ایست قلبی و روش های احیا در آمبولانس

ایست قلبی و روش های احیا در آمبولانس

ایست قلبی

ایست قلبی و روش های احیا در آمبولانس چگونه است؟ آیا می دانید چگونه می توان از ایست قلبی در داخل آمبولانس پیشگیری کرد؟ آمبولانس خصوصی چه خدماتی در این زمینه ارائه می دهد؟ ایست قلبی و روش های احیا در آمبولانس موضوع بحث ما در این مقاله است. وقتی صحبت از احیا و روش های آن می شود، منظور مجموعه ای از اقداماتی است که توسط بسیاری از افراد جهت بازگشت علائم حیاتی به فرد انجام می شود.

ایست قلبی و روش های احیا در آمبولانس

برای بررسی ایست قلبی و روش های احیا در آمبولانس باید به این نکته توجه داشته باشید.

که معمولاً در داخل آمبولانس ها مانند آمبولانس خصوصی افراد حاذق و با تجربه جهت پیشگیری از مرگ و میرهای ناشی از ایست قلبی اقداماتی را انجام می دهند.

که طی آن ممکن است علائم حیاتی به قلب افراد برگردد و اکسیژن به مقدار کافی به مغز افراد برسد.

امروزه احیای ایست قلبی در داخل آمبولانس ها به دو روش و به صورت اقدام پایه ای و اقدامات پیشرفته انجام می‌ شود که اقدامات پایه ای را بدون هیچ گونه ابزار و وسیله پزشکی و با دست خالی هم می توان انجام داد. که البته انجام به موقع و صحیح آن مهم است که می تواند یک انسان را از مرگ نجات دهد.

این مراحل معمولا داخل آمبولانس خصوصی و پیش از رسیدن به بخش اورژانس انجام می شود.

 

ایست قلبی و روش های احیا در آمبولانسپیشنهاد مطالعه مقاله: ۱۰ ثانیه طلایی برای نجات از حمله قلبی 

علائم ایست قلبی

  1. قطع تنفس
  2. از بین رفتن ناگهانی هوشیاری
  3. از بین رفتن صداهای قلب
  4. عدم وجود نبض کاروتید
  5. کاهش یافتن فشار خون
  6. امکان بروز تشنج
  7. سردی و رطوبت
  8. سستی بدن
  9. کبودی پوست
  10. اتساع مردمک در چشم ها

مراحل انجام احیا در داخل آمبولانس

در داخل آمبولانس ها مانند آمبولانس خصوصی می توان مراحل احیا را پیش از رسیدن به بیمارستان انجام داد که شامل مراحل زیر می باشد:

  1. بررسی کردن صحنه و اطمینان از این که فرد در حالت مناسب قرار گرفته است تا پرسنل آمبولانس بتوانند با آن کمک کنند.
  2. بررسی کردن شرایط پاسخ گویی بیمار، مثلا اگر فرد بالغ است از او حالش را بپرسید، اما اگر بیمار شما یک نوزاد است، ضربه به پایش بزنید و سپس عکس‌ العمل‌ های او را بررسی کنید. اگر فرد نمی تواند به شما پاسخ داد دهد باید فوراً با اورژانس تماس بگیرید و جهت عملیات احیا از آن ها کمک بگیرید. اگر هم تنها هستید ابتدا باید به مدت حدود ۲ دقیقه سی پی آر انجام دهید و پس از اینکه علائم حیاتی بیمار برگشت، با اورژانس تماس بگیرید.
  3. اگر دستگاه AED را به همراه داشته باشید، از آن می توانید جهت بررسی کردن ریتم قلب بهره بگیرید. اما اگر دستگاه در دسترس شما نیست نباید وقت را تلف کنید و کار احیا را فورا شروع کنید.
  4. قفسه سینه را فشار دهید. فشردن قفسه سینه از حدود ۳۰ بار در جوانان به اندازه ۲۵ سانتی متر و با هر دو دست، در کودکانی که بین ۱ تا ۸ سال دارند ۵ سانتی متر و با یک دست و در نوجوانان نیز با دو انگشت و سه سانتی متر انجام می شود.
  5. دو بار تنفس مصنوعی را نیز انجام دهید که این کار باید با سرعت حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ بار در هر دقیقه صورت بگیرد. این کار را باید تا زمانی ادامه دهید که نفس کشیدن فرد به حالت عادی بازگردد.
  6. اگر فرد توانست نفس بکشد به آرامی او را روی تخت بخوابانید و تا بیمارستان هدایت کنید. با تنفس مصنوعی سعی کنید راه هوایی بیمار را باز کرده و تنفس را برایس آسان تر کنید تا بیمار بتواند به شکل کاملاً طبیعی تنفس کند.

نتیجه گیری

در این مقاله ما به بررسی ایست قلبی و روش های احیا در آمبولانس پرداختیم و مراحل مختلف احیا کردن را توسط افراد آگاه و با تجربه آمبولانس را تشریح کردیم.

گفتیم که آمبولانس ها به ویژه آمبولانس خصوصی می‌ تواند در این زمینه به شما کمک کند و فرد را از مرگ حتمی نجات دهد. اگر مطالب عنوان شده در این مقاله توانست برای شما مفید و موثر واقع شود، با مراجعه به سایت آمبولانس آرمان می توانید اطلاعات بیش تری به دست بیاورید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۶ از ۵
از مجموع ۱۱۸ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب