همکاری در باز کردن مسیر آمبولانس خصوصی

همکاری در باز کردن مسیر آمبولانس خصوصی

همکاری در بازکردن درب آمبولانس خصوصی

بازکردن مسیر آمبولانس خصوصی چرا اهمیت دارد؟ آداب رانندگی همواره از جمله ویژگی های فرهنگی مناطق مختلف محسوب می شود. همکاری در باز کردن مسیر آمبولانس خصوصی و آمبولانس های دولتی، یکی از فرهنگ های مهم در رانندگی می باشد.

آمبولانس های خصوصی وسایل نقلیه با امکانات پزشکی هستند که همراه با کادر پزشکی در جهت انتقال بیماران استفاده می شوند. آمبولانس ها در جهت انتقال بیماران اورژانسی مورد استفاده قرار می گیرند.

به موجب اهمیت وقت در انتقال بیماران اورژانسی، همکاری در باز کردن مسیر آمبولانس خصوصی حائز اهمیت است. هر لحظه ای که انتقال بیمار با تاخیر مواجه شود، احتمال بروز آسیب های جبران ناپذیر و یا خطر مرگ وجود دارد.

آمبولانس و انواع آن

 

آمبولانس ها وسایل نقلیه در جهت انتقال بیماران اورژانسی هستند. آمبولانس ها شامل انواع مختلفی می باشند. آمبولانس امکان ارائه خدمات اورژانسی را به کمک کادر پزشکی داشته و جهت انتقال بیمار و مصدومان تا بیمارستان مورد استفاده قرار می گیرند.

این وسایل نقلیه با توجه به نوعشان دارای تجهیزات مختلفی هستند. از جمله تجهیزات اولیه انواع آمبولانس می توان به:

  • دستگاه اکسیژن
  • دستگاه ونتیلاتور (تنفس مصنوعی)
  • دستگاه دفیبریلاتور (شوک)
  • دستگاه گلوکومتر (چک قند خون) اشاره داشت

به طور کلی انواع آمبولانس ها شامل سه تقسیم بندی اصلی می باشند:

  • آمبولانس های زمینی
  • آمبولانس های هوایی
  • آمبولانس های دریایی

سه دسته اصلی این وسایل نقلیه را شامل می شود.

 

آمبولانس ها در چند گروه قرار می گیرند؟

 

آمبولانس ها در دو گروه خصوصی و دولتی یا همان ۱۱۵ در ایران فعالیت می کنند. آمبولانس های دولتی صرفا جهت انتقال بیمار اورژانسی مورد استفاده قرار می گیرند. این آمبولانس ها وظیفه انتقال بیمار به نزدیک ترین بیمارستان دولتی را دارند. اما نوع دیگری از آمبولانس ها، آمبولانس های خصوصی می باشند.

ارائه خدمات این آمبولانس ها مشمول هزینه است. با استفاده از آمبولانس خصوصی می توان امکانات بیشتری در مقایسه با آمبولانس دولتی دریافت کرد. به طور مثال با استفاده از آمبولانس های خصوصی می توان درخواست انتقال بیمار به بیمارستان مورد نظر را داشت. همچنین به کمک این آمبولانس ها می توان بیمار را به شهر های دیگر در جهت درمان انتقال داد.

آمبولانس های خصوصی به طور کلی چند نوع خدمت را به بیمار ارائه می دهند. از این آمبولانس ها می توان در جهت انتقال بیمار غیراورژانسی نیز استفاده کرد. اما در نوع دولتی صرفا امکان انتقال بیمار در شرایط اضطرار وجود دارد. به کمک آمبولانس خصوصی، حمل و نقل بیمار و آسیب دیدگان از منزل به بیمارستان و یا از بیمارستان به منزل صورت می گیرد.

دیگر خدمت این دسته از آمبولانس ها، انتقال بیماران میان مراکز درمانی مختلف است. همچنین همانطور که گفته شد این آمبولانس ها امکان انتقال بیمار بین شهر ها را نیز دارند. از جمله خدمات این نوع آمبولانس ها برای مراکز مختلف نیز امکان استقرار آن ها در آن مرکز می باشد. این خدمت در راستای درخواست مسئولان آن مرکز صورت می گیرد.

 

اهمیت همکاری در باز کردن مسیر آمبولانس خصوصی

 

همانطور که گفته شد آمبولانس های خصوصی و دولتی در جهت انتقال بیماران اورژانسی استفاده می شوند. در بسیاری مواقع آمبولانس خصوصی نیز در حال انتقال بیمار با شرایط اورژانسی است. به همین جهت همکاری در باز کردن مسیر آمبولانس خصوصی نیز همانند همکاری در باز کردن مسیر برای انواع دولتی، حائز اهمیت است. برخی از رانندگان هنگام شنیدن صدای آژیر آمبولانس اهمیتی به آن نمی دهند. این یکی از بزرگترین معضلات در این زمینه محسوب می شود. برخی دیگر نیز به موجب صدای بلند ضبط حودرو صدای آمبولانس را نمی شوند.

صدای آژیر آمبولانس به نوعی صدای مرگ و زندگی افراد است! به همین جهت در هنگام شنیدن آن همه رانندگان باید در راستای باز کردن مسیر تلاش کنند. انتقال سریع تر بیمار به مرکز درمانی حتی در چند ثانیه نیز می تواند سرنوشت ساز باشد. بعضی از رانندگان پس از راه گشایی برای آمبولانس فورا پشت آن شروع به حرکت می کنند که این می تواند موجب بروز مشکل شود. برخی دیگر نیز در مسیر های دو طرفه راه را برای آمبولانس باز نمی کنند و این می توانند سلامت جان بیمار اورژانسی را به خطر بیاندازد.

 

جمع بندی

آمبولانس ها وسایل نقلیه با امکانات پزشکی در جهت انتقال بیمار می باشند. آمبولانس های دولتی صرفا وظیفه انتقال بیماران اورژانسی را دارند. اما آمبولانس های خصوصی هم امکان انتقال بیماران اورژانسی و هم غیر اورژانسی را بر عهده دارند.باز کردن مسیر آمبولانس خصوصی و دولتی، می تواند در نجات جان یک انسان موثر باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۷ از ۵
از مجموع ۳۰۸ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب