مدت زمان رسیدن آمبولانس و تاثیر آن بر شرایط بیمار

مدت زمان رسیدن آمبولانس و تاثیر آن بر شرایط بیمار

مدت زمان رسیدن آمبولانس و تاثیر آن بر شرایط بیمار

مدت زمان رسیدن آمبولانس و تاثیر آن بر شرایط بیمار چگونه است؟ چگونه تأخیر یا عدم تاخیر در رسیدن آمبولانس می تواند شرایط بیمار را تحت تاثیر قرار دهد؟ چگونه در کم ترین زمان آمبولانس را به محل حادثه می تواند اعزام شود؟ مدت زمان رسیدن آمبولانس و تاثیر آن بر شرایط بیمار به این شکل است که گاهی اوقات به علت برخی از بیماری ها و یا حوادث خاص تاخیر در رسیدن آمبولانس می تواند عواقب خطرناکی برای فرد مورد نظر داشته باشد و او را با مشکلات حادتری مواجه سازد.

در این جا مدت زمان رسیدن آمبولانس و تاثیر آن بر شرایط بیمار مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 

زمان رسیدن آمبولانس و تاثیر آن بر  بیمار

مدت زمان رسیدن آمبولانس خصوصی یا دولتی و تاثیر آن بر شرایط بیمار موضوعی نیست که بر کسی پوشیده باشد، چون برخی از افراد که دچار بیماری های خاص هستند یا طی حوادثی دچار مسمومیت های شدید و یا سوختگی ها شده اند در صورتی که آمبولانس با تأخیر برسد. ممکن است عواقب بد و خطرناکی برای آن فرد داشته باشد که قطعاً جبران ناپذیر خواهد بود.

مثلاً فرض کنید که فردی دچار مصدومیت شدید و یا سوختگی شده باشد، در این حال است که به دلیل وضعیت به وجود آمده در شرایط سختی قرار گرفته است و برای رسیدن آمبولانس لحظه شماری می کند.

 

زمان رسیدن آمبولانس و تاثیر آن بر  بیمار

 

پس اگر رسیدن آمبولانس با تاخیر انجام شده باشد چه اتفاقی می افتد؟

این عدم تاخیر در رسیدن آمبولانس علاوه بر آن که موجب درد و رنج بیش تر فرد مصدوم خواهد شد، بر روی روحیه و اعتماد به نفس فرد نیز تاثیر بدی خواهد گذاشت، اما اگر آمبولانس به موقع از راه برسد، در کوتاه ترین زمان ممکن فرد مصدوم به بیمارستان یا دیگر مراکز درمانی اعزام شده و تحت درمان قرار می گیرد.

البته اگر وضعیت مصدوم وخیم باشد امدادگران و دستیاران آمبولانس در طول راه مداوا و کمک های اولیه را شروع کرده و به این ترتیب به بهبود وضعیت بیمار کمک می کنند.

برخی از بیماران نیز چنین وضعیتی را دارند و مثلا دچار بیماری هایی مانند فشار خون بالا هستند و به طور ناگهانی در یک زمان خاص فشار خون شان افزایش شدید پیدا کرده است، در این حالت بهترین راه این است که فرد را با آمبولانس به بیمارستان منتقل کنیم، اما اگر آمبولانس تاخیر داشته باشد و به موقع نرسد ممکن است مشکل جدی تر برای فرد به وجود بیاید و این افزایش فشار خون باعث حملات قلبی و غیره شود.

پس این موضوع بسیار مهم است که آمبولانس بدون هیچ گونه تأخیری به محل مورد نظر اعزام شود. به همین دلیل است که معمولاً در جاده ها و خیابان ها رانندگان همواره به این موضوع توجه دارند و وقتی آمبولانسی در حال تردد است حق تقدم را به او می دهند.

امدادگران و دستیاران آمبولانس

موضوع مهم دیگر در خصوص مدت زمان رسیدن آمبولانس و تاثیر آن بر وضعیت بیمار، امدادگران و دستیاران آمبولانس می باشد. یعنی وقتی آمبولانس به موقع و در اسرع وقت به محل وقوع حادثه اعزام شده باشد، می تواند اقدامات اولیه را برای فرد بیمار انجام دهد.

کاری که از عهده بسیاری از افراد خارج است و در این مواقع دقیقا نمی دانند چه کاری باید انجام دهند و چگونه با فرد بیمار یا سانحه دیده برخورد کنند، اما این افراد آموزش های لازم در این زمینه را دیده اند و نحوه برخورد با چنین اتفاقاتی را می دانند.

پس اگر آمبولانس به موقع به محل اعزام شود، در صورتی که در زمان رسیدن بیمار تا بیمارستان نیز تاخیر به وجود بیاید، امدادگران می توانند شرایط را تحت کنترل خود داشته باشند.

مقالات مرتبط: وظایف امدادگر آمبولانس

 

امدادگران و دستیاران آمبولانس

 

سخن پایانی

گفتیم که مدت زمان رسیدن آمبولانس و تاثیر آن بر وضعیت بیمار چگونه می تواند در روند بهبود فرد و پیشبرد درمان موثر واقع شود، به گونه ای که تاخیر داشتن در اعزام آمبولانس عواقب جبران ناپذیری را برای فرد بیمار یا سانحه دیده رقم می زند.

از طرفی تجربیاتی که امدادگران آمبولانس ها دارند می تواند در جهت کمک کردن به بیماران تاثیر بسیار زیادی بر روند درمان آن ها داشته باشد. سایت آمبولانس آرمان در خصوص مدت زمان رسیدن آن پلاس و تاثیر آن بر وضعیت بیمار اطلاعات دیگری ارائه نموده است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۶ از ۵
از مجموع ۱۷۸ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب