آشنایی با خدمات اورژانس پزشکی اختصاصی

آشنایی با خدمات اورژانس پزشکی اختصاصی

آشنایی با خدمات اورژانس پزشکی اختصاصی

خدمات اورژانس پزشکی اختصاصی چیست؟ این گونه خدمات به چه بیمارانی تعلق می‌ گیرد و شامل چه مواردی می‌ شود؟ وقتی شما در محل سانحه درخواست آمبولانس می‌ کنید، یک کادر مجرب برای شما اعزام می‌ شود که می‌ توانند اقدامات اولیه و لازم را برای بیمار انجام دهند تا بیمار بدون هیچ گونه مشکلی به مراکز درمان انتقال داده شود. حال گاهی اوقات با موارد حاد مواجه هستیم و وجود یک کادر آمبولانس نمی‌ تواند جوابگوی مشکل به وجود آمده باشد، در این حالت است که از خدمات اورژانس پزشکی اختصاصی استفاده می‌ شود. به همین دلیل در این مقاله خدمات اورژانس پزشکی اختصاصی را بررسی می‌ کنیم.

چهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خدمات اورژانس پزشکی آمبولانس آرمان کلیک کنید

 اورژانس پزشکی اختصاصی 

احتمالاً شما هم تا کنون واژه پزشک اورژانسی یا اورژانس پزشکی را شنیده، یا با نحوه فعالیت آن ها آشنایی داشته باشید. یکی از تخصص‌ های جدید در حوزه پزشکی، خدمات اورژانس پزشکی اختصاصی است. حیطه فعالیت آن در خصوص بیمارانی می‌ باشد که به اقدامات فوری و فوریت‌ های پزشکی نیازمند هستند و در کم ترین زمان ممکن باید تحت درمان قرار بگیرند، معمولا عمده فعالیت اورژانس پزشکی در بخش اورژانس بیمارستان‌ ها می‌ باشد و این افراد به عنوان پزشک اورژانس در کلیه رشته‌ های پزشکی مهارت‌ های لازم را دارند. به همین دلیل است که گاهی این افراد در مواقع حاد به همراه آمبولانس به مکان حادثه یا سانحه اعزام می‌ شوند تا بتوانند تا رسیدن به بیمارستان در کنار بیمار و مصدوم باشند و خطرات احتمالی در این زمینه را به حداقل برسانند.

این افراد علاوه بر مهارت در رشته‌ های مختلف پزشکی مهارت‌ های دیگری از جمله درمان آسیب‌ های چندگانه مانند پارگی اعضای داخلی بدن، شکستگی استخوان‌ ها، شوک و غیره، درمان برخی بیماری‌ های محیطی مانند سوختگی، گرمازدگی، برق گرفتگی، بسیاری از مصدومیت‌ ها، مسمومیت‌ ها، حوادث میکروبی، حوادث هسته‌ ای، شیمیایی و غیره را نیز کسب کرده‌ اند. برای همین می‌ توانند در صورت مواجه با هر گونه مشکلی اقدامات اولیه را انجام دهند.

در مقدمه گفتیم که با درخواست کردن آمبولانس‌ ها از جمله آمبولانس خصوصی یک کادر مجرب و حرفه‌ ای به محل اعزام می‌ شود که آموزش‌ های لازم را در خصوص کمک رسانی‌ های اولیه به بیماران دیده‌ اند و مهارت و تخصص کامل در خصوص امدادرسانی دارند. این افراد به فرد مصدوم یا بیمار کمک می‌ کنند تا راحت‌ تر بتواند تا رسیدن به بیمارستان و مراکز درمانی مشکل به وجود آمده را تحمل کند. اما گاهی اوقات ما با مشکلات حادتر مواجه هستیم، مانند مواقعی که بیمار دچار سوختگی یا سانحه بسیار شدیدی شده است یا مانند بیمارانی که مشکلات بسیار حاد مانند مشکل تنفسی، قلبی _ عروقی و غیره دارند. در این حالت است که یک کادر آمبولانس نمی‌ تواند از پس مشکل به وجود آمده بربیاید و وجود یک پزشک در داخل آمبولانس و تا رسیدن به بیمارستان الزامی است. پزشک در این حالت می‌ تواند به بیمار کمک کند تا درد کم تری را تحمل کند و تا رسیدن به بیمارستان دوام بیاورد.

در واقع بیمار با برخورداری از خدمات اورژانس پزشکی اختصاصی شانس بیش تری جهت زنده ماندن دارد. این پزشکان در هر دو نوع آمبولانس‌ های دولتی و آمبولانس خصوصی موظف به امداد رسانی به موقع هستند و باید مراحل اولیه درمان را در مکان سانحه یا حادثه شروع کنند، چون در موارد حاد بیمار یا مصدوم فرصت بسیار کمی دارد و حتی گاهی اوقات در صورت عدم اقدام به موقع شاید نتواند تا رسیدن به بیمارستان دوام بیاورد. در این حالت است که اهمیت خدمات اورژانس پزشکی اختصاصی مشخص می‌ شود.

 اورژانس پزشکی

نتیجه‌ گیری

در این مقاله خدمات اورژانس پزشکی اختصاصی را بررسی کردیم. گفتیم که اورژانس پزشکی چه مهارت‌ ها و تخصص‌ هایی دارد و چگونه می‌ تواند هنگام درخواست آمبولانس از جمله آمبولانس خصوصی به بیماران کمک کند تا رسیدن به مراکز درمانی با خطرات کم تری مواجه شوند. اورژانس پزشکی به ویژه در مواقع حاد و بحرانی بسیار کارساز است. در سایت آرمان آمبولانس بیش تر با خدمات اورژانس پزشکی اختصاصی، نحوه درخواست آمبولانس خصوصی، خدمات ارائه شده توسط این آمبولانس‌ ها، تفاوت بین آمبولانس خصوصی هوایی و آمبولانس خصوصی زمینی و غیره آشنا شوید. برای آشنایی بیشتر به سایت آمبولانس خصوصی آرمان مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۶ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

آخرین مطالب