آشنایی با انواع برانکارد آمبولانس

آشنایی با انواع برانکارد آمبولانس

آشنایی با انواع برانکارد آمبولانس

آیا با انواع برانکارد آمبولانس آشنایی دارید؟ همان طور که مستحضر هستید یکی از تجهیزات حیاتی در عملیات امداد و نجات برانکارد آمبولانس می باشد، در واقع بهترین گزینه برای انتقال بیمار و مصدومین محسوب می شود. با توجه به پیشرفت علم و فناوری، این تجهیزات در انواع پیشرفته و متفاوت تولید و به بازار ارائه می‌ شوند، که بهترین شرایط را برای انتقال بیماران فراهم می‌ کنند. در ادامه مطالب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری درباره انواع برانکارد آمبولانس به دست بیاورید‌. در صورت نیاز فوری به آمبولانس خصوصی می توانید به لینک آن مراجعه فرموده و یا با شماره موبایل ۰۹۹۰۵۴۵۴۵۴۲ تماس حاصل فرمایید.

انواع برانکارد آمبولانس

همه ما حتی برای یک بار هم که شده برانکارد آمبولانس را از نزدیک دیده ایم. از این تجهیزات برای انتقال بیماران و مصدومین که توانایی راه رفتن ندارند، استفاده می شود. در شرایطی که شکستگی یا بیهوشی رخ می دهد، با توجه به شرایط حادثه از انواع برانکارد آمبولانس استفاده خواهد شد.

با توجه به کارایی برانکارد این تجهیزات دسته بندی می شود. لازم به ذکر است که از هر نوع برانکارد آمبولانس نمی توان در مواقع ضروری استفاده کرد. دسته بندی این تجهیزات عبارتند از:

  • برانکارد تاشو
  • برانکارد چرخدار
  • برانکارد بدون چرخ یا بسکت

هر یک از این برانکارد های آمبولانس دسته بندی های متفاوتی دارند که در ادامه مطالب به طور کلی انواع برانکارد آمبولانس بررسی شده است:

برانکارد تاشو

همان طور که از نام این نوع برانکارد آمبولانس معلوم است، که قابلیت تا شدن دارد. با توجه به دارا بودن ویژگی های منخصر به فرد می ‌توان از این تجهیز در شرایط و موقعیت های گوناگون استفاده کرد، برای ساخت برانکارد تاشو Folding stretcher از مواد و متریال محکم و با دوام استفاده شده است، تا از بیماران و مصدومین در شرایط دشوار حفاظت شود.

آلومینیوم و برزنت مهم ترین متریال هستند، که در تولید این نوع برانکارد استفاده می شوند. فلز آلومینیوم برای ساخت اسکلت برانکارد استفاده می شود، و محل قرار گرفتن بیمار نیز از جنس برزنت می باشند، که به راحتی قابلیت تا شدن دارد، این نوع برزنت ضد لک و پارگی می باشد و قابلیت کشسانی بی‌نظیری دارد.

به طور معمول این برانکارد در سه بخش تا می‌شود، که امکان جمع کردن آن موجود میباشد، این نوع برانکارد با داشتن این ویژگی در نواحی که دسترسی به برانکارد آمبولانس مخصوصاً برانکارد چرخ دارد ممکن نمیباشد، راحت تر خواهد شد.

برانکارد تاشو دارای کمربند ایمنی، اهرم قفل شونده، کیف نگهدارنده قابل حمل، قابلیت تاشدگی، طراحی سبک و کم وزن، پایه نگهدارنده جهت قرار دادن بیماران در زمین، دسته مخصوص برای حمل بیمار می باشد.

برانکارد چرخدار از انواع برانکارد آمبولانس

با استفاده از برانکارد آمبولانس چرخدار میتوان بیمار را جابجا کرد این نوع برانکارد پیشرفته ترین انواع برانکارد آمبولانس محسوب می شوند، که دارای سیستم چرخدار است و در مواقعی که نیاز به حمل سریع مصدومین به بیمارستان باشد از آن استفاده می شود. حرکت برانکارد به وسیله چرخ های متحرک انجام می شود، چرخ های آن توسط غلتک های مجهز برای ها به راحتی و سریع حرکت می کند.

برانکارد چرخدار

لازم به ذکر است که در شرایطی که سطح زمین صاف می باشد و هیچ مانعی وجود ندارد عملیات نجات به سرعت انجام خواهد شد، هنگامی که بیماران بر روی این برانکارد قرار داده می شوند، پایه های آن به راحتی تا سطح زمین جمع می شوند و بیمار یا مصدوم با کمترین حرکت روی برانکارد قرار داده می‌شود. همچنین برای قرار گرفتن برانکارد در آمبولانس نیز پایه های آن جمع خواهد شد. ویژگیهای برانکارد چرخدار عبارتند از:

  • تحمل وزن ۲۰۰ کیلوگرم
  • دارا بودن چرخ های تاشو
  • داشتن محافظ در اطراف برانکارد برای مانع شدن از افتادن بیمار
  • دارا بودن ترمز جهت جلوگیری از حرکت چرخ ها در زمان استقرار.

برانکارد بدون چرخ

این برانکارد ها طوری طراحی شده اند که از آنها در شرایط سخت مانند مکان های مرتفع، تصادف در دره، غرق شدن در آب یا مسیرهای سنگلاخی استفاده می شود، همچنین می توان به تجهیزات هلیکوپتر وصل کرد تا به راحتی حمل بیمار به وسیله آمبولانس انجام شود، فلز آلومینیوم در بدنه این نوع برانکارد استفاده شده تا علاوه بر سبکی مقاومت بالایی نیز داشته باشد.

برای اینکه صدمات کمتری به بیماران وارد شود در محل قرار گرفتن آن ها تشک های نرم و از جنس پلاستیک تعبیه شده تا هیچگونه مایع و خونی به آن جذب نگردد و به راحتی بتوان آنها را تمیز کرد، دسته های آن از جنس فلز آلومینیوم سبک در دور تا دور آن تعبیه شده تا تیم امداد به وسیله آن بیمار را حمل کنند.

برانکارد بدون چرخ قابلیت حمل به طور دستی، تشک های قابل جابجایی، تحمل وزن تا ۱۷۰ کیلوگرم، کمربند های نگهدارنده محکم، امکان حمل در شرایط سخت را دارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۸ از ۵
از مجموع ۱۹۸ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب