تفاوت آمبولانس خصوصی با سایر آمبولانس ها

تفاوت آمبولانس خصوصی با سایر آمبولانس ها

تفاوت آمبولانس خصوصی با سایر آمبولانس ها

امروزه جهت ارائه دادن خدمات بیش تر و بهتر به مردم بسیاری از مراکز خصوصی با داشتن مجوز و مجهز بودن به برخی از تجهیزات پیشرفته پزشکی خدماتی مانند حمل و نقل را به بیماران ارائه می‌ دهند که آن ها را تحت عنوان مراکز اورژانس خصوصی می‌ شناسیم. یکی از این مسائل در حوزه پزشکی نیز آمبولانس خصوصی و یا حمل و نقل بیمار به صورت خصوصی است که البته تفاوت‌ هایی با اورژانس ۱۱۵ دارد. در این مقاله تفاوت آمبولانس خصوصی با سایر آمبولانس‌ ها را بررسی می‌ کنیم.

جهت اطلاع بیشتر در زمینه خدمات آمبولانس خصوصی آرمان کلیک کنید

آشنایی با تفاوت آمبولانس خصوصی با دیگران آمبولانس‌ ها

گفتیم که در کنار آمبولانس‌ های ۱۱۵ و دولتی آمبولانس‌ های خصوصی نیز جهت حمل و نقل بیماران به مردم امدادرسانی می‌ کنند، امروزه نیز بسیاری از مردم ترجیح می‌ دهند، بیماران خودشان را با استفاده از آمبولانس خصوصی به مراکز درمانی انتقال دهند. در داخل آمبولانس‌ ها خدمات اورژانسی اولیه به وسیله پرسنل پزشکی به بیمار یا مصدوم ارائه داده می‌ شود. وظیفه آن ها نیز انتقال دادن مصدوم و بیمار از مرکز سانحه یا حادثه به مراکز درمانی می‌ باشد. به طور کلی آمبولانس‌ ها به دو نوع خصوصی و عمومی هستند که برای آشنایی بیش تر با تفاوت این دو نوع آمبولانس آن ها را به صورت جداگانه بررسی می‌ کنیم:

  1. آمبولانس دولتی

آمبولانس‌ های دولتی یا اورژانس ۱۱۵ مطابق با قوانین و مقررات فوریت‌ های پزشکی و مدیریت اورژانس‌ ها جهت ارائه دادن خدمات و امداد رسانی به مردم در جاده‌ ها و شهرها تردد دارند. این آمبولانس ها تجهیزات کافی جهت حمل بیمار را دارند و بسیاری از راه‌ های اصلی را پوشش می‌ دهند. افرادی که به عنوان کادر آمبولانس فعالیت دارند، تخصص و مهارت کافی در این خصوص را در حوزه فوریت‌ های پزشکی را به دست آورده‌ اند. بنابراین می‌ توانند بسیاری از اقدامات اولیه را برای بیماران انجام دهند تا بیمار در وضعیت و شرایط بهتری به بیمارستان منتقل شود.

  1. آمبولانس خصوصی

امبولانس‌ هایی که تحت عنوان خصوصی، حمل و نقل و انتقال بیمار را انجام می‌ دهند در مقایسه با انواع دیگر آمبولانس‌ های دولتی و اورژانس ۱۱۵ ماموریت‌ ها، فرایندهای کاری و وظایف متفاوتی دارند، بنابراین نمی‌ توان مقایسه جامع و کاملی بین این دو نوع آمبولانس انجام داد. به بیانی این دسته از آمبولانس‌ ها تنها وظیفه انتقال دادن مصدوم یا بیمار را از محل سانحه تا بیمارستان‌ ها بر عهده دارند، اما آمبولانس‌ های دولتی یا اورژانس ۱۱۵ می تواند به دستور و تجویز پزشک بیمار را جهت ادامه مراحل درمانی به دیگر مراکز انتقال دهد.

از طرفی آمبولانس دولتی تنها بیمار را به یک مرکز درمانی نزدیک انتقال می‌ دهد، اما اگر هدف شما انتقال بیمار به بیمارستان‌ های خاص و یا مکان‌ های دور دست باشد، در این حالت آمبولانس خصوصی گزینه بهتری است.

آشنایی با تفاوت آمبولانس خصوصی

از جمله مزیت‌ هایی که درخواست آمبولانس خصوصی در مقایسه با آمبولانس‌ های دولتی دارد، به موارد زیر می‌ توان اشاره کرد:

  • ارائه دادن خدمات بهتر

آمبولانس‌ های خصوصی می‌ توانند خدمات متنوعی را به بیماران خود ارائه دهند که از آن جمله می‌ توان آزمایش در منزل، تزریق در محل، مجهز بودن به کادر پزشکی و احیای بیمار اشاره کرد.

  • قابلیت دسترسی آسان

برخلاف بسیاری از آمبولانس‌ های دولتی که تنها در مواقع بسیار اضطراری در دسترس هستند، آمبولانس‌ های خصوصی همیشه و در هر مکانی در دسترس می‌ باشند و در صورت نیاز شما به راحتی می‌ توانید با آن ها تماس بگیرید.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله تفاوت آمبولانس خصوصی با سایر آمبولانس ها را بررسی کردیم. از تفاوت‌ هایی که آمبولانس خصوصی با دیگر آمبولانس‌ ها وجود دارد می‌ توان دسترسی آسان و ارائه خدمات وسیع‌ تر و بهتر را نام برد. یعنی شما در صورت نیاز به راحتی می‌ توانید با این آمبولانس‌ ها تماس بگیرید. در سایت آمبولانس خصوصی آرمان بیش تر با تفاوت‌ های آمبولانس خصوصی با دیگر آمبولانس‌ ها، ویژگی‌ ها و مزایای استفاده از آمبولانس خصوصی و غیره آشنا شوید. آشنایی با مزایای استفاده از آمبولانس خصوصی و تفاوت عمده‌ ای که این آمبولانس‌ ها با انواع دیگر دارند، موجب می‌ شود که در هنگام نیاز به راحتی گزینه مناسب را انتخاب کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۹ از ۵
از مجموع ۴۴ رای

آخرین مطالب