چه امکاناتی برای راحتی بیمار در حین حمل و نقل وجود دارد؟

چه امکاناتی برای راحتی بیمار در حین حمل و نقل وجود دارد؟

چه امکاناتی برای راحتی بیمار در حین حمل و نقل وجود دارد؟

چه امکاناتی برای راحتی بیمار در حین حمل و نقل وجود دارد؟ انتقال دادن بیماران با استفاده از آمبولانس خصوصی یا دولتی فرایندی است که به طور معمول جهت این کار رواج دارد، یعنی می‌توان گفت مطمئن‌ترین و ایمن‌ترین راه جهت انتقال مجروحین، مصدومین و بیماران استفاده از آمبولانس  خصوصی می‌باشد، چون در این حالت خطرات کمتری بیمار ما را تهدید می‌کند و همچنین می‌توان برای موارد حاد از امکانات و تجهیزات موجود در داخل آمبولانس‌ها استفاده کرد که گاهی این امکانات جهت نجات جان بیمار و گاهی نیز جهت آسایش بیشتر این افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله امکانات لازم در داخل آمبولانس‌ها جهت راحتی بیشتر بیمار را بررسی می‌ کنیم.

برای آسایش بیمار در حین حمل و نقل چه امکاناتی لازم است؟

قطعاً آمبولانس‌ها حتی آمبولانس‌های بسیار ساده و معمولی نیز امکاناتی را جهت راحتی بیمار و نجات جان وی در نظر می‌گیرند که برخی از رایج‌ترین این امکانات عبارتند از:

  • اسپینال بورد

اسپینال بورد در واقع نوعی وسیله جهت بی‌حرکت کردن و حمل آسان بیمار ارانی می‌باشد که مشکوک به شکستن و یا ضربه دیدن در قسمت ستون فقرات می‌باشند. این وسیله به امدادگران و پرسنل آمبولانس خصوصی کمک می‌کند تا بتوانند بیماران را در شرایط حاد و بحرانی به شیوه درستی منتقل کنند.

  • ونتیلاتورهای حمل و نقل

ونتیلاتورهای مکانیکی حمل و نقل در واقع قطعات خودکاری می‌باشند و در مواقعی مورد استفاده قرار می‌گیرند که بیمار جهت انتقال به مراکز درمانی قادر به نفس کشیدن مستقل نیست و باید از تهویه دستی برای وی استفاده کرد. وجود این وسیله به ویژه برای بیمارانی که با مشکلات حاد تنفسی مواجه هستند بسیار مهم و حیاتی می‌باشد.

  • واحد ساکشن

وقتی بیمار دچار خونریزی‌های داخلی شود به فشار بر روی اندام‌های حیاتی نیاز پیدا کند، از واحد ساکشن استفاده خواهد شد. این واحد همچنین می‌تواند مایعات داخل دهان یا بدن بیمار را یک جا جمع کرده و آنها را تخلیه کند، به طور معمول نیز در شرایطی کاربرد دارد که بیمار پیش از رسیدن به بیمارستان به اقدامات اورژانسی نیازمند است.

  • پمپ سرنگ تزریق

پمپ سرنگ تزریق برای مواقعی می‌باشد که با استفاده کردن از آن می‌توان مایعات مختلف را با جریان مشخص و همچنین حجم کنترل شده‌ای به بدن بیمار تزریق یا از بدن بیمار خارج کرد.

  • رول انتقال بیمار تخت خواب یا صندلی آمبولانس

اگر بیمار در طبقات بالای ساختمان‌ها باشد و از طرفی توان حرکت کردن نداشته باشد، در چنین حالتی به تخت خواب صندلی یا رول انتقال نیاز دارد، چون گاهی ممکن است بیمار از ناحیه ستون فقرات آسیب دیده باشد که برای انتقال آن باید از یقه‌ها و تخته‌های مخصوص استفاده شود تا بتواند ستون فقرات را پشتیبانی کرده و بیمار در حالت بی‌حرکتی منتقل شود. اما اگر بیمار تروماتیک است، ولی نمی‌تواند حرکت کند، برای چنین مواقعی نیز رول انتقال در نظر گرفته می‌شود. با تمامی این اوصاف صندلی آمبولانس بیشترین و بالاترین کارایی را برای حمل بیمار دارد.

  • نبولایزر

نبولایزر می‌تواند داروهای مایع را به صورت بخار تبخیر کرده و در این حالت بیمار تا زمان رسیدن به بیمارستان از آن استنشاق کند. از این دستگاه در مواقعی استفاده می‌شود که بیمار نیاز به تزریق و استفاده دارو جهت تسکین درد نیازمند است.

  • واحد تامین اکسیژن

از اساسی‌ترین تجهیزات در داخل آمبولانس خصوصی یا دولتی واحد تامین اکسیژن می‌باشد، چون در مواقع متعددی مانند بیماران تنفسی یا بازماندگان آتش سوزی برای جهت به هوش آوردن افراد به این وسیله نیاز خواهید داشت و با سرعت می‌توان گفت در کلیه آمبولانس‌ها حتی نوع آمبولانس‌های معمولی شما واحد تامین اکسیژن را می‌بینید.

  • فشارسنج

فشارسنج به صورت یک کاف لاستیکی و بادی می‌باشد که با استفاده از آن می‌توان فشار بیمار را اندازه گرفت. این وسیله برای بیمارانی که با مشکل فشار خون بالا یا پایین مواجه هستند، بسیار حیاتی می‌باشد، به طوری که اگر کادر آمبولانس خصوصی بتواند به موقع از آن استفاده کنند، در صورت نیاز تا رسیدن بیمار به بیمارستان اقدامات لازم انجام خواهد شد.

آسایش بیمار در حین حمل و نقل

نتیجه‌ گیری

در این مقاله برخی از امکانات رفاهی جهت راحتی بیشتر بیماران در داخل آمبولانس‌ها را بررسی کردیم. گفتیم که تجهیزات داخل آمبولانس برای نجات جان بیمار و در برخی مواقع نیز راحتی بیشتر آنها در نظر گرفته می‌شوند که برخی از این تجهیزات را توضیح دادیم. در سایت آمبولانس خصوصی آرمان با دیگر تجهیزات مهم در داخل آمبولانس‌ها و نحوه استفاده از آنها آشنا شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

آخرین مطالب