انتقال بیمار دچار سوختگی با آمبولانس خصوصی

انتقال بیمار دچار سوختگی با آمبولانس خصوصی

انتقال بیمار دچار سوختگی با آمبولانس خصوصی

انتقال بیمار دچار سوختگی با آمبولانس چگونه است؟ هنگام انتقال دادن چنین بیمارانی چه اقداماتی باید در آمبولانس رعایت شود و کادر آمبولانس چگونه باید با بیمارانی که دچار سوختگی شده اند برخورد کنند؟ انتقال بیمار دچار سوختگی با آمبولانس یکی از سخت ترین انواع انتقال بیمار تا رسیدن به مراکز درمانی و بیمارستان ها می باشد که در این جا انتقال بیمار دچار سوختگی با آمبولانس بررسی می شود.

انتقال بیمار دچار سوختگی با آمبولانس

درمان و مراقبت کردن اورژانسی در داخل آمبولانس می تواند آسیب های به وجود آمده از سوختگی را تا حد قابل توجهی کاهش دهد و موجب بهبود در عملکرد، نتایج و حتی وضعیت ظاهری افراد شود. درمانی که در داخل آمبولانس و به صورت اورژانسی جهت بیماران استفاده می شود که دچار سوختگی شده اند در واقع به نوع و شدت سوختگی و درصد سوختگی وابسته است. در آسیب های شدیدتر و جدی تر هدف انتقال بیمار به مراکز درمانی با آمبولانس های اورژانس انجام می شود تا در این بین تیم چند رشته ای با مهارت های لازم بتوانند شدت درد و التیام حاصل از سوختگی بیمار را کاهش داده و بیمار را تا رسیدن به مراکز درمانی در وضعیت مناسب قرار دهند.

وقتی سوختگی به وجود بیاید این که درمان با سرعت بالا و در یک مکان کاملا مناسب انجام شود بسیار مهم است. نحوه مداوا و  انتقال بیمار دچار سوختگی با آمبولانس های خصوصی موضوعی است که در مورد بیماران دچار سوختگی همواره مطرح می شود. این بیماران باید نهایت آرامش را تا رسیدن به بیمارستان داشته باشند. اولین قدم در مواجهه با افرادی که دچار سوختگی شده اند آشنایی با مناسب ترین شیوه مراقبت از آن است، یعنی موارد زیر را در داخل آمبولانس تا رسیدن به بیمارستان باید درباره این بیماران انجام داد:

  1. باز گذاشتن راه هوایی بیماری که دچار سوختگی شده
  2. گردش خون 
  3. تنفس

از عواملی که در این امر موثر هستند، میزان، شدت و درصد سوختگی می باشد و در وهله بعد باید بتوانیم مناسب ترین شیوه حمل کردن و کوتاه ترین زمان ممکن تا رسیدن به مقصد را انتخاب کنیم. در سوختگی هایی که شدید هستند بیمار باید به مراکز سوختگی انتقال داده شود. وظیفه افرادی که در داخل آمبولانس هستند و بیمار را تا رسیدن به این مراکز مشایعت می کنند در واقع درمان های اولیه و دادن روحیه و آرامش به بیمار می باشد، چون این پرسنل آموزش های لازم برای مقابله با برخی از عوامل جزئی را دیده اند و می توانند اقدامات اولیه را انجام دهند و می توانند دردهای بیمار را تا رسیدن به بیمارستان التیام بخشند. البته آمبولانس خصوصی و آمبولانس اورژانس در این خصوص تفاوتی نمی کند و آن چه که مهم است اقداماتی است که باید آمبولانس ها از مسیری که حادثه رخ داده است تا بیمارستان را انجام دهند.

 

<yoastmark class=

کمک های اولیه در داخل آمبولانس و انتقال بیماری که دچار سوختگی  شده عبارتند از:

  1. متوقف کردن روند سوختگی

  2. درآوردن برخی از زیورآلات، انگشترها، ساعت و حتی لباس هایی که در اطراف سوختگی هستند.

  3. استفاده از داروهای مسکن جهت کنترل درد تا زمانیکه که انتقال بیمار دچار سوختگی به بیمارستان انجام شود

  4. استفاده از برخی محصولات تسکین دهنده برای قسمت هایی از سوختگی که تاول ندارد.

  5. پوشاندن محل سوختگی با پارچه یا گاز استریل

اگر موارد زیر برای بیمار رخ داده باشد، باید مراقبت پزشکی را از همان لحظه برخورد شروع کرد:

  1. تب بالایی که با مصرف دارو برطرف نمی شود.

  2. میزان قرمزی که از ناحیه سوختگی بیش تر می شود.

  3. دردی که با استامینوفن یا ایبوپروفن کنترل نشود.

  4. در صورت کم آب شدن بدن بیمار باید مقداری او را آب داد.

سخن پایانی

انتقال بیمار دچار سوختگی با آمبولانس همواره از موضوعات مهم و قابل مطرح در حین انتقال دادن چنین بیمارانی تا مراکز درمانی محسوب می شود، چون این گونه بیماران با توجه به درصد، سختی و شدت سوختگی که دارند زیادی رنج می‌ برند و باید مراقبت‌ های ویژه تا رسیدن به بیمارستان برای آن ها انجام شود، چرا که با کوچک ترین غفلت و عدم آگاهی کارکنان آمبولانس ممکن است آسیب های جبران ناپذیر و سختی به بیمار وارد شود. پیشنهاد می کنیم مطالب دقیق تر درباره انتقال بیمار دچار سوختگی با آمبولانس را در سایت آمبولانس آرمان پیگیری و بهتر با موضوع انتقال بیمار دچار سوختگی با آمبولانس آشنایی پیدا کنید.

جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۴ از ۵
از مجموع ۱۵۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

مرگ مغزی

مرگ مغزی چیست؟ آیا تاکنون واژه مرگ مغزی را شنیده‌اید؟ مرگ مغزی از شایع‌ترین دلایل

ادامه مطلب