خدمات آمبولانس خصوصی برای حمل بیماران در مناطق دور افتاده

خدمات آمبولانس خصوصی برای حمل بیماران در مناطق دور افتاده

آمبولانس در مناطق دور افتاده

خدمات آمبولانس خصوصی برای حمل بیماران در مناطق دور افتاده به چه شکلی می‌ باشد؟ چگونه می‌ توان جهت کمک به بیماران در مناطق دور افتاده از خدمات آمبولانس خصوصی استفاده کرد؟ علاوه بر آمبولانس‌ های زمینی که در داخل شهرها و خارج از آن ها خدمات مختلفی را به بیماران ارائه می‌ دهند، آمبولانس‌ های هوایی نیز وجود دارند که جهت انتقال دادن بیماران در مواقع خاص مانند مناطق دور افتاده گزینه‌ های بهتر و مناسب تری هستند. در این مقاله خدمات آمبولانس خصوصی برای حمل بیماران در مناطق دور افتاده را بررسی می‌ کنیم.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

خدمات آمبولانس خصوصی برای حمل بیماران در مناطق دور افتاده

گفتیم که در کنار آمبولانس‌ های زمینی، آمبولانس‌ های هوایی وجود دارند که کار انتقال و جا به جایی بیماران از مناطق صعب العبور، دور افتاده و مکان‌ هایی که امکان تردد آمبولانس زمینی وجود ندارد، را انجام می‌ دهند. از مزیت‌ های این شیوه انتقال بیمار می‌ توان سرعت عمل بالا را نام برد. همین موضوع موجب می‌ شود خطرات و مشکلات دیر رسیدن بیمار تا مراکز درمانی کاهش پیدا کند. از نظر تجهیزات و فضای داخل کابین نیز این آمبولانس‌ ها بسیار گسترده‌ تر و بزرگ تر از انواع آمبولانس‌ های زمینی هستند، علاوه بر آن که می‌ توانند مسافت‌ های طولانی را در زمان کم تری طی کنند. تعداد افراد متخصص و نفراتی که در داخل هواپیما وجود دارند، نیز بیش تر نسبت به آمبولانس‌ های زمینی است. در کنار این هواپیماها برای مناطق دور افتاده از شیوه دیگری نیز استفاده می‌ کنند که امداد و اورژانس هوایی به وسیله هلیکوپتر است.

این اورژانس شامل مجموعه‌ ای از فوریت‌ ها و خدمات پزشکی است که می‌ تواند بیماران و مصدومین را در مواقع ضروری به بیمارستان انتقال دهد، بنابراین در صورتی که حادثه‌ ای در مناطق دور افتاده و خارج از دسترس مانند دریا، بیابان، کوه، ارتفاعات و غیره رخ دهد، از هلیکوپتر به علت راحتی جهت حمل و نجات بیمار استفاده می‌ کنند. در واقع می‌ توان گفت در این گونه از اورژانس‌ های هوایی بیش ترین و بهترین خدمات برای نجات بیماران انجام می‌ شود.

هلیکوپتر جزو وسایل حمل و نقل برای اورژانس هوایی محسوب می‌ شود و توانایی مانور مناسب و انتقال سریع بیماران را با سرعت بالا دارد، به همین دلیل است که جهت حمل بیماران از مناطق دور افتاده از این وسیله استفاده می‌ کنند.

تیم‌ های با تجربه و متخصص پزشکی نیز در این هلیکوپترها وجود دارند که می‌ توانند بحران را مدیریت کنند. به این ترتیب با وجود این تیم‌ ها اقدامات اولیه احیا و رسیدن به مراکز درمانی انجام می‌ شود. گاهی مواقع نیز این هلیکوپترها به پهپاد آمبولانس مجهز هستند. می‌ دانیم که پهبادها قابلیت‌ های فراوانی دارند و جهت کمک رسانی به مجروحان در مناطق دور افتاده که امکان دسترسی به وسایل نقلیه وجود ندارد، استفاده می‌ شوند. به این ترتیب با استفاده کردن از آن ها می‌ توان تجهیزات پزشکی را به آن جا ارسال کرد، به صورت مانیتورینگ از راه دور این مناطق را تحت نظر قرار داد و بسیاری از وسایل و تجهیزات آمبولانس خصوصی مانند دستگاه‌ های شوک را به منطقه مورد نظر ارسال کرد.

در واقع در مناطق دور افتاده آن چه که اهمیت بسیاری جهت حمل بیماران بد حال دارد، تنها تجهیزات داخل آمبولانس خصوصی و یا کادر درمانی نیست، بلکه نوع وسیله‌ ای که قرار است به این مناطق اعزام شود، اهمیت زیادی دارد و به ندرت آمبولانس زمینی پیشنهاد می‌ شود. بنابراین بهتر است که هلیکوپتر و هواپیما را جهت حمل بیمار به این مناطق ارسال کرد.

اعزام پرستار با آمبولانس خصوصی در مناطق دور افتاده

پیشنهاد مطالعه: آمبولانس هوایی خصوصی با تجهیزات پزشکی

سخن پایانی

در این مقاله خدمات آمبولانس خصوصی برای حمل بیماران در مناطق دور افتاده را بررسی کردیم. گفتیم که در خصوص مناطق دور افتاده و خارج از دسترس آن چه که اهمیت پیدا می‌ کند، نوع وسیله نقلیه‌ ای است که باید به منطقه اعزام شود و بیش تر مواقع از آمبولانس هوایی برای این کار استفاده می‌ شود، چون با وجود داشتن کادر درمانی مجرب و تجهیزات پیشرفته باز هم آمبولانس زمینی نمی‌ تواند کارایی آمبولانس هوایی را داشته باشد. واضح است که در چنین مناطقی به ویژه اگر با بیماران بدحال و وضعیت وخیم مواجه باشیم، سرعت عمل و سرعت انتقال بالای بیماران به مراکز درمانی اهمیت بسیار زیادی دارد، که این امر با وجود آمبولانس هوایی تحقق پیدا می‌ کند.

در سایت  آمبولانس خصوصی آرمان با خدمات آمبولانس خصوصی برای حمل بیماران در مناطق دور افتاده بیش تر آشنایی پیدا کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

آخرین مطالب