معرفی آمبولانس آی سی یو

معرفی آمبولانس آی سی یو

آمبولانس آی سی یو

معرفی آمبولانس آی سی یو : در این متن کارشناسان ما قصد دارند، مخاطب عزیز را با آمبولانس آی سی یو آشنا کنند. اهمیت آمبولانس خصوصی و میزان تجهیزاتی که این نوع خودروها دارند، برای بیماران و خانواده هایشان بسیار حایز اهمیت است.

چنانچه در حین انتقال بیمار به بیمارستان تجهیزات و امکانات پزشکی در دسترس نباشد، ممکن است صدماتی عارض شود که جبران ناپذیر باشد. چنانچه به این موضوع علاقمند هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید.

 

معرفی آمبولانس آی سی یو

از زمان ورود آمبولانس آی.سی. یو حدود بیست سالی می‌گذرد. تا قبل از این، جهت جابجایی بیماران به مراکز درمانی، از آمبولانس‌هایی استفاده می‌شد که از تجهیزات آی. سی. یو برخوردار نبود.

اما در حال حاضر با پیشرفت دانش پزشکی و تکنولوژی به ویژه در زمینه اورژانس، میزان این آمبولانس‌ها رو به فزونی است. در حقیقت به دلیل نظر مثبتی که دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت حوادث فوریت پزشکی بر این موضوع دارد؛ باعث شده است که ایران هم از جهت برخورداری از خدمات اورژانس به معیارهای جهانی نزدیک‌تر شود.

متاسفانه آمبولانس آی. سی. یو در زمان جنگ بین ایران عراق به ناوگان خودروهای سلامت اضافه نشده بود. آمبولانس‌های زمان جنگ، منحصر می‌شد به یک برانکار ، یک کیف با وسایل پزشکی و یک تخت . ولی بعد از مدتی مسئولین مربوطه درصدد تجهیز آمبولانس‌ها برآمدند.

از همین رو از کشورهایی که در این زمینه فعالیت‌های خوبی داشتند، کمک گرفتند. به عنوان مثال، از ژاپن به واردات تجهیزات و وسایل پزشکی که بسیار در حین جابجایی بیمار کارآمد هستند، مبادرت ورزیدند. این ابزار پزشکی عبارتند بود از:

کیت تنفسی،

کیت احیاء قلب

و دستگاه های آی .سی. یو.

درباره کیت تنفسی باید گفت، کیفی آلومنیومی بود که دارای چهار نوع تجهیزات مختص تنفس و بهبود عملکرد ریه بود. هر کدام از این وسایل تنفسی کارایی خاص خود را داشتند و بیمار کمک می‌‎کردند درحین انتقال از تنفس راحتی برخوردار باشد.

در کیت‌های تنفسی چه تجهیزاتی قرار دارد؟

  • دستگاه رسپیراتور کوچک به صورت خودکار عمل می‌کند و دارای دو مود می‌باشد،
  • اینفالت و ادولت که در حقیقت یک آمبوبگ خودکار می‌باشد،
  • دستگاه مکنده کوچک شیشه‌ای که توسط فشار اکسیژن به کار می‌افتد،
  • یک عدد سیلندر دو لیتری اکسیژن،
  • یک عدد تستر جهت آزمایش دستگاه رسپیراتور.

این‌ها ابزار پزشکی هستند که در یک کیت تنفسی قابل مشاهده است. حتی در بسیاری از آمبولانس‌های آی.سی. یو دستگاه کارآمد ونتیلاتور نیز یافت می‌شود.

خوشبختانه با گذشت زمان، به تجهیزات و ابزارالات پزشکی موجود در آمبولانس‌ها افزوده می شود. این در شرایطی است که وجود همین تجهیزات کافی و مناسب باعث شده است که آمبولانس‌ها از نظر کارایی و میزان برخورداری از این تجهیزات دسته‌بندی شده و مطابق کلاسی که دارند به خدمات اورژانسی مبادرت ورزند.

اهمیت آمبولانس I.C.U

باید خاطر نشان کرد، هر آمبولانسی که دارای تمامی تجهیزات پزشکی برای مداوای بیماران بدحال را داشته باشد، آمبولانس آی . سی. یو گفته می‌شود. این وسایل به روز پزشکی می‌بایست به گونه‌ای باشد که تیم پزشکی و امدادرسان بتوانند به راحتی از آنها استفاده کرده و از بدخیم شدن حال بیمار جلوگیری به عمل آورند.

این تجهیزات کمک می‌کند تا امدادرسانها در حین انتقال بیمار ، با خونسردی و اطمینان خاطر بیشتری به وظایف خود عمل کنند. همین مساله در تصمیم گیری‌های درست و مناسب اثر مثبتی داشته و با امنیت بیشتری بیمار به بیمارستان فرستاده می‌شود.

این آمبولانس‌ها برای همه سنین از خردسال و نوزاد گرفته تا افراد بزرگسال و غیره کارایی دارد.

این آمبولانس‌ها در رده واحد پیشرفته درمانی جای دارند. به طوری که در طبقه بندی ‌های وزارت بهداشت این نوع خودرهای سلامت در گروه بی‌قرار گرفته‌اند.

آمبولانس‌های آی. سی. یو تنها مختص خیابان‌های شهر نیست بلکه می‌توان در انتقال بیمار به خارج از شهر نیز از آنها استفاده کرد. این آمبولانس ‌ها تمامی رده‌های سنی را زیر پوشش امدادرسانی خود قرار می‌دهد . تمامی تجهیزات این نوع خودرها به صورت پرتابل طراحی شده‌ اند و کار کردن با آنها برای تکنسین‌ های فوریت پزشکی کار سختی نیست.

نتیجه

در معرفی آمبولانس آی. سی. یو به شرح خدمات و تجهیزات این نوع آمبولانس ها پرداختیم. درباره زمان و دلیل پیدایش این گونه آمبولانس ها صحبت کردیم و گفتیم با وجود چه تجهیزات پزشکی یک آمبولانس در رده آمبولانس های آی سی یو قرار می گیرد.

پیشنهاد مطالعه : استقرار آمبولانس خصوصی در اماکن ورزشی

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

آخرین مطالب