پرکاربردترین دستگاه های آمبولانس خصوصی

پرکاربردترین دستگاه های آمبولانس خصوصی

پرکاربردترین دستگاه های آمبولانس خصوصی

اگر می خواهید بدانید، پرکاربردترین دستگاه های آمبولانس خصوصی کدام اند، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

کارشناسان ما طی این نوشتار به شما نکاتی ارایه می دهند تا بتوانید با خیال آسوده بیمار خود را به تیم فوریت های پزشکی بسپارید. از این که ما را همراهی می کنید، سپاسگزاریم.

پرکاربردترین دستگاه های آمبولانس خصوصی کدام اند؟

در این بخش از متن توجه شما را به چک لیست تجهیزات آمبولانس جلب می کنیم. این تجهیزات به گونه ای طراحی شده اند که وضعیت بیمار یا مصدوم را در حالت پایدار باقی نگاه می دارند.

احتمال وخیم شدن یا مرگ بیمار با کمک این وسایل به صفر می رسد.

ابزار اندازه گیری علایم حیاتی

این تجهیزات برای پایش سلامت و وضعیت بیمار بسیار لازم و ضروری است . فقدان هر کدام از این تجهیزات می تواند ، تیم پیراپزشکی را دچار اختلال نماید. دماسنج بالینی یکی از این موارد است .

این ابزار ، برای ثبت دمای بدن مصدوم یا بیمار طراحی شده است . دقت بالا و راحتی با این دستگاه می تواند تیم فوریت های پزشکی را در ادامه کنترل و پایش سلامت بیماران و مصدومان یاری رساند.

یکی دیگر از ابزار اندازه گیری علایم حیاتی ، گوشی مخصوص ضربان قلب است. فشارسنج نیز برای کنترل میزان کاهش یا افزایش جریان خون نیز بسیار حیاتی است.

ماسک اکسیژن قابل حمل

هیچ کس نمی داند، در حین رسیدن به مراکز درمانی قرار است چه اتفاقات ناگواری برای مصدوم یا بیمار رخ دهد. از همین رو، تمامی پیش بینی ها برای ارایه بهترین کمک ها در نظر گرفته شده است.

یکی از این تمهیدات ماسک اکسیژن است که قابلیت حمل داشته و دارای یک دریچه یک طرفه به منظور احیای قلبی ریوی می باشد. لذا چنانچه بیمار دچار ایست قلبی یا تنفسی شود، این دستگاه می تواند کمک کننده باشد.

کپسول اکسیژن

یکی دیگر از آنها، کپسول اکسیژن است. معمولا سالمندان و نوزدان می توانند در خطر تنگی تنفس یا نارسایی تفسی قرار بگیرند. از همین رو ، یک کپسول اکسیژن برای حمایت و پشتیبانی این عزیزان بسیار لازم است.

دستگاه مکش، پرکاربردترین دستگاه های آمبولانس خصوصی

ساکشنی که بتواند مخاط و آلودگی های دهان و ریه را پاکسازی کند بسیار ضروری است . وجود هر گونه ناپاکی در مسیر لوله های تنفسی می تواند خطر تنگی نفس را افزایش دهد. دستگاه مکش، لوله های ریه را از مخاط احتمالی پاک می کند.

لگن و تجهیزات نگهدارنده ادرار

گاهی اوقات بیمار به حالتی دچار می شود که دچار بی اختیاری ادراری می شود. در مواقعی نیز تیم فوریت های پزشکی برای پایین آوردن فشار خون ، اقدام به کار انداختن مثانه و کلیه می کنند.

لذا در چنین شرایطی وجود لکن و تجهیزات نگهدارنده ادرار از پرکاربردترین دستگاه های آمبولانس خصوصی گفته می شود.

سرنگ های مخصوص تزریق

آمپول و سرنگ هایی که برای وارد کردن دارو به بدن بیمار تجویز می شود نیز از جمله پرکاربردترین دستگاه های آمبولانس خصوصی می باشد. این سرنگ ها می توانند به راحتی و با سرعت دارو را به بدن برسانند.

این نوع تجویز دارو مسلما زیر نظر پزشک میباشد.

نبولایزر ؛ یکی دیگر از پرکاربردترین دستگاه های آمبولانس خصوصی

نبولایزر دستگاهی است که می تواند داروی مایع را به بخار تبدیل کند. این عمل زمانی صورت می گیرد که بیمار نتواند عمل بلع را انجام بدهد. از همین رو، دارو از طریق استنشاقی به بدن بیمار می رسانند.

بیشتر داروهای مسکن از این دستگاه استفاده می کنند.

دستگاه های واحد تامین اکسیژن

همانطور که از نام آن پیداست، برای اکسیژن رسانی کاربرد دارد. بیشتر در عملیات های مهار آتش و نجات جان مصدومان از این دستگاه ها استفاده می کنند. همچنین مورد استفاده بیماران آسمی نیز هست.

فشار سنج

یکی از آشناترین و البته پرکاربردترین دستگاه های آمبولانس خصوصی است. شاید یکی از اولین اقدامات صورت گرفته در عملیات نجات و امداد، گرفتن فشار خون باشد.

همانطور که می دانید، این دستگاه به بازوی بیمار متصل می شود .

جمع بندی

پرکاربردترین دستگاه های آمبولانس خصوصی فقط به این چند موردی که در این نوشتار آمد، محدود نمی شود. اما مهمترین مواردی که می توان به کمک آنها جان بیمار را نجات داد، همین مواردی بود که ذکر شد.

شما می توانید با خواندن مقالات دیگر ما در این زمینه به اطلاعات جامع تری برسید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۸ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

آخرین مطالب