درخواست اعزام آمبولانس

درخواست اعزام آمبولانس

درخواست اعزام آمبولانس

درخواست اعزام آمبولانس چه مواقعی انجام می شود؟ چگونه و در چه شرایطی ما می توانیم درخواست اعزام آمبولانس داشته باشیم؟ این کار چگونه انجام پذیر است؟ درخواست اعزام آمبولانس به طور معمول در مواقعی انجام می‌ شود که فرد بیمار قادر به حرکت نباشد و نیاز باشد که وی را با آمبولانس به ویژه آمبولانس خصوصی به بیمارستان منتقل کنیم.

گاهی اوقات حوادثی رخ می دهد که فرد مصدوم چنین وضعیتی پیدا می کند و نیاز به کمک و همراهی دستیاران آمبولانس دارد تا بیش تر دچار حادثه نشود.

شرایط  درخواست اعزام آمبولانس

گفتیم که در مواقع مختلفی حوادثی رخ می دهد، مثلاً وقتی که بیمار دچار مشکلات حاد شده و توانایی حرکت کردن را ندارد، در این حالت می‌ توانیم درخواست اعزام آمبولانس داشته باشیم.

یا مثلا حوادثی رخ می دهد که آن فرد یا افرادی دچار مصدومیت شدید می‌ شوند، به طوری که قادر به حرکت و راه رفتن نیستند و حتما باید درخواست  آمبولانس انجام شود و امدادگران و دستیاران آمبولانس تا زمان رسیدن فرد به بیمارستان وی را مشایعت کرده و اقدامات اولیه درمانی را جهت حفظ سلامت و حیات فرد انجام دهند.

درخواست اعزام آمبولانس معمولا با گرفتن شماره ۱۱۵ امکان پذیر است که این شماره جزو شماره تلفن های ضروری محسوب می شود و شما در صورت بروز هر گونه اتفاقی به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

 

شرایط  درخواست اعزام آمبولانس

 

 مزایای درخواست آمبولانس

درخواست اعزام آمبولانس ویژگی هایی دارد و بهتر است به جای آن که خودتان اقدام کنید و با اتومبیل شخصی یا به هر وسیله دیگری مریض را به بیمارستان برسانید، درخواست آمبولانس کنید.

مثال از مزیت های درخواست آمبولانس این است که تا زمان رسیدن به بیمارستان امدادگران اقدامات لازم را انجام داده و درمان بیمار را شروع کرده و سعی می کنند به بیمار آرامش و اعتماد به نفس را برگردانند.

حتی اگر نیاز به اقدامات حیاتی مانند سی پی آر باشد، قطعاً یک دستیار آمبولانس بهتر می‌ تواند این کار را انجام دهد تا زمانی که افراد عادی چنین اقداماتی را انجام دهند.

مقالات مرتبط: اعزام امبولانس چقدر زمان می برد؟

 

اقدامات اولیه در آمبولانس

علاوه بر آن دستیاران و امدادگران آمبولانس توصیه های لازم را نیز به همراهان بیمار می‌ کنند و آن ها را نیز کمک می کنند تا بهتر با حادثه رخ داده و با وضعیت بیمار کنار بیایند.

برخی اقدامات نیز مانند تنفس مصنوعی، استفاده از داروهای مسکن، پانسمان کردن، بخیه زدن و غیره نیز توسط همین افراد در هنگام درخواست اعزام آمبولانس انجام می شود.

به این ترتیب وضعیت فرد حادثه دیده یا بیمار مورد نظر تا زمان رسیدن به بیمارستان خیلی بهتر از زمان خواهد بود که فرد بدون آمبولانس به بیمارستان اعزام می شود.

 

 انواع آمبولانس

آمبولانس ها به دو دسته آمبولانس در بیمارستان های دولتی و آمبولانس خصوصی تقسیم می شوند. می توان از هر دو جهت انتقال بیمار به بیمارستان استفاده کرد، البته دسترسی پیدا کردن به آمبولانس خصوصی معمولا آسان تر است.

چون دغدغه آمبولانس در برخی از بیمارستان های دولتی بسیار زیاد است و ممکن است با تاخیر به محل اعزام شوند، اما اگر درخواست اعزام آمبولانس به آمبولانس های خصوصی داده شود آن ها در کم ترین زمان و با کم ترین اتلاف وقتی در محل حادثه حاضر می شوند.

آشنایی با شرایط درخواست آمبولانس به ما کمک می کند در مواقع لزوم به طرز صحیح این کار را انجام دهیم.

 

انواع آمبولانس

 

سخن پایانی

درخواست اعزام آمبولانس مزیت هایی دارد و موجب می شود که شرایط برای فرد آسیب دیده یا بیمار بسیار بهتر از زمانی باشد که وی را بدون آمبولانس به مراکز درمانی و بیمارستان ها منتقل می کنید. گفتیم که این مزیت ها کدام هستند و به ذکر آن ها پرداختیم.

از این نمونه می توان اقدامات اولیه انجام شده به وسیله امدادگران و دستیاران آمبولانس‌ ها را نام برد، چون می دانیم این افراد آموزش های لازم و کافی برای همین کار را دیده اند و وقتی به محل حادثه اعزام می‌ شوند با علم و آگاهی بالایی می توانند به فرد مصدوم یا بیمار کمک کنند کاری که شاید از عهده بسیاری از افراد معمولی خارج باشد. سایت آرمان آمبولانس شرایط درخواست اعزام آمبولانس را توضیح می دهد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۶ از ۵
از مجموع ۱۵۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب