آشنایی با خدمات اورژانس پزشکی منازل

آشنایی با خدمات اورژانس پزشکی منازل

آشنایی با خدمات اورژانس پزشکی منازل

خدمات اورژانس پزشکی منازل چیست؟ در چه مواقعی از این گونه خدمات استفاده می‌ شود؟ خدمات اورژانس پزشکی منازل به بیماران کمک کند تا بتوانند از مراقبت‌ های اولیه پزشکی استفاده کنند، علاوه بر آن که این گونه خدمات هزینه‌ های درمانی را نیز کاهش می‌ دهند. به همین دلیل است که در حال حاضر رواج زیادی پیدا کرده است و در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای توسعه یافته خدمات پزشکی در منازل انجام می‌ شود. در این مقاله خدمات اورژانس پزشکی منازل و نکات مهم پیرامون آن را بررسی می‌ کنیم.

آشنایی با خدمات اورژانس پزشکی منازل

طی خدمات اورژانس پزشکی منازل اقدامات اولیه به بیمار ارائه می‌ شود، به طوری که گاهی اوقات هیچ نیازی به مراجعه به بیمارستان نیست. در واقع بخشی از وظایف اورژانس پزشکی در منازل این است که تشخیص دهند شخص بیمار نیاز به مراجعه به مراکز درمانی دارد یا خیر. یکی از معیارهای مهمی که جهت این تشخیص در نظر گرفته می‌ شود، تعداد دفعاتی است که بیمار ویزیت شده است، مثلاً اگر وضعیت بیمار به گونه‌ ای باشد که نیاز به چک کردن مداوم دارد، در این حالت است که در بیمارستان بستری می‌ شود، در غیر این صورت بیمار می‌ تواند با استفاده از خدمات اورژانس پزشکی منازل روند درمان را ادامه دهد که البته محیط خانه نیز از لحاظ بهداشتی، گرما، تهویه هوا و غیره نیز باید مناسب برای نگه داری بیمار باشد.

انواع خدمات پزشکی در منازل

پیشنهاد مطالعه: دوره نقاهت بعد از بیماری

انواع خدمات پزشکی در منازل

معمولا خدمات پزشکی در منازل برای بیماران و افرادی ارائه می‌ شود که دچار ناتوانی‌ های جدی هستند و امکان حمل آن ها حتی با آمبولانس خصوصی به مراکز درمانی وجود ندارد، در این حالت می‌ توانند از انواع خدمات پزشکی در منازل استفاده کنند. این اقدامات موجب بهبود روند بیماری در افراد شده و به ویژه برای افرادی موثر است که با مشکلات حاد مواجه هستند و شامل موارد زیر می‌ باشد:

  • پرستاران ماهر

وقتی پس از طی یک دوره درمانی به خانه برمی‌ گردید حتماً به برخی مراقبت‌ های پزشکی نیز نیاز دارید. در این حالت یک پرستار ماهر می‌ تواند در روند بهبود به شما کمک کند و مراحل زیر را برای تان انجام دهد:

  1. مراقبت کردن از زخم
  2. درمان وریدی
  3. مدیریت و آموزش‌ های پیرامون بیماری
  4. آموزش استفاده درست از داروها
  5. ارزیابی قلبی ریوی

 

  • فیزیوتراپی

گاهی تنها یک فیزیوتراپیست ماهر و آموزش دیده می‌ تواند در بهبود برخی بیماری‌ ها به شما کمک کند و فعالیت این افراد جزو خدمات پزشکی در منازل محسوب می‌ شود و شامل موارد زیر می‌ باشد:

  1. آموزش راه رفتن
  2. افزایش دادن تحرک و قدرت بدنی بیماران
  3. توانبخشی به عضلات بیمار پس از جراحی
  4. بهبود یافتن استقامت بدن
  • گفتار درمانی

از دیگر مواردی که در منزل به عنوان خدمات پزشکی در منزل د توجه قرار می‌ گیرد، گفتار درمانی می‌ باشد. گفتار درمانی جهت بهبود ارتباط با دیگران و بازیابی توانایی تکلم انجام می‌ شود، بنابراین اگر بیمار شما با مشکلاتی مانند روان صحبت کردن، عدم پاسخ گویی به سوالات یا واکنش به موقع مواجه است، در این حالت گفتار درمانی به عنوان نوعی از خدمات پزشکی در منازل می‌ تواند به شما کمک کند.

  • کمک به بیماران قلبی

وجود هر گونه مشکلی در این بیماران نشانه آن است که فرد به نارسایی‌ های قلبی مبتلا شده است و چه در بیمارستان چه در منازل و یا هنگام اعزام بیمار با آمبولانس خصوصی به مراکز درمانی حتماً باید تحت مراقبت ویژه باشد. در بیش تر مواقع با یک برنامه‌ ریزی دقیق می‌ توانید مراقبت در منزل را نیز در خصوص این بیماران انجام دهید، بدون آن که نیاز به مراجعه به بیمارستان داشته باشید.

سخن پایانی

در این مقاله خدمات اورژانس پزشکی منازل را بررسی کردیم. چند نمونه از اقدامات مختلفی که به عنوان خدمات اورژانس پزشکی منازل مطرح می‌ شوند را مطرح کردیم که می‌ توانند به بیمار کمک کنند تا بدون مراجعه به مراکز درمانی روند بیماری را طی کرده و به بهبودی لازم دست پیدا کنند. در سایت آمبولانس خصوصی آرمان بیش تر با خدمات اورژانس پزشکی منازل و نکات مهم پیرامون آن، خدمات آمبولانس خصوصی زمینی و هوایی و غیره آشنایی پیدا کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۹ از ۵
از مجموع ۹ رای

آخرین مطالب