آشنایی با فرآیند انتقال بیمار

آشنایی با فرآیند انتقال بیمار

آشنایی با فرآیند انتقال بیمار

فرآیند انتقال بیمار چگونه انجام می شود؟ انتقال دادن بیمار و مصدوم به بیمارستان به فرایندی گفته می‌شود که طی آن بیمار مورد نظر را به وسیله آمبولانس خصوصی یا آمبولانس دولتی به چنین مکان‌هایی منتقل می‌کنند. به دلایل مختلفی امکان دارد ما نیاز به آمبولانس داشته باشیم که از آن جمله بروز برخی از حوادث از جمله زلزله، بروز برخی از مشکلات و بیماری‌ها مانند حملات ناگهانی قلبی و غیره هستند. نحوه انتقال دادن بیمار نیز به عوامل مختلفی از جمله شدت مصدومیت و بیماری بستگی دارد، اما به طور کلی بهتر است که در چنین مواقعی حتماً از کادر آمبولانس‌ها استفاده کنید، چون این وسیله‌ها همانطور که به تجهیزات پیشرفته مجهز هستند، کادر متخصص و ماهری نیز در این زمینه دارند. در این مقاله فرآیند انتقال بیمار را بررسی می‌ کنیم.

 فرایند انتقال بیمار چگونه انجام میشود؟

برای انتقال دادن بیماران به وسیله آمبولانس خصوصی شما باید چند مورد مهم زیر را در نظر داشته باشید:

۱- ارزیابی وضعیت بیمار

پیش از هرگونه اقدامی شما باید وضعیت بالینی مصدوم یا بیمار خود را با دقت بالایی ارزیابی کنید، علائم حیاتی، شدت بیماری، سطح هوشیاری بیمار و نیازهای درمانی از مهم‌ترین موارد جهت تعیین کردن روش انتقال می‌باشند.

۲-  ثبات گردن و ستون فقرات

در صورتی که قسمت گردن یا ستون فقرات بیمار آسیب دیده باشد، باید سعی کنید بیمار را در وضعیت بی‌حرکتی قرار دهید که در چنین حالتی باید از بریس‌های مخصوص برای کمر و گردن و همچنین تخته‌های بلند جهت ثابت داشتن نگه داشتن مصدوم استفاده شود.

۳- کنترل خونریزی

اگر بیمار دچار خونریزی شده باشد کادر آمبولانس خصوصی باید بتوانند این روند را کنترل کنند، چون اهمیت زیادی جهت حفظ جان بیمار دارد.

۴- استفاده از تجهیزات

مطابق با وضعیت بیمار حتماً باید از تجهیزات پزشکی مناسب مانند ساکشن، کپسول اکسیژن، داروهای ضروری و مانیتور علائم حیاتی استفاده شود.

استفاده  از آمبولانس مناسب

انتخاب کردن نوع آمبولانس نیز برای انتقال دادن بیمار دقیقاً به وضعیت و موقعیت بیمار بستگی دارد که در چنین حالتی می‌توانید از وسیله‌های زیر استفاده کنید:

آمبولانس معمولی

در مواقع اورژانسی و یا مواقعی که بیمار به مراقبت‌های پزشکی نیاز دارد، می‌توانید از یک آمبولانس خصوصی که به پرسنل متخصص و کادر مجرب مجهز شده از استفاده کنید.

اتوبوس آمبولانس

برای مواقعی که هدف انتقال دادن بیماران به صورت گروهی می‌باشد و در عین حال نیز تمامی این بیماران به مراقبت‌های کمتری نیاز دارند، می‌توان از اتوبوس آمبولانس استفاده کرد که گزینه مناسب‌تری است.

 

ارزیابی وضعیت بیمار در آمبولانس خصوصی

آماده سازی بیمار

آماده سازی بیمار شامل مراحل زیر می‌باشد که این کار بهتر است توسط کادر آمبولانس خصوصی و با دقت بالایی انجام شود:

  • پوشاندن مناسب

در نخستین مرحله شما باید بیمار یا مصدوم را با لباس‌های گرم و راحت بپوشانید، حتی در صورت نیاز می‌توانید از یک ملحفه و پتو جهت تامین کردن گرما استفاده کنید.

  • ثابت سازی قسمت‌های مختلف بدن

گاهی ممکن است برخی از قسمت‌های بدن بیمار دچار آسیب یا شکستگی شده باشد که در این حالت باید آتل‌بندی را برای آن انجام دهید تا بیمار کاملاً بی‌حرکت و ثابت بماند، به این ترتیب احتمال به وجود آمدن آسیب‌های بیشتر برای این افراد به حداقل ممکن می‌رسد.

  • استفاده از تجهیزات کمکی

اگر بیمار شما نیازمند به برخی از تجهیزات کمکی مانند سوند معده، سوند ادراری و غیره است در این حالت هنگام درخواست آمبولانس خصوصی باید موضوع را به پرسنل آن اطلاع دهید تا بتواند در حین انتقال بیمار از این تجهیزات کمکی استفاده کند.

  • اطلاع رسانی به بیمارستان

اگر بیمار شما در وضعیت بد و وخیمی قرار گرفته باشد، پیش از رسیدن به بیمارستان کادر بیمارستان و یا حتی خودتان می‌توانید با یک تماس با قسمت فوریت‌های پزشکی مواردی مانند داروهای مصرفی بیمار، نتایج آزمایشات بیمار، سوابق بیماری و غیره را به آنها اطلاع دهید تا آمادگی‌های لازم جهت درمان انجام شود.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله فرآیند انتقال بیمار را بررسی کردیم. معمولا بهترین روشی که برای انتقال بیمار به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی انتخاب می‌شود استفاده از آمبولانس است که به دو صورت آمبولانس خصوصی یا دولتی وجود دارد. موضوع مهم دیگر نحوه جابجا کردن و مراقبت از بیمار می‌باشد که نکات مهم در این خصوص را توضیح دادیم. در سایت آمبولانس خصوصی آرمان بیشتر با فرایند انتقال بیمار، راه مناسب انتقال دادن بیمار، تجهیزات مورد نیاز در این خصوص و غیره آشنا شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

آخرین مطالب