضور پزشک و یک پرستار نیز لازم خواهد بود. تمامی این موارد در بالا رفتن هزینه ها بی تاثیر نخواهند بود.

خلاصه کلام

نرخ  آمبولانس خصوصی طبق گفتمان این متن، از عواملی خاصی تبعیت می کند. این عوامل را به صورت اختصار بررسی کردیم. دانستیم هر چه تجهیزات، نیروی انسانی زبده ، فاصله طی شده بیشتر باشد و …. قیمت آمبولانس را نوسان خواهد داد. این تفاوت قیمت ها بستگی به سختی کار و وضعیت بیمار نیز می باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

آخرین مطالب