کمک های اولیه در بیماری صرع

کمک های اولیه در بیماری صرع

کمک های اولیه در بیماری صرع

کمک های اولیه در بیماری صرع کدامند؟ چگونه می توان در مرحله نخست به این بیماران کمک کرد؟ آیا شما با بیماری صرع و کمک های اولیه مربوط به آن آشنایی دارید؟

هنگام بروز حملات به افرادی که دچار بیماری صرع هستند و جهت انجام دادن کمک های اولیه در بیماری صرع باید با دقت فراوان فرد را در روی زمین و به حالت کاملاً دراز کش قرار داده، جسم کوچک زیر سر بیمار قرار دهید تا سر بیمار با زمین برخورد نکند. در این مقاله به بررسی کمک های اولیه در بیماری صرع می پردازیم.

اقدامات اولیه در بیماری صرع

همان طور که در مقدمه به موضوع اشاره کردیم، وقتی که فردی مبتلا به بیماری صرع است و در پی حملات ناگهانی نیاز به کمک ما دارد.

در این حالت جهت کمک های اولیه در بیماری صرع ابتدا فرد را باید به حالت دراز کش بر روی زمین قرار دهید، یک جسم کاملا نرم و کوچک را جهت آن که سر بیمار با زمین برخورد نداشته باشد، زیر سر او بگذارید، پس از این کار باید فرد را به پهلو قرار دهید.

به گونه ای که دهان فرد رو به زمین قرار بگیرد و آب دهان و بزاق فرد از دهان خارج شود و راه نفس کشیدن را نگیرد. به این ترتیب مریض می تواند به راحتی تنفس کند.

مقالات مرتبط: هر آنچه از تشنج باید بدانیم.

 

کمک های اولیه در  صرع

 

مراحل کمک به بیمار مبتلا به صرع

کمک های اولیه برای بیماری صرع و کمک به فردی که دچار حملات ناگهانی صرع شده است، عبارت هستند از:

 حفظ آرامش

در وهله نخست هنگام کمک به بیماری صرع سعی کنید آرامش خودتان را حفظ کنید. چون دستپاچگی شما هیچ دردی از بیمار صرعی دوا نمی‌ کند و تنها ممکن است روند کار را با مشکل مواجه کند.

زمان آغاز صرع را حتما چک کنید و تا پایان این حمله را به طور دقیق محاسبه کنید، مثلا اگر پنج دقیقه از زمان شروع صرع گذشته باشد و حمله ناگهانی تمام نشده باشد، حتماً باید با اورژانس تماس گرفته و از آن ها راهنمایی بخواهید. آمبولانس خصوصی نیز می تواند در این خصوص به شما کمک کند.

 دوری از خطرات

وقتی حمله ناگهانی صرع شروع می شود فرد نمی تواند تعادل خودش را حفظ کند و ممکن است با اجسام تیز یا خطرناکی برخورد داشته باشد.

سعی کنید در این حالت فرد را به سمتی حرکت دهید که با خطر مواجه نشود. اگر فرد مبتلا به صرع به حالت مبهوت و گیج راه می رود، او را به سمت درست هدایت کنید.

مثلاً ممکن است در یک مسیر پر ترافیک یا محل های مانند سکوهای مترو یا پرتگاه ها قرار داشته باشد که بسیار خطرناک است.

 چرخاندن فرد

پس از این که فرد را به حالت دراز کش بر روی زمین قرار دادید، او را رو به پهلو بچرخانید. در این حالت فرد می‌ تواند به راحتی نفس بکشد و آب دهان یا بزاقش مانع تنفس نشود. اگر لباس های قسمت گردن فرد تنگ است، سعی کنید دکمه های آن را کمی باز کنید. یک جسم کاملا نرم و کوچک نیز زیر سر او بگذاریم.

پس از این مرحله به مدت ۵ دقیقه صبر کنید، اگر حملات صرعی تمام نشد، حتماً باید با اورژانس تماس گرفته و از آن ها راهنمایی بخواهید. بسیاری از مکان ها مانند آمبولانس خصوصی بعضی از داروهای اولیه صرع را دارند و می‌ توانند در صورت لزوم به شما کمک کنند.

یک نکته مهم این است که تا زمانی که فرد مبتلا به بیماری صرع هوشیاری کامل خود را به دست نیاورده است، حتماً باید کنار آن بمانید، چون ممکن است در حالت گیجی فرد حرکاتی انجام دهد که برایش خطرآفرین باشد. اگر با حمله های مکرر و زمان بیش تر از ۵ دقیقه مواجه شدید، در این خصوص حتماً با اورژانس یا آمبولانس خصوصی تماس بگیرید.

 

نتیجه گیری

ما در این مقاله کمک های اولیه برای بیماری صرع و چند نکته از مراحل مختلف کمک به بیماران صرعی را عنوان کردیم. جهت اطلاعات دقیق تر و آشنایی بیش تر با کمک های اولیه برای بیماری صرع می توانید به سایت armansos مراجعه کرده اطلاعات دقیق تر و کامل تر را به دست بیاورید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۸ از ۵
از مجموع ۱۴۱ رای

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب