مراقبت از بیمار و خانواده در طول سفر با آمبولانس

مراقبت از بیمار و خانواده در طول سفر با آمبولانس

مراقبت از بیمار و خانواده در طول سفر با آمبولانس

مراقبت از بیمار و خانواده در طول سفر با آمبولانس خصوصی چگونه امکان پذیر است؟ یک آمبولانس جهت رفاه حال بیمار چه امکاناتی را باید در اختیار داشته باشد؟ آمبولانس‌ ها وسیله‌ هایی هستند که از آن ها جهت حمل بیمار از مکان حادثه یا سانحه تا مراکز درمانی و بیمارستان‌ ها استفاده می‌ کنند و به دو صورت آمبولانس خصوصی و آمبولانس دولتی می‌ باشند. اما موضوعی که در خصوص آمبولانس‌ ها مطرح می‌ شود این است که این وسیله‌ ها مراقبت لازم از بیمار و خانواده آن را تا رسیدن به بیمارستان به نحو احسن انجام دهند تا بیمار با دیگر مشکلات و حتی خطر مرگ مواجه نشود که این موضوع بستگی به مهارت تکنسین آمبولانس و تجهیزات پزشکی داخل آمبولانس دارد. در این مقاله مراقبت از بیمار و خانواده در طول سفر با آمبولانس خصوصی را بررسی می‌ کنیم.

مراقبت از بیمار در طول سفر

مراقبت از بیمار و خونواده در طول سفر با  آمبولانس خصوصی به این شکل است که آمبولانس باید بتواند به بهترین شکل ممکن بیمار را تا رسیدن به بیمارستان یاری کند، اما این مراقبت‌ ها شامل چه مواردی می‌ شود و چگونه مراقبت از بیمار و خانواده در طول سفر با آمبولانس خصوصی امکان‌ پذیر است؟ برخی از شرایط مهم یک آمبولانس ایده‌ آل و مناسب جهت حمل بیمار عبارتند از:

  1. استفاده از کادر آموزش دیده و مجرب

در وهله اول یک آمبولانس باید از کادر آموزش دیده و مجربی برای حمل کردن بیمار استفاده کند. به طور معمول دو نفر به عنوان تکنسین آمبولانس به محل حادثه یا سانحه اعزام می‌ شوند. این افراد باید مهارت و تجربه کافی در این زمینه را داشته باشند تا بتوانند بیمار را در وضعیت بهتری قرار داده و تا رسیدن به بیمارستان اوضاع را تحت کنترل خود داشته باشند. چون گاهی اوقات در موارد حاد نیاز است که از برخی داروها برای بیمار استفاده شود یا گاهی اوقات بیمار یا مجروح نیاز به شوک، تنفس مصنوعی و غیره دارد که کادر آمبولانس باید آشنایی و تسلط کافی به این موارد داشته و در صورت نیاز به هر کدام بتوانند آن را انجام دهند. در واقع مهم‌ ترین ویژگی که یک آمبولانس خوب باید از آن برخوردار باشد، مجهز بودن به کادر آموزش دیده و با تجربه است.

  1. استفاده از تجهیزات پزشکی مختلف و پیشرفته

گاهی اوقات بیمار یا مجروح ما در شرایط حاد و بحرانی قرار می‌ گیرد. در این حالت است که نیاز به مراقبت‌ های ویژه دارد تا به مراکز درمانی اعزام شود. حال این مراقبت‌ های ویژه علاوه بر وجود کادر آموزش دیده به تجهیزات و امکانات پزشکی نیز نیازمند است. بسیاری از آمبولانس‌ ها از جمله آمبولانس خصوصی آرمان کلیه امکانات و تجهیزات لازم برای حمل بیمار از مرکز حادثه تا بیمارستان را در اختیار بیماران قرار می‌ دهد تا فرد مجروح یا بیمار درد کم تری را تا رسیدن به بیمارستان تحمل کند و دچار حوادث غیر منتظره یا مرگ بر اثر شدت درد یا جراحت نشود. اما بهره‌ گیری از چنین تجهیزات پیشرفته‌ ای به این موضوع بستگی دارد که فرد مجروح یا بیمار در چه وضعیتی قرار دارد و آسیب وارد شده تا چه حد می‌ باشد. بنابراین قبل از آن که درخواست آمبولانس دهید، ابتدا به شرایط و موقعیت مجروح یا بیمار خود توجه داشته باشید و اگر فرد مجروح در شرایط بحرانی و حاد قرار گرفته است حتماً موضوع را اطلاع دهید.

مراقبت از بیمار در طول سفر

پیشنهاد مطالعه: ادامه درمان در منزل

نتیجه‌ گیری

در این مقاله مراقبت از بیمار و خانواده در طول سفر با آمبولانس خصوصی را بررسی کردیم. گفتیم که جهت مراقبت بهتر از بیمار، آمبولانس باید دو شرط لازم یعنی وجود کادر مجرب و آموزش دیده و هم چنین تجهیزات و امکانات پیشرفته پزشکی را داشته باشد تا بتواند بیمار یا مجروح را در وضعیت و موقعیت بهتری تا بیمارستان حمل کند. در سایت آمبولانس خصوصی آلمان بیش تر با تجهیزات و امکانات پیشرفته آمبولانس‌ ها، نحوه درخواست آمبولانس و غیره آشنا شوید. آشنایی با انواع آمبولانس‌ های زمینی و هوایی، تجهیزات و امکانات آن ها، نحوه درخواست و غیره به شما کمک می‌ کند تا مواقع نیاز راحت‌ تر جهت درخواست آن ها اقدام کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۹ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

آخرین مطالب