اعزام آمبولانس چقدر زمان میبرد؟

اعزام آمبولانس چقدر زمان میبرد؟

اعزام آمبولانس چقدر زمان میبرد؟

اعزام امبولانس چقدر طول می کشد؟ آمبولانس یکی از مهم ترین ابزار در دنیای پزشکی است. این وسایل نقلیه سالانه جان میلیون ها نفر را از مرگ نجات می دهند. به طور کلی وظیفه آمبولانس انتقال بیمار در شرایط اضطرار به مرکز درمان است. این دستگاه ها همراه با پرسنل مجرب و تجهیزات مناسب، در طول مسیر سلامت مصدوم یا بیمار را همواره مورد بررسی قرار می دهند.

به طور کلی این وسایل را می توان به دو دسته آمبولانس های دولتی یا همان ۱۱۵ و آمبولانس خصوصی تقسیم بندی کرد. وظایف آمبولانس ۱۱۵ در مقایسه با آمبولانس خصوصی بسیار محدود تر می باشد. از آمبولانس خصوصی می توان در شرایط غیر اضطرار نیز جهت جا به جایی بیمار استفاده کرد. البته خدمات این نوع آمبولانس مشمول هزینه است.

از جمله مزایای استفاده از خدمات آمبولانس خصوصی این است که این آمبولانس ها در انتقال بیمار به شهر های دیگر نیز کاربرد دارند. شرایط برخی بیماران به گونه ای است که نیاز به خدمات درمانی واقع در شهر های دیگر پیدا می کنند. آمبولانس خصوصی می تواند این بیماران را به شهر و مرکز مورد نظر منتقل کند.

از آن جایی که کاربرد انواع آمبولانس در شرایط اورژانسی است، مدت زمان اعزام آمبولانس همواره حائز اهمیت است. به همین جهت این سوال در ذهن افراد شکل می گیرد که اعزام آمبولانس چقدر زمان میبرد؟ در ادامه به بررسی مدت زمان فرستادن آمبولانس می پردازیم.

 

درخواست اعزام سریع آمبولانس

تجهیزات پزشکی شامل گروه گسترده ای از ابزار ها و وسایل است. آمبولانس ها دستگاه هایی برای شرایط اضطرار بیماری های حاد و مصدومان مختلف است. به همین جهت است که در شرایط اضطرار اعزام سریع آمبولانس اهمیت زیادی دارد. چرا که گاها یک ثانیه می تواند لحظه ای سرنوشت ساز باشد.

از آن جایی که ترافیک مسیر و شلوغی های این چنینی می تواند اعزام آمبولانس را به تعویق بیاندازد، با درخواست اعزام سریع آمبولانس باید از نزدیک ترین مرکز آمبولانس به سمت بیمار راهی شود.

زمان اعزام آمبولانس و عوامل موثر در آن

در شرایطی که وضعیت بیمار یا مصدوم اورژانسی باشد، سرعت فرستادن آمبولانس به محل اهمیت زیادی دارد. کسانی که بیمار اورژانسی دارند، دغدغه این را دارند که زمان اعزام آمبولانس مناسب باشد.

زمان دقیق اعزام آمبولانس و رسیدن آن به محل بیمار یا مصدوم را نمی توان اعلام کرد. چرا که در این مورد عوامل زیادی هستند که موثر می باشند. عوامل موثر در زمان فرستادن آمبولانس را در ادامه بررسی کرده ایم.

 

زمان اعزام آمبولانس و عوامل موثر در آن

 

تاثیر زمان درخواست در اعزام آمبولانس

یکی از عوامل موثر در زمان اعزام آمبولانس، زمان درخواست است. برخی از ساعات شبانه روز، پیک کاری آمبولانس ها است. به همین جهت زمان درخواست را می توان از جمله اصلی ترین عوامل موثر در زمان فرستادن آمبولانس عنوان کرد.

اگر در زمان پیک درخواست های مرکز آمبولانس ها درخواست اعزام داشته باشید، احتمالا مدت زمان بیشتری را باید در انتظار آمبولانس بمانید. نکته ای که در این باره باید در نظر داشته باشید این است که مراکز آمبولانس همواره تلاش خود را کرده تا آمبولانس را در سریع ترین زمان به محل شما اعزام نمایند.

 

فاصله مرکز تا محل بیمار

یکی دیگر از عوامل موثر در زمان فرستادن آمبولانس، فاصله آمبولانس تا محل بیمار یا مصدوم است. البته در نظر داشته باشید که شرایط آمبولانس ۱۱۵ و آمبولانس خصوصی متفاوت است. به طور کلی هر چه فاصله مرکز آمبولانس با محل شما بیشتر باشد، طبعا زمان بیشتری اعزام به محل شما به طول می انجامد.

برخی از مناطق دسترسی مناسب تری به مراکز آمبولانس دارند. هر چه دسترسی به مرکز آمبولانس مناسب تر باشد، سرعت فرستادن آمبولانس بیشتر بوده و در مقابل هر چه دسترسی به محل بیمار سخت تر باشد، مدت زمان بیشتری را باید در انتظار بمانید.

 

وضعیت مسیر و ترافیک

در شهر های پر جمعیت، ترافیک های شهری و جاده ای زیادی وجود دارد. علیرغم این که وسایل نقلیه مسیر را برای عبور آمبولانس باز می کنند، باز هم عبور آمبولانس از مناطق پر ترافیک زمان بیشتری می برد. در بعضی از روز های سال حجم ترافیک های درون شهری و برون شهری افزایش چشمگیری می یابد. به همین جهت زمان فرستادن آمبولانس در این مواقع بیشتر از دیگر حالات می باشد. همچنین برخی از خیابان ها ممکن است در غالب ساعات شبانه روز ترافیک داشته باشند. عبور از این مناطق در تمام مواقع می تواند سرعت اعزام آمبولانس را تحت تاثیر قرار دهد.

مقالات مرتبط: انواع خدمات اورژانسی چیست؟

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۷ از ۵
از مجموع ۱۰۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب