ویژگی های یک آمبولانس خصوصی ایده آل

ویژگی های یک آمبولانس خصوصی ایده آل

ویژگی های آمبولانس خصوصی

ویژگی های آمبولانس خصوصی ایده آل در انتقال صحیح بیمار به مراکز درمانی است .

همان طور که می دانید، یکی از شیوه های مرسوم انتقال بیمار به مراکز درمان تماس با آمبولانس خصوصی می باشد. در هر ساعت از شبانه روز حتی در ایام تعطیلی رسمی آمبولانس خصوصی آماده فعالیت است. نیروهای متعهد حاضر در پایگاه های آمبولانس خصوصی به محل آمده و بیمار را با رعایت کامل نکات ایمنی به نزدیکترین بیمارستان منتقل می کنند.

اگر چه آمبولانس های خصوصی از نظر کادر درمان و تجهیزات پزشکی با آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ تفاوتی ندارند، اما از برخی جنبه ها متمایز می باشند. خدماتی که در ای نوع آمبولانسها ارایه می شود، حتی بیماران غیر اورژانیسی را تحت پوشش خدمات خود قرار می دهند.

در این مقاله سعی شده است ، ویژگی های یک آمبولانس خصوصی ایده آل را به سمع و نظر شما برسانیم . از این که در این نوشتار با ما هستید ممنونیم.

ویژگی های آمبولانس خصوصی را بهتر بشناسیم

اجازه بدهید ابتدا تعریف دقیقی از آمبولانس خصوصی داشته باشیم؛ آمبولانس خصوصی پایگاه هایی هستند که کادر مجرب و تحصیل کرده ای در رشته فوریت های پزشکی در آن مشغول خدمت می باشند. این مراکز  با دارا بودن تجهیزات پزشکی خاص و با در اختیار داشتن خودروی آمبولانس به انتقال بیمار به مراکز درمانی و برعکس مبادرت می ورزند. گفتنی است مراکز آمبولانس خصوصی به صورت شبانه روزی بوده و برابر با ضوابط و مقررات وزارت بهداشت عمل می کنند. پروانه تاسیس داشته و پروانه مسئول فنی از جمله مدارک مهمی است که هر پایگاه باید داشته باشد.

پایگاه های آمبولانس خصوصی همانطور که از نام آن پیداست توسط افراد خصوصی اداره می شود. این مراکز مجوز انتقال بیمار در شهر و حتی خارج از استان و کشوری را نیز داراست. امکانات تعریف شده این آمبولانس ها به گونه ای است که می توان آن را برای مدتی معلوم با همه تجهیزات و کادر درمانی که دارد به بیمارستان ها و سایر افراد کرایه داد.

در صورت تمایل به افزایش اطلاعات درباره آمبولانی های خصوصی، به صفحه از مزایای آمبولانس خصوصی چه میدانیم؟ مراجعه فرمایید.

آمبولانس های خصوصی از آنجا که جزو پیکره نظام بهداشت و درمان کشور هستند و بخش قابل توجهی از اقدامات پیش درمانی را به عهده دارد، مهم است که از یک سری تجهیزات برخوردار باشد. ویژگی های یک آمبولانس خصوصی می تواند به شرح زیر باشد:

 

برخورداری از فضای مکفی برای حمل بیمار، از ویژگی های آمبولانس خصوصی

بسیار مهم است که بیمار در حین انتقال به مراکز درمانی از احساس راحتی برخودار باشد. کادر مجرب فوریت های پزشکی به راحتی بتوانند به بیمار خدمت رسانی کنند. فضای طراحی شده داخل آمبولانس باید این راحتی را تامین کند و به اندازه کافی جا برای استقرار تجهیزات پزشکی داشته باشد.

تجهیزات پزشکی از ویژگی ها و مشخصات آمبولانس خصوصی است

همان طور که می دانید ، بررسی وضعیت حیاتی بیمار یکی از وظایف تکنسین های فوریت های پزشکی است. این خودروهای پزشکی لازم است از بسیاری جهات تجهیزات پزشکی مناسبی را در اختیار داشته باشد. این تجهیزات با توجه به تیپ و درجه بندی آمبولانس ها متفاوت ارزیابی می شوند. معمول ترین دستگاه هایی که در آمبولانس خصوصی می توان یافت عبارتند از : برانکارد، دستگاه ساکشن، پالس اکسی متر، گلوکومتر، کیف احیا، کپسول اکسیژن ، ونتیلاتور و دستگاه مانیتورینگ علایم حیاتی

وجود کادر درمانی مجرب

حضور یک پزشک عمومی و حتی متخصص کنار تکنسین های فوریت های پزشکی باعث دلگرمی بیمار می شود.  او با این تمهیدات با امنیت بیشتری به مراکز درمان انتقال می گردد. وجود کادر درمانی متخصص خدمات کیفی به بیمار و استاندارد کار را بالا می برد. رعایت همین نکات برجسته باعث می شود تا ویژگی های امبولانس خصوصی ایده آل معنای واقعی به خود بگیرد.

نرخ های متعاف و منصفانه از ویژگی های آمبولانس خصوصی

بیمار با پرداخت هزینه های متعارف از بهترین خدمات پیش درمانی برخوردار می شود. این هزینه ها با توجه به طولانی بودن مسیر،

نوع خدمات دریافتی ،

ترافیک مسیر،

مدت زمان حضور در آمبولانس،

نوع دارو و تزریقاتی که برای بیمار تجویز شده است،

همگی در قیمتهای نهایی فاکتور تاثیر می گذارد.

جمع بندی

ویژگی ها و مشخصات آمبولانس خصوصی در نوع خدمات و میزان تجهیزات پزشکی مستقر در آمبولانس تعریف می شود. در این مقاله به وجوه تمایز آمبولانس خصوصی با اورژانس های ۱۱۵ اشاره شد .

حضور تکنسین های مجرب، پرشک عمومی و به روزترین تجهیزات خدمات قابل ارایه به بیماران است. این خدمات بهینه از جمله فاکتورهایی است که آمبولانس خصوصی را معنا می دهد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

آخرین مطالب