شماره تلفن آمبولانس

شماره تلفن آمبولانس

شماره تلفن آمبولانس خصوصی آرمان

تصور کنید، در محل کارتان یکی از همکارانتان دچار حادثه شد، شماره تلفن آمبولانس را می‌دانید؟ آیا تا به حال فکر کرده‌اید، چنانچه به آمبولانس نیاز پیدا کردید، از چه شماره‌هایی کمک بخواهید؟ اصلا شماره تلفن آمبولانس خصوصی چند است؟ و در چه صورت می‌توان از خدمات آمبولانس خصوصی کمک گرفت. کارشناسان ما طی این مقاله به تمامی این پاسخ ها بدهند و نکاتی را در این زمینه روشن کنند. اما اجازه بدهید به عنوان قبل از ورود به بحث اصلی درباره این موضوع به گپ و گفت بنشنیم.

 

شماره تلفن انواع آمبولانس :

آمبولانس‌ها به دو دسته تفکیک می‌شوند؛ دولتی و خصوصی .

شماره تلفن آمبولانس دولتی

همانطور که می‌دانید، آمبولانس‌های دولتی یا آمبولانس‌های پایگاه های ۱۱۵ زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی و معاونت درمان فعالیت می‌کنند. چنانچه بیمار شما دچار حوادث خطرناکی چون تصادف، خفگی، سکته قلبی ، مغزی و … شد، برای کمک به حال او و امدادرسانی سریع می‌بایست با شماره تلفن ۱۱۵ تماس گرفت.

گفتنی است، شماره تلفن آمبولانس دولتی در همه ایران یکسان است و نیازی به گرفتن پیشماره ندارد. در هر شهری که سکونت داشته باشید، با گرفتن شماره تماس آمبولانس دولتی، به تیم امدادرسانی شهرتان متصل خواهید شد. سپس نزدیک ترین آمبولانس به سوی شما اعزام خواهد شد.

شماره تلفن آمبولانس بیمارستان و مراکز درمان دولتی :

این قسم آمبولانس‌ها فقط وظیفه انتقال بیماران از یک بیمارستان به بیمارستان دیگر را به عهده دارند . این آمبولانس‌ها بیمارانی را که در مراکز درمانی دولتی بستری هستند، به منظور ادامه روند درمان ممکن است به بیمارستان مجهزتری برسانند .

تصور کنید، بیماری برای اسکن سه بعدی نیاز است به مرکز درمانی بهتری که تجهیزات مطلوب تری دارد، اعزام شود. آمبولانس ، آن بیمار را برای اسکن سه بعدی به مرکز درمانی مورد نظر برده و پس از اقدامات لازم به عمل آمده بیمار را به بیمارستان مبدا بر می‌گرداند. هیچ شماره تماس در اختیار ما قرار نمی‌گیرد . چون پرسنل بیمارستان خود وظیفه ارتباط با با پایگاه های آمبولانس را به عهده می‌گیرند.

شماره تلفن آمبولانس خصوصی :

این پایگاه‌ها برابر با آیین نامه‌ای که دارند، وظیفه انتقال و اعزام بیماران غیر اورژانسی را بر عهده دارند و مدیریت این پایگاه‌ها پش از تایید معاونت درمان به بخش خصوصی واگذار می‌شود. این پایگاه‌ها در برابر خدماتی که ارایه می‌دهد، مطابق با تعرفه هزینه لازم را مستقیما از بیمار دریافت می‌کند. مسلما هر کدام از این مراکز دارای شماره تلفن خاص خود است . این شماره را می‌توانید از پایگاه های مربوطه دریافت کرده و در صورت لزوم تماس حاصل فرمایید.

گفتنی است، این شرکت‌های خصوصی مانند هر شرکت دیگری، برای حفظ خدمات خود و بالا بردن کیفیت  آن به کسب درآمد مستقل نیازمند است. از این رو، وقتی با شماره آمبولانس تماس می‌گیرید، و درخواست امداد می کنید، در نظر بگیرید که با نظر به نوع خدماتی که به شما می شود، می بایست هزینه ای را به شکل مستقیم به آنها وگذار کنید.

 

چند نکته تکمیلی:

آمبولانس های بخش خصوصی فقط وظیفه انتقال بیمار را به در برنامه کاری خود دارند و هرگز  اجازه ندارند جسد حمل کنند. در صورت جابجایی فوتی ، پروانه کسب و مجوز مرکزی که چنین تخلفی انجام داده است، باطل می شود.

تنها زمانی می توانید شماره آمبولانس خصوصی را بگیرید که بیمار شما در وضعیت غیر اورژانسی باشد.

لطفا در صورت پیشامد هر گونه اتفاقی که جان بیمار به خطر افتاد و حادثه اورژانسی روی داد، شماره تلفن آمبولانس ۱۱۵ را گرفته و کمک بخواهید.

آمبولانس های ۱۱۵ در هنگام ماموریت تنها وظیفه دارند بیمار را به مراکز دولتی و بیمارستان های بخش دولتی اعزام دارند. چنانچه بیمار شما مایل است در بیمارستانهای خصوصی پذیرش شود با شماره تلفن آمبولانس خصوصی تماس بگیرید.

 

از گوگل استفاده کنید!

همانطور که گفته شد ، شرکت های بسیاری در زمینه ارسال آمبولانس خدمت رسانی می کنند. چنانچه شماره تلفن آمبولانس این شرکت ها را نمی دانید، فقط کافی است در مرورگرها جستجو کنید. تا فهرست شرکت های ارایه دهنده آمبولانس خصوصی بر شما ظاهر شود.

 

سخن آخر

پس از وقوع حادثه اولین چیزی که می‌خواهید بدانید، دانستن شماره تلفن آمبولانس است. به صورت گذرا به تفاوت های آمبولانس خصوصی و دولتی پرداختیم و گفتیم با جستجو در گوگل می توان به شماره تلفن آمبولانس ها دسترسی داشت.

 

پیشنهاد مطالعه : قدمت آمبولانس در ایران و جهان

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۷ از ۵
از مجموع ۱۳۲ رای

آخرین مطالب