سرم تراپی و تزریق در منزل

سرم تراپی و تزریق در منزل

سرم تراپی و تزریق در منزل

بروز مشکلات مختلف سلامتی می تواند برای همه ما چالش برانگیز باشد. در برخی از بیماری ها و شرایط، نیاز به تزریق سرم وجود دارد. تزریق سرم باید اصولی انجام شود تا مشکلی برای فرد ایجاد نگردد. به همین جهت تزریق سرم و سرم تراپی باید توسط افراد متخصص آن صورت گیرد. حضور در درمانگاه برای تزریق سرم می توانند حس و حال نامناسبی برای فرد ایجاد کند. همچنین با حضور در درمانگاه احتمال قرارگیری در معرض آلودگی ها مختلف وجود خواهد داشت.

به همین جهت می توان از خدمات سرم تراپی و تزریق در منزل بدین منظور بهره مند شد. خدمات سرم تراپی و تزریق در منزل می تواند در وقت بیمار صرفه جویی کند. علاوه بر آن حضور در صف های مختلف در مراکز درمانی می تواند برای بیمار آزاردهنده باشد. لازم به ذکر است که سرم تراپی و تزریق در منزل باید در شرایط مناسب و توسط شخص متخصص صورت گیرد.

 

علت نیاز به سرم تراپی

تزریق سرم برای برخی از بیماران در شرایط خاص تجویز می گردد. دلایل نیاز به سرم تراپی در افراد مختلف متفاوت است. از جمله علل نیاز به سرم تراپی، اصلاح الکترولیت ها می باشد. همچنین تزریق سرم را با هدف جایگزینی در مایعات، درمان عفونت های مختلف باکتریایی و قارچی و انتقال خون از سرم استفاده می شود. همچنین تزریق بعضی از دارو های تجویز شده نیز ممکن است از طریق سرم صورت گیرد.

از جمله دارو هایی که از طریق سرم ممکن است تزریق شوند می توان به برخی از آنتی بیوتیک ها، ویتامین و دارو های ضدقارچ بیماری حاد اشاره داشت. کاربرد رایج سرم تراپی در افراد، درمان مشکل کم آبی در آن ها می باشد. اما همانطور که گفتیم سرم تراپی و تزریق سرم می توانند به علل مختلفی صورت گیرد.

در درمان و بهبود بیمار همواره سرم کاربرد زیادی دارد. از سرم ممکن است در پروسه درمان بیماری های شدید مثل انواع سرطان استفاده شود. کرون، آرتریت روماتوئید، نقص ایمنی بدن و نارسایی قلب از دیگر بیماری های هستند که ممکن است با سرم تراپی همراه باشند.

 

علت نیاز به سرم تراپی

 

تزریق سرم حتما باید با نسخه پزشک باشد

سرم ها در درمان بیماری های زیادی کاربرد دارند. برخی از افراد ممکن است با هدف خود درمانی از سرم تراپی و تزریق سرم استفاده کنند. برای تهیه سرم همواره باید تحت نظر پزشک و با تجویز او اقدام کرد. دریافت سرم از داروخانه نیز فقط با ارائه نسخه امکان پذیر است.

تزریق سرم تنها زمانی باید انجام شود که امکان مصرف آب، مواد غذایی و … به طور نرمال وجود نداشته باشد. در شرایطی که امکان استفاده از طریق دهان نباشد، از تزریق سرم استفاده می شود. لازم به ذکر است که اگر سرم تراپی را خودسرانه انجام دهید، احتمال بروز مشکلات مختلفی در طولانی مدت وجود دارد.

 

سرم در چه شرایطی تاثیرگذار است؟

همانطور که گفتیم برای تزریق سرم همواره با نظر پزشک باید اقدام نمایید. به همین جهت تاثیرگذاری سرم فقط زمانی است که پزشک آن را مناسب بداند. از جمله شرایطی که می تواند سرم تراپی موثر واقع شود می تواند به پروسه درمان برخی بیماری ها اشاره داشت. افراد کم سن و یا مسن ممکن است در اثر ابتلا به آنفولانزا نیز نیاز به تزریق سرم داشته باشند. ورزش زیاد یا پرواز طولانی نیز ممکن است نیاز به سرم تراپی داشته باشند.

در نظر داشته باشید که اگر بیمار بتواند مایعات زیادی را مصرف کند، مصرف مایعات زیاد گزینه مناسب تری تا تزریق سرم می باشد. به همین جهت است که همواره توصیه می شود فقط با نظر پزشک سرم را تزریق نمایید. در شرایطی که حال عمومی فرد در حدی آشفته است که توان مصرف مایعات زیاد در او وجود ندارد، سرم می تواند گزینه مناسبی باشد.

 

سرم تراپی و تزریق در منزل

تزریق سرم باید اصولی و توسط شخص متخصص صورت گیرد. چرا که این موضوع می تواند مشکلاتی را به وجود آورد. به عنوان نمونه اگر دست فرد در حد مناسب استریل نباشد، احتمال بروز مشکلات جدی خواهد بود. به طور کلی توصیه می شود که از سرم صرفا در زمان نیاز استفاده شود. اما اگر امکان سرم تراپی و تزریق سرم در درمانگاه را ندارید، می توانید از خدمات سرم تراپی و تزریق در منزل بهره مند شوید.

انجام انواع تزریقات در محل

آمبولانس آرمان

در جهت استفاده از خدمات آمبولانس خصوصی می توانید با آمبولانس خصوصی آرمان ارتباط برقرار نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب