انواع دستگاه اکسیژن ساز در آمبولانس

انواع دستگاه اکسیژن ساز در آمبولانس

انواع دستگاه اکسیژن ساز

امروزه با توجه به پیشرفت علم و فناوری انواع دستگاه اکسیژن ساز در آمبولانس تولید و به بازار عرضه می شود، همان طور که می دانید بدون اکسیژن نمی توان زندگی کرد، برخی از افراد که بیماری هایی مانند سندروم های تنفسی و آسم دارند نمی توانند به طور عادی اکسیژن مورد نیاز خود را فراهم کنند.

در چنین مواقعی این دستگاه نجات جان آنان می باشد و باعث اکسیژن رسانی به جریان خون و ریه می گردد، زمانی که بیمار برای انتقال به بیمارستان و یا درمانگاه از خدمات آمبولانس خصوصی استفاده می ‌کند و در صورت نیاز، از همچین دستگاهی برای تامین اکسیژن مورد نیاز استفاده خواهد کرد. در ادامه مطالب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در زمینه انواع دستگاه اکسیژن ساز در آمبولانس به دست بیاورید.

دستگاه اکسیژن ساز چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم شما را با انواع دستگاه اکسیژن ساز در آمبولانس آشنا کنیم، لازم است در مورد این دستگاه اطلاعات لازم را در اختیارتان بگذاریم، یکی از انواع تجهیزات پزشکی که به دلایل گوناگون برای بیماران تجویز می‌شود، اکسیژن ساز است.

ریه ها به صورت طبیعی اکسیژن را دریافت و به جریان خون افراد هدایت خواهد کرد، اگر غلظت اکسیژن خون بیماران کمتر از حد معین باشد، پزشک به طور کوتاه مدت و بلند مدت اکسیژن ساز را به آنان تجویز می کند و در آمبولانس یکی از کاربردی ترین تجهیزات است که از مرگ افراد جلوگیری می کند.

بررسی انواع دستگاه اکسیژن ساز در امبولانس خصوصی

دستگاه های اکسیژن ساز در آمبولانس خصوصی انواع و مدل‌ های گوناگونی دارند، اما به طور معمول به دو نوع ثابت و قابل حمل تقسیم بندی می گردند که عبارتند از:

ثابت

به طور معمول از دستگاه ثابت اکسیژن ساز در بیمارستان و خانه ها که افراد به صورت دائمی به اکسیژن تراپی نیازمند می باشند استفاده خواهد شد، اما برخی از انواع این دستگاه قابلیت جابجایی دارند و می ‌توان با چرخ آن ها را جا به جا کرد. به همین دلیل در آمبولانس ‌ها نیز از این نوع دستگاه استفاده می شود و نوع ثابت آن  به طور دائمی اکسیژن تولید می کند.

قابل حمل

یکی دیگر از انواع دستگاه اکسیژن ساز در آمبولانس، اکسیژن ساز های قابل حمل هستند که در مقایسه با مدل ثابت دارای ابعاد کوچک و وزن سبک تری هستند، که معمولاً به طور پالسی اکسیژن تولید می کنند، این دستگاه ها دارای باتری بوده و زمانی که شارژ آن ها کم شود علائم هشدار آنها روشن می شود.

شایان ذکر است که این دستگاه های قابل حمل دارای باتری اضافه نیز می باشند که در صورت اتمام شارژ آن در آمبولانس خصوصی، می توان باتری آن را تعویض کرد. عمر باتری این دستگاه در انواع مدل های آن متغیر است، به طور مثال بعضی از باتری آن ها یک ساعت و بعضی دیگر ۸ ساعت قابلیت ذخیره سازی شارژ را دارند.

دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل

مزایا و معایب

  • چنین دستگاهی اکسیژن با خلوص بالای ۹۵ درصد را تولید کرده و سبب بهبود عمل کرد ریه ‌ها می ‌شود.
  • همچنین گردش خون را تنظیم و تسویه خواهد کرد.
  • با استفاده از این دستگاه استرس بیمارانی که دارای مشکل تنفسی هستند، کاهش خواهد یافت.
  • علت استفاده از آن در آمبولانس، خون رسانی به بافت های بدن، افزایش طول عمر و بهبود سیستم عصبی بیمار می باشد،

به همین دلیل با استفاده از اکسیژن ساز در آمبولانس خطر مرگ افراد کاهش می یابد. اما باید گفته شود که نباید از چنین دستگاهی بدون تجویز پزشک استفاده شود، زیرا استفاده سر خود از این دستگاه عوارض به دنبال خواهد داشت، به طور مثال مسمومیت با اکسیژن که از عوارض استفاده سر خود از همچین دستگاهی می باشد، تکنسین های مشغول به کار در آمبولانس خصوصی با توجه به شرایط بیمار از اکسیژن ساز در آمبولانس استفاده خواهند کرد.

خلاصه درباره انواع دستگاه اکسیژن ساز

همانطور که در مطالب بالا متوجه شدید امروزه آمبولانس های خصوصی دارای انواع گوناگون تجهیزات پزشکی هستند که یکی از کاربردی ترین تجهیزات آنان دستگاه های اکسیژن ساز است که در انواع گوناگون تولید و به بازار ارائه می شوند دو نوع دستگاه ثابت و قابل حمل در آمبولانس های خصوصی استفاده می شوند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۸ از ۵
از مجموع ۱۹۹ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب