اخلاق حرفه ای و منشور حقوق بیماران

اخلاق حرفه ای و منشور حقوق بیماران

اخلاق حرفه ای و منشور حقوق بیماران

نظام پزشکی یکی از مهم ترین و اساسی ترین سیستم های موجود در یک کشور محسوب می شود. به طور کلی قوانین بسیار زیادی وجود دارد که هر یک برای رعایت و منشور حقوق بیماران اهمیت زیادی دارد.

در حقیقت نظام پزشکی یک کشور باید به مسائلی مانند منشور حقوق بیماران و همراهان بیمار توجه داشته باشد و قوانین خاص و ویژه ای را در جهت حفظ شان و شخصیت افراد قرار داده باشد. به همین علت تحقیق و مطالعه درباره اخلاق حرفه ای و منشور حقوق بیماران یکی دیگر از مسائلی است که  اهمیت بسیار زیادی دارد و پزشکان و کادر درمانی باید به این مسئله نهایت توجه را داشته باشند. آمبولانس خصوصی متعهد به رعایت منشور حقوق بیماران است.

شما نیز اگر قصد دارید که درباره اخلاق حرفه ای و منشور حقوق بیماران اطلاعات بیشتری کسب کنید،  در این مقاله با ما همراه باشید.

درباره منشور حقوق بیمار

به طور کلی تمامی افراد جامعه دارای مسئولیت حفط احترام سایر اعضای جامعه هستند و هیچ یک از افراد نمی توانند با هدف از بین بردن شان و شخصیت سایر انسان ها، دست به انجام کار های گوناگونی بزنند.

بر همین اساس منشور ویژه ای در سازمان نظام پزشکی تعیین شده است که به رعایت حقوق افراد در سیستم پزشکی و موارد مربوط به آن اهمیت زیادی می دهد. زیرا اگر کمی جزئی تر نگاه کنیم، مشاهده خواهیم کرد که رعایت این حقوق در زمان بیماری اهمیت بیشتری دارد و در اصل توجه به این موارد می تواند در شرایط حاد و ویژه برای افراد مهم تر باشد.

اخلاق حرفه ای و منشور حقوق بیماران

 

به همین علت دولت وظیفه دارد که به بهترین شکل ممکن خدمات درمانی و بهداشتی را برای افراد جامعه فراهم کرده‌ باشد و در حین اجرای خدمات به حفظ حقوق انسان ها دقت کند. به تعدادی از موارد ویژه درباره منشور حقوق بیماران به طور اختصاصی اشاره خواهیم کرد.

  • دقت داشته باشید که ارائه خدمات به بیماران باید بر اساس شان و شخصیت انسان ها باشد و همچنین در حین ارائه خدمات احترام افراد باید به طور ویژه حفظ شود. توجه داشته باشید که هیچ یک از افراد در این زمینه بر دیگری برتری ندارد و این نکته حائز اهمیتی در این زمینه محسوب می شود.

 

  • یکی دیگر از موارد مهم درباره منشور حقوق بیماران، دریافت خدمات مناسب و مطلوب با نهایت مهربانی، صداقت، انصاف و ادب است که می تواند در دیدگاه و افکار آن ها تاثیر زیادی داشته باشد.

 

  • اگر بخواهیم ویژگی های اخلاقی را در نظر نگیریم، باید توجه داشته باشید که خدمات ارائه شده به تمامی بیماران در سر تا سر کشور، باید بدون در نظر گرفتن هر گونه تبعیض جنسیتی، قومی، فرهنگی و مذهبی باشد. این مسئله بدین معنا است که افراد با داشتن ادیان، جنسیت، فرهنگ و قوم مختلف بر یکدیگر برتری ندارند و داشتن دین یا فرهنگ متفاوت نباید خدمات دریافت شده توسط آن ها را با چالش روبرو کند.

 

  • دریافت خدمات توسط بیماران باید بر اساس جدید ترین دانش روز باشد و همچنین در تمامی لحظات منافع بیمار باید بر هر مسئله دیگری برتری داشته باشد. این موضوع یکی از مهم ترین وظایف پزشکان، پرستاران و تمامی کادر درمان در کشور است که بهتر است نهایت توجه را به آن داشته باشند.

 

  • یکی از موارد حائز اهمیت، دریافت خدمات پزشکی در زمان های اورژانسی و ویژه است‌‌. دقت داشته باشید که ارائه خدمات در شرایط حاد و ضروری باید بدون در نظر گرفتن هر گونه هزینه از جانب بیمار انجام شود و اولویت اصلی حفظ سلامتی بیمار در هر شرایطی می باشد.

 

اخلاق حرفه ای و منشور حقوق بیماران

شرایط ویژه برای تصمیم گیری بیماران

یکی دیگر از مسائل مهم در زمان تصمیم گیری بیماران اتفاق می افتد. قوانین بسیار زیادی وجود دارد که باید در زمان تصمیم گیری بیماران مورد توجه قرار بگیرد و بر اساس آن ها شرایط لازم برای تصمیم گیری ساده تر بیمار فراهم شود.

دقت داشته باشید که تصمیم گیری بیمار باید کاملا آزادانه و بدون هیچ گونه فشاری انجام شود و پیش از هر چیز تمامی اطلاعات باید به صورت کامل در اختیار بیمار قرار داده شود. همچنین رعایت اصل رازداری نیز در چنین شرایطی اهمیت زیادی دارد و ارائه خدمات به بیمار باید با در نظر گرفتن این اصل انجام شود.

جمع بندی

بر اساس آنچه گفته شد دریافتید که منشور حقوق بیماران دارای اطلاعات ارزشمند و مهمی است که کادر درمان باید به آن دقت داشته باشند. آمبولانس خصوصی آرمان همواره تلاش می کند تا با ارائه بهترین و مفید ترین اطلاعات شما را در این مسیر همراهی کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۹ از ۵
از مجموع ۶۱ رای

آخرین مطالب