بیماران پروانه ای

بیماران پروانه ای

بیماران پروانه ای

یکی از مهم ترین بیماری هایی که امروزه بسیاری از افراد را درگیر خود کرده است، بیماری پروانه ای است. در حقیقت می توان گفت بیماری پروانه ای نوعی بیماری نادر محسوب می شود که در دنیای امروز تلاش برای کسب اطلاعات درباره آن گسترش پیدا کرده است. این بیماری مدلی از بیماری های پوستی به شمار می رود که منجر به بروز تاول هایی در پوست می شود و شکنندگی پوست را افزایش می دهد. شاید برای شما سوال پیش بیاید که تاول های ناشی از بیماری پروانه ای در صورت انجام چه کار ها و بروز چه حوادثی ایجاد می شوند، اما باید بدانید که عموما این تاول ها در اثر آسیب های کاملا جزئی و یا مالش و خراشیده شدن پوست ایجاد می شوند. اگر قصد دارید درباره بیماران پروانه ای و ویژگی های آن ها اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید.

جهت کسب اطلاعات در زمینه خدمات آمبولانس خصوصی آرمان کلیک کنید

درباره بیماری پروانه ای

همانطور که گفته شد دانستید که بیماری پروانه جزو دسته بندی بیماری های پوستی به شمار می رود که در موارد نادری در بیماران ظهور می کند. عمده بیماران پروانه ای در اثر روش های ژنتیکی و به صورت ارثی به این بیماری دچار می شوند و علاوه بر این زمان ظاهر شدن این بیماری و علائم آن نیز در انسان های مختلف متفاوت است‌. گاها نشانه های این نوع بیماری از زمان نوزادی و کودکی در بدن فرد نمایش داده می شود و در بعضی موارد نیز تا زمان بلوغ هیچ نشانه ای از این بیماری در بدن فرد موجود نیست. شاید بهتر است بدانید که به طور کلی درمان مشخصی برای بیماران پروانه ای وجود ندارد و تنها در موارد متعدد و کمیابی در صورت افزایش سن سطح بیماری کم کاهش می یابد. در حقیقت انجام اقدامات مربوط به درمان برای بیماران پروانه ای در جهت جلوگیری از بروز و گسترش تاول های جدید می باشد که این مسئله یکی از معضلات علم پزشکی به شمار می رود.

 

عوارض بیماری پروانه ای

عوارض بیماری پروانه ای

بیماران پروانه ای عموما از زمان کودکی به این عارضه دچار هستند و معمولا از زمانی که کودک شروع به راه رفتن می کند، نشانه هایی از این بیماری در بدن فرد وقوع خواهد یافت. به طور کلی عوارض مختلفی برای این بیماری وجود دارد که هر یک از آن ها می تواند در سطوح مختلفی برای فرد مشکلاتی ایجاد کند و در بازه های زمانی بلند مدت به آزار بیمار بپردازد. یکی از مهم ترین عوارض بیماری پروانه ای، عفونت است که در اکثر مواقع این بیماران با آن روبرو خواهند شد. دلیل اصلی بروز عفونت در بیماران پروانه ای، قرار گرفتن تاول های پوستی آن ها در معرض آلودگی است که می تواند منجر به ایجاد عفونت در بدن فرد شود. علاوه بر این بروز مشکلات تغذیه ای، یبوست، مشکلات دهان و دندان نیز از رایج ترین عوارض ناشی از این بیماری شناخته شده است که در اثر علائم این بیماری ظاهر می شود. معمولا فرد بیمار به دلیل وجود تاول های متعدد در ناحیه دهان نمی تواند تغذیه مناسبی داشته باشد و دچار سوءتغذیه و کم خونی شدید خواهد شد.

علائم و نشانه های بیماری پروانه ای

بیماری پروانه ای که یکی از بیماری های شناخته شده محسوب می شود، منجر به ظاهر شدن تاول های زیادی بر روی پوست بیماران می شود. در حقیقت این تاول ها اصلی ترین نشانه های این بیماری محسوب می شوند که در اثر شکنندگی شدید پوست فرد بیمار ایجاد می شوند. بخش عمده ای از این تاول ها در نواحی دست و پای بیمار وجود دارد که علت اصلی آن اصطکاک بالای این نواحی در زمان راه رفتن و نشستن است. ناخن های ضخیم و شکل نگرفته یکی دیگر از نشانه های بیماران پروانه ای به شمار می رود که این بیماران را آزار می دهد. علاوه بر این موارد دشواری در بلع، ایجاد تاول در دهان و گلو، افزایش ضخامت پوست دست و پا، ایجاد پوست نازک، مشکلات دندانی به ویژه پوسیدگی مینای دندان و … نیز از نشانه های مهم این بیماری محسوب می شوند که بهتر است به آن ها دقت داشته باشید.

جمع بندی

بر اساس آنچه گفته شد دریافتید که بیماری پروانه ای یکی از بیماری های شناخته شده در دنیای امروز است که علائم و عوارض خاصی دارد. آمبولانس خصوصی اطلاعات مفید و ارزشمندی را در این زمینه در اختیار شما قرار خواهد داد.

منبع: niams.nih.gov

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۶ از ۵
از مجموع ۶۴ رای

آخرین مطالب