اعزام آمبولانس خصوصی جهت انتقال بیماران به شهرستان

اعزام آمبولانس خصوصی جهت انتقال بیماران به شهرستان

اعزام آمبولانس خصوصی جهت انتقال بیماران به شهرستان

به طور کلی آمبولانس ها جزو مهم ترین وسایل نقلیه جهت انتقال بیماران  از موقعیت وقوع حادثه به یک مرکز درمانی مانند بیمارستان، درمانگاه و … می باشد. بیمارانی که به صورت اورژانسی دچار حادثه شده اند، می توانند به کمک آمبولانس ها به بیمارستان منتقل شوند و توسط کادر درمانی حاضر در آمبولانس درمان شوند.

انواع مختلفی از آمبولانس ها وجود دارد که هر یک برای شرایط خاصی بکار گرفته می شوند. اگر قصد دارید درباره آمبولانس های خصوصی و اعزام این وسایل جهت انتقال بیماران به شهرستان اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید.

درباره آمبولانس های خصوصی

همانطور که گفته شد دانستید که یکی از مهم ترین دسته بندی ها برای آمبولانس ها، تقسیم بندی آن ها به دو نوع خصوصی و دولتی است. آمبولانس های دولتی انواعی از این وسیله هستند که پس از تماس با ۱۱۸ آن ها را در اختیار خواهید داشت. مدل های دولتی آمبولانس ها بدون دریافت هیچ گونه هزینه ای آماده خدمت رسانی به شما هستند و در زمان های خاص و در شرایط حاد به کمک بیماران می شتابند.

اما مدل های خصوصی این آمبولانس ها نیز وسایلی برای جابجایی بیماران هستند که با دریافت هزینه می توانند در شرایط مخصوص در اختیار شما قرار بگیرند. در حقیقت این نوع وسیله نقلیه برای جابجا کردن و انتقال بیماران از شهری به شهر دیگر و همچنین از یک مرکز درمانی به یک مرکز درمانی دیگر استفاده می شود. بر همین اساس می توان گفت این نوع آمبولانس ها نیز کاربرد بسیار گسترده ای برای مردم دارند و نقش مهمی در جامعه ایفا می کنند.

آمبولانس های خصوصی و جابجایی بیماران

انواع آمبولانس های خصوصی

اگر بخواهیم کمی جزئی تر درباره آمبولانس های خصوصی صحبت کنیم، می توان گفت که این وسایل نقلیه دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از آن ها از ویژگی ها و امکانات مخصوصی برخوردار هستند. مهم ترین انواع و دسته بندی های مختلف این آمبولانس ها شامل آمبولانس های دسته بندی A، B و C است.

آمبولانس نوع A

نوع A از آمبولانس های خصوصی، سطح پایین تری از آمبولانس های خصوصی هستند که دارای تجهیزات نسبتا مختصری می باشند. این نوع از آمبولانس ها معمولا برای جابجا کردن و انتقال بیمارانی با سطح هوشیاری نسبتا مناسب استفاده می شود و معمولا تجهیزات آن ها شامل ابزار های فوریتی نمی باشد. همچنین کادر حاضر در این آمبولانس ها از نظر توانایی عملکرد های موقعیتی، در سطح پیشرفته ای قرار نخواهند داشت.

آمبولانس نوع B

اما سطح B از آمبولانس های خصوصی، مخصوص جابجا کردن بیمارانی با شرایط حاد و ویژه است. معمولا بیمارانی که نیاز به مراقبت های ویژه دارند توسط آمبولانس های تیپ B به مراکز درمانی منتقل می شوند. بنابر این آمبولانس های تیپ B باید علاوه بر تجهیزات آمبولانس های تیپ A دارای تجهیزات ویژه پزشکی مانند شوک DC و ونتیلاتور ها باشند. معمولا این تیپ از آمبولانس های خصوصی به آی سی یو های متحرک نیز شناخته می شوند.

آمبولانس نوع C

اما آخرین تیپ از آمبولانس های خصوصی شامل نوع C می باشد که عموما از آن ها برای جابجا کردن بیمارانی با شرایط حاد و اورژانسی استفاده می شود. تجهیزات این تیپ از آمبولانس ها کامل می باشد و در کنار تجهیزات کامل آن ها، تیم پزشکی مجتبی همراه بیمار خواهد بود تا در شرایط اورژانسی، وضعیت بیمار را کنترل کند. در این نوع از آمبولانس ها، بیمار معمولا در شرایط وخیمی به سر می برد که بهتر است هر چه سریع تر به یک مرکز درمانی پیشرفته منتقل شود.

اعزام آمبولانس خصوصی

پیشنهاد مطالعه مقاله: اعزام آمبولانس چقدر زمان میبرد؟

امکانات موجود در آمبولانس های خصوصی

آمبولانس های خصوصی دارای امکانات خاصی هستند که وجود هر یک از این ابزار ها می تواند برای احیا و زنده نگه داشتن بیماران در مدت زمان رساندن بیمار به یک مرکز درمانی اهمیت زیادی داشته باشد. به طور کلی آمبولانس های خصوصی دارای امکاناتی نظیر اسپینال بورد، ونتیلاتور حمل و نقل، دستگاه ساکشن، پمپ سرنگ تزریق، نبولایزر و … است که هر یک در شرایط گوناگون کاربرد بسیار زیادی خواهند داشت.

همچنین آمبولانس های خصوصی عموما دارای فضای کافی برای جابجا کردن بیمار هستند و در حقیقت وجود فضای کافی برای انتقال هر چه ساده تر بیماران به داخل آمبولانس می تواند یکی از مهم ترین معیار ها برای تعیین سطح کیفیت یک آمبولانس خصوصی باشد.

جمع بندی

بر اساس آنچه گفته شد دریافتید که آمبولانس های خصوصی ابزار های بسیار کاربردی برای انتقال بیماران هستند و با دریافت هزینه مشخصی بیمار را منتقل می کنند. آمبولانس خصوصی آرمان با ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه شما خواهد بود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۸ از ۵
از مجموع ۸۴ رای

آخرین مطالب