آیا بیمه هزینه آمبولانس خصوصی را پوشش می‌ دهد؟

آیا بیمه هزینه آمبولانس خصوصی را پوشش می‌ دهد؟

آیا بیمه هزینه آمبولانس خصوصی را پوشش می‌ دهد؟

مسئله استفاده از بیمه و پوشش بیمه‌ ای در شرایط مختلف سوالی است که خیلی از شما در مورد آن تحقیق می‌ کنید و برایتان مهم است که زمانی که پول بیمه را می‌ پردازید، از چه خدماتی می‌ توانید استفاده کنید؟ آیا مثلاً گزینه‌ هایی مانند آمبولانس خصوصی هم شامل پوشش بیمه می‌ شود یا اینکه باید هزینه آن را خودتان پرداخت کنید؟ این مسئله بسیار مهم است و باعث می‌ شود که بتوانید برنامه‌ ریزی دقیق‌ تری روی کارتان داشته باشید. ما در این مبحث به طور کامل راجع به این موضوع برایتان توضیح می‌ دهیم.

 

بیمه‌ های پوشش دهنده خدمات آمبولانس خصوصی

اول از همه باید بگوییم که بعضی از بیمه‌ ها هستند که هزینه آمبولانس خصوصی را پوشش می‌ دهند. یعنی شما می‌ توانید بیمه نامه را در قالب بیمه تکمیلی یا بیمه شخص واحد ارائه دهید و تمامی هزینه‌ هایتان پوشش داده شود. بیمه تکمیلی به نوعی از بیمه گفته می‌ شود که برای پوشش بعضی از بیمه‌‌های پایه مانند بیمه تامین اجتماعی آن را ارائه می‌‌ کنند و این امکان را دارد که برای آمبولانس خصوصی هم هزینه‌ ها را پوشش دهد.

بیمه شخص واحد هم یک نوع بیمه به حساب می‌ آید و زیر مجموعه بیمه تکمیلی قرار می‌ گیرد اما فرد به صورت انفرادی و تکی آن را خریداری می‌ کند و پوشش هزینه‌ های آمبولانس خصوصی هم توسط آن انجام می‌ شود و در خیلی از طرح‌ ها و برنامه‌ های مختلف از آن استفاده می‌ کنند.

خیلی از بیمه نامه‌ ها هستند که در حالت کلی هزینه انتقال بیمار را پرداخت می‌ کنند. یعنی مثلاً اگر نیاز باشد که بیمار شما با آمبولانس به مرکز بهداشت و درمان و بیمارستان برود، هزینه آن پوشش داده می‌ شود. نکته دیگر اینکه اگر پزشک تاکید کند که شما باید از آمبولانس خصوصی استفاده کنید و حتماً توصیه‌ نامه پزشک داشته باشید تا مداوا درست‌ تر انجام شود و سلامت شما یا عزیزتان حفظ شود و سالم بماند (در شرایطی که خدمات رایگان یا عمومی وجود نداشته باشد)، بیمه‌ ها هزینه آمبولانس خصوصی را پرداخت می‌ کنند. پس همانطور که متوجه شدید، پوشش بیمه تحت شرایط خاصی انجام می‌ شود.

باز هم ما توصیه می‌ کنیم برای اینکه اطلاعات کافی در این زمینه پیدا کنید و از شرایط مطمئن باشید، با شرکت بیمه تماس بگیرید، تمامی جزئیات را برای آنها توضیح دهید و سوالاتتان را بپرسید تا مطمئن شوید که هزینه‌ ها به چه شکل پرداخت می‌ شود.

 

توضیحاتی در مورد بیمه شخص واحد و بیمه تکمیلی برای پوشش هزینه‌ ها

بیمه تکمیلی به یک نوعی از بیمه گفته می‌ شود که از آن برای بیمه‌ های پایه مانند بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌ کنند. در این نوع بیمه‌ ها آمبولانس خصوصی هزینه‌ ها را پوشش می‌ دهد و در طرح‌ ها و برنامه‌ های مختلفی از آن استفاده می‌ کنند.
بیمه شخص واحد هم در واقع یک نوع بیمه تکمیلی است که فرد به صورت تکی و انفرادی آن را خریداری می‌ کند. پوشش آمبولانس خصوصی هم در خیلی از طرح‌ ها و برنامه‌ های آن وجود دارد.

 

عامل تاثیرگذار در پوشش هزینه آمبولانس خصوصی توسط بیمه

نکته‌ ای که شاید خیلی در مورد آن نشنیده باشید، مسئله دسترسی و نزدیک بودن بیمارستان است. این موردی است که شرکت‌ های بیمه خیلی به آن توجه می‌ کنند اما شاید خیلی از شما از آن خبر نداشته باشید. بیمه معمولاً مسافت را در نظر می‌ گیرد. یعنی اگر بیمار شما شرایط حادی پیدا کند و بخواهید او را به بیمارستان برسانید و از آمبولانس استفاده کنید، بیمه حتماً بررسی می‌ کند تا ببیند که آیا شما به نزدیک‌ ترین بیمارستان مراجعه کردید یا نه. یعنی اگر شما نزدیک‌ ترین بیمارستان را نادیده گرفته باشید و به دومین بیمارستان نزدیک بروید، بخشی از هزینه توسط بیمه پرداخت می‌ شود و بخش دیگر را باید خودتان پرداخت کنید.
در صورتی که اگر به نزدیک‌ ترین بیمارستان مراجعه کرده باشید، ممکن است بیمه کل هزینه را پرداخت کند. گاهی اوقات شرکت آمبولانس در شبکه بیمه نیست. در چنین شرایطی هزینه‌ ها غیر منتظره می‌ شود و به شدت افزایش پیدا می‌ کند. تقریباً می‌ توان گفت که ۷۱ سفرهایی که با آمبولانس انجام می‌ شود، از شبکه بیمه خارج است و شرایط آن برای پوشش دهی بیمه متفاوت است.

 

عامل تاثیرگذار در پوشش هزینه آمبولانس خصوصی توسط بیمه

 

پیشنهاد مطالعه مقاله: آشنایی تیپ بندی آمبولانس خصوصی ( تیپ های A ، B و C )

مدارک مورد نیاز برای دریافت هزینه آمبولانس از بیمه

اگر می‌ خواهید هزینه آمبولانس خصوصی را از بیمه دریافت کنید، باید مدارکی را ارائه دهید. مدارک شما شامل موارد زیر است:

• اصل دستور پزشک بر اساس درخواست انتقال بیمار به مرکز درمانی خاص
• ارائه تمامی مدارک مرتبط با بستری داخل مرکز درمانی که تمامی شرح حال فرد داخل پرونده ثبت می‌ شود
• ارائه اصل قبض مربوط به هزینه آمبولانس به صورت مهر شده که مهر آن باید مربوط به مرکز درمانی مقصد و مبدا باشد
• ارائه فاکتور مهر شده برای مرکز آمبولانس و بیمارستان
• ارائه مشخصات کامل بیمار
• پرداخت مبالغ مربوط به درمان بیمار
• مشخص کردن مبدا حرکت آمبولانس و مقصد آن
• تاریخ خدمت رسانی آمبولانس
• گزارش مشروح حادثه (در صورتی که بیمار به خاطر حادثه از آمبولانس استفاده کرده باشد)

**دو تبصره در این مورد وجود دارد. اول از همه اینکه تاریخی که مربوط به فاکتور آمبولانس است، باید با تاریخ بستری در بیمارستان یکسان باشد. نکته دوم اینکه هزینه مربوط به آمبولانس و دیگر فوریت‌ های پزشکی بستگی به بستری شدن فرد بیمه شده در مراکز درمانی و همچنین انتقال آن به دیگر مراکز دارد که می‌ تواند شرایط و هزینه‌ ها را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد. **

 

جمع‌ بندی

اینکه بیمه هزینه آمبولانس خصوصی را پرداخت می‌ کند یا خیر، مسئله بسیار حائز اهمیتی است و شما می‌ توانید از این طریق به پاسخ خیلی از سوالاتتان برسید و برنامه‌ ریزی خوبی داشته باشید. ما در این مبحث به طور کامل برای شما توضیح دادیم که چه بیمه‌ هایی هزینه‌ ها را پرداخت می‌ کنند و و همچنین گفتیم که بعضی از بیمه‌ ها چه شرایطی را در نظر می‌ گیرند و اینکه چه تبصره‌ هایی که در این مورد وجود دارد را برایتان شرح دادیم تا با اطلاعات بیشتری بتوانید از آمبولانس خصوصی استفاده کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۹ از ۵
از مجموع ۶۰ رای

آخرین مطالب

مرگ مغزی

مرگ مغزی چیست؟ آیا تاکنون واژه مرگ مغزی را شنیده‌اید؟ مرگ مغزی از شایع‌ترین دلایل

ادامه مطلب