استقرار آمبولانس خصوصی در اماکن ورزشی

استقرار آمبولانس خصوصی در اماکن ورزشی

استقرار آمبولانس خصوصی در اماکن ورزشی : چنانچه خواننده مقالات ما بوده باشید، با اصطلاح آمبولانس خصوصی آشنا شده اید. این نوع از آمبولانس ها برای مواقع خاصی طراحی شده‌اند و آماده‌اند تا در صورت لزوم ارایه خدمات داشته باشند.

معمولا استقرار آمبولانس در اماکن ورزشی برای حفاظت از جان تماشاچیان و وزرشکاران می‌باشد. تصور  کنید،  در حین اجرای مسابقه یکی از ورزشکاران دچار مصدومیت ورزشی شود.

در چنین مواقعی، آمبولانس مستقر، وظیفه انتقال او را به مراکز درمانی به عهده می‌گیرد. این مقاله در نظر دارد تا خواننده را به صورت کامل با این گونه خدمت‌رسانی آشنا کند.

 

استقرار آمبولانس خصوصی در اماکن ورزشی

کاملا واضح است که استقرار آمبولانس خصوصی در اماکن ورزشی بسیار مهم و ضروری است. چنانچه حادثه‌ای اتفاق بیفتد، این نوع خودروها آماده‌اند تا فرد مصدوم را به مرکز درمانی انتقال دهند.

مراکز آمبولانس خصوصی آماده عقد قرارداد با مسولین و دست اندرکاران ورزشی است . خوشبختانه بسیاری از باشگاههای ورزشی کشور، به اهمیت و لزوم این نوع خودروها پی برده‌اند.

چرا استقرار آمبولانس خصوصی در اماکن ورزشی الزامی است؟

حضور یک آمبولانس خصوصی در حاشیه یک میدان مسابقه ، به ورزشکاران آرامش خاطر می‌دهد. ورزشکاران و مسئولین تیم به راحتی و خیالی آسوده تنها به موفقیت تیم شان فکر خواهند کرد.

آمبولانس استقرار می تواند در صورت بروز حادثه به سرعت خود را به محل رسانده و ضمن درمان، مصدوم را به بیمارستان حمل نماید. هواداران و تماشاچیان نیز از این که همیشه یک تیم درمانی و آمبولانس خصوصی در حاشیه میدان ورزشی حضور دارد، به راحتی از تماشای مسابقه لذت می برند.

خوشبختانه فدراسیون بین المللی فوتبال نیز درباره استقرار آمبولانس خصوصی نظر مساعدی دارد. از همین رو تمامی مسابقات ورزشی در هر سطحی که باشد، می بایست از آمبولانس استقرار برخوردار باشد.

حالا می توان به جرات گفت؛ بدون استقرار آمبولانس خصوصی هرگز مسابقه ای شروع نخواهد شد. قابل ذکر است، داور و ناظران بازی حتما این مساله را بررسی کرده و بعد در سوت بازی می دمند.

مراکز آمبولانس خصوصی، با سازمان ها و فدراسیون های ورزشی قرارداد امضا می کنند. این مراکز متعهد می شوند تا پایان بازی در کنار تیم مانده و در صورت لزوم ارایه خدمات داشته باشند.

استقرار در آمبولانس خصوصی در اماکن ورزشی، مانند زمین های فوتبال ، والیبال، مسابقات اتومبیل‌رانی و غیره امری اجتناب ناپذیر است. یکی از مواردی که می توان بدان اشاره کرد، حادثه ای است که برای کاپیتان تیم ملی بلژیک اتفاق افتاد. این بازیکن طی بازی دچار ایست قلبی و تنفسی شد.

خوشبختانه با حضور به موقع تیم درمانی در آمبولانس اقدامات لازم صورت گرفت. این بازیکن پس از اقدامات پیش بیمارستانی و انتقال به موقع او به بیمارستان، فرصت دوباره برای ادامه زندگی پیدا کرد.

 

اجازه بدهید در ادامه متن، به چند سوال پرتکرار پاسخ بدهیم.

 

آیا آمبولانس خصوصی در مراسم خصوصی نیز می تواند، شرکت کند؟

پاسخ مثبت است. استقرار آمبولانس خصوصی در مراسم خصوصی نیز امکان پذیر است. چنانچه خانواده ای در مراسم سوگواری نیاز به امدادرسانی آمبولانس خصوصی داشته باشد، تیم امدادرسان جهت تسلی و ایجاد آرامش خاطر در این مراسم حضور به هم می‌رسانند.

فلسفه وجودی این گونه آمبولانس ها کمک رسانی در مواقعی است که اورژانس دولتی کشور توان پاسخ گویی به همه نیازها ریز و درشت درخواست کنندگان را نداشته باشد.

آیا آمبولانس استقرار ظرفیت جابجایی چند بیمار را داراست؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، آمبولانس استقرار دارای طراحی خاصی است. بدین معنی که ظرفیت پذیرش و جابجایی حداقل سه بیمار را به صورت نشسته و یک نفر به صورت درازکشیده را داراست.

این گونه خودروهای سلامت از تمامی تجهیزات و امکانات لازم برخوردار می باشند. به عبارتی تفاوتی در میزان داروها و تجهیزات پزشکی در این خودروها با دیگر آمبولانس ها نیست.

 

آمبولانس استقرار از  نظر تعداد تکنسین ها چه تفاوتی با دیگر آمبولانس ها دارد؟

خوشبختانه تعداد افراد حاضر در تیم به مثابه همان افرادی است که در ماموریت های مهم به محل اعزام می شود. لذا به شما اطمینان خاطر می دهیم بدون هیچ نگرانی برای شرکت در مسابقه ورزشی یا تماشای آن اقدام کرده و امنیت جانی خود و بازیکنان تان را به ما بسپارید.

کلام آخر

در این مقاله درباره اهمیت استقرار آمبولانس در اماکن ورزشی با شما مخاطب عزیز صحبت شد. امیدواریم با خواندن این متن به اطلاعات لازم در این زمینه دست پیدا کرده باشید.

بیشتر بدانید : آمبولانس بیماران اعصاب و روان

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

آخرین مطالب