فارغ التحصیلان فوریت های پزشکی

فارغ التحصیلان فوریت های پزشکی

فارغ التحصیلان فوریت های پزشکی

فارغ التحصیلان فوریت های پزشکی : فارغ التحصیلان فوریت‌های پزشکی، پرستاری، اتاق عمل می‌توانند در کسوت امدادرسانان اورژانس فعالیت داشته باشند.  وارد این شغل شوند. از الزامات این حرفه، مسلط بودن به خیابان‌ها و نقشه شهری است و گواهی نامه رانندگی نیز بسیار اهمیت دارد. این مقاله سعی دارد درباره زمینه‌ها و فرصت‌های شغلی این حرفه بپردازد. از این که وقت می‌گذارید، ممنونیم.

فارغ التحصیلان فوریت های پزشکی

 

چه کسانی می‌توانند وارد این شغل شوند؟

گذشته از این افرادی که در مقدمه این مقاله آمد، فارغ التحصیلانی که در رشته‌های مدیریت عملیات امداد و نجات ، مدیریت در سوانح طبیعی و غیر طبیعی نیز می‌توانند در این شغل خطیر وارد شده و کمک رسانی داشته باشند. ناگفته نماند، دارندگان مدارک تحصیلی هوشبری نیز می‌توانند جزو کادر آمبولانس قرار بگیرند.

در کنار مشکلات و ضعف‌های زیاد اورژانس کشور، سیاست‌های کلی به سمت بهبود و توسعه این ناوگان است. مسلم است در صورت اجرای این سیاست‌ها و افزایش تعداد واحد اورژانس‌ها، تقاضا برای استخدام این شغل بسیار بیشتر از حال خواهد شد.

بررسی  استخدام فارغ التحصیلان فوریت های پزشکی در آمریکا و استرالیا

آمریکا :

میزان جذب این حرفه، در ده سال اخیر رشدی سی وسه درصدی داشته است. با نظر به این که میانگین این رشد برای همه حرفه‌ها می‌بایست چهارده درصد باشد، این رقم بسیار خوب برآورد می‌شود.

چه کسانی می‌توانند وارد این شغل شوند؟

 

استرالیا :

در پنج سال گذشته، میزان افرادی که در این حرفه جذب شده اند، بسیار بالا بوده و اهمیت این شغل را در این کشور نشان می‌دهد. میزان رشد پنجاه درصدی جذب فارغ التحصیلان فوریت‌های پزشکی در استرالیا بسیار عالی ارزیابی می‌شود.

 

استرالیا

میزان درآمد فارغ التحصیلان فوریت های پزشکی

متاسفانه خبر موثقی در این زمینه در دست نداریم. پرسنلی که در بخش اورژانس و دیگر قمست‌های بخش‌های دولتی فعالیت می‌کنند، برابر با قوانین کار و مدیریت خدمات کشوری حقوق دارند. بقیه شاغلان این گروه، در اورژانس و سایر ارگان های دولتی مشغول به خدمت هستند، از درآمد و حقوقی مختلفی بهره مند هستند.

 

میزان حقوق دریافتی این شغل در بعضی از کشورها:

آمریکا :

میانگین حقوق دریافتی طی یک سال در این حرفه، سی دلار و سیصد و شصت سنت می باشد. در حالی که برای همه شغل ها سی و سه دلار و هشتصد و چهل سنت گزارش شده است. در سال دوهزار و ده میلادی برابر با آخرین گزارش های موجود، تا سال دوهزار و سیزده ، دستمزد ها به سی ویک دلار و دویست سنت رسیده است.

استرالیا :

میانگین دستمزد این حرفه، سالانه بیش از پنجاه و پنج دلار  می‌باشد. البته این رقم قبل از کسر مالیات می‌ باشد.

انگلستان :

میانگین دستمزد سالانه این حرفه ، برای تازه‌کارها بین بیست و چهار تا بالای سی دلار برآورد شده است . افراد دارای تجربه و سالهای خدمات بیشتر بین سی و دو دلار تا چهل و دو دلار می باشد . مدیران تیم اورژانس نیز بالاتر از پنجاه دلار جقوق دریافت می‌کنند. گاهی این رقم برای مسئولان اورژانس تا شصت و یک دلار نیز می‌رسد.

 

ویژگی‌های شخصیتی فارغ التحصیلان فوریت‌های پزشکی

برای داشتن یک شغل ایده آل باید به خیلی از موارد دقت کرد؛ از جمله علاقمندی، سطح مهارت ، خانواده، موقعیت اجتماعی و از همه مهمتر شخصیت ذاتی فرد. شناخت فرد و شخصیت شناسی امری سخت و پیچیده‌ای است . کسی که درصدد است وارد یک حرفه شود، قبل از هر چیزی باید شناخت کاملی از  خود و ویژگی‌های شخصیتی داشته باشد.  با توجه به این شناخت است که می‌تواند به این فهم برسد که آیا مناسب این حرفه هست یا خیر؟

داشتن بدنی آماده و ورزیده، قدرت تسلط بر اعصاب در هنگام رویارویی حوادث خطرناک و بیماران با وضعیت وخیم از مهمترین ویژگی‌های یک تکنسین فوریت‌های پزشکی است. علاوه براین ، می‌بایست این افراد بتوانند در هر وضعیتی بهترین و درست ترین تصمیم را بگیرند. سرعت عمل و هماهنگی اعصاب با حرکات فیزیکی بسیار حایز اهمیت است. حتی تسلط بر زبان‌های محلی و در صورت لازم دانستن یک یا دو زبان خارجی مثل انگلیسی و عربی از مواردی است که کادر تخصصی آمبولانس را معتبر می‌کند.

ویژگی‌های شخصیتی فارغ التحصیلان فوریت‌های پزشکی

جمع بندی

در این مقاله به معرفی فارغ التحصیلان فوریت های پزشکی و این شغل پرداختیم . در برخی از کشورها این شغل را و میزان درآمدشان را مورد مقایسه قرار دادیم.  از این که صبورانه تا پایان این مقاله با ما همراهی کردید. متشکریم.

بیشتر بدانید : آمبولانس خصوصی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

آخرین مطالب