واکسن کرونا در دوران بارداری

واکسن کرونا در دوران بارداری

واکسن کرونا در دوران بارداری

یکی از ویروس های همه گیر که امروزه اکثر مردم را درگیر کرده است، ویروس کرونا می باشد، که حتی قابلیت آلوده کردن خانم های باردار را نیز خواهد داشت. جهت بالا بردن مقاومت خانم های باردار آمپول آن موثر می باشد، واکسن کرونا در دوران بارداری علاوه بر کم کردن احتمال ابتلای خانم های باردار به این ویروس، مرگ و میر ناشی از کرونا را نیز کاهش خواهد داد.

تزریق این آمپول موجب بالا رفتن ایمنی نوزاد می گردد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در زمینه آن در دوران بارداری به دست بیاورید. شما می ‌توانید برای استفاده از خدمات آمبولانس خصوصی، با مرکز آمبولانس خصوصی آرمان در تماس باشید. این مجموعه یکی از مراکز معتبر خصوصی است که در زمینه خدمت رسانی به مردم فعالیت می کند. لازم به ذکر است که تمام اقدامات آمبولانس خصوصی آرمان تحت نظارت وزارت بهداشت می باشد.

واکسن کرونا در بارداری

با توجه به شرایطی که خانم ها در دوران بارداری در آن قرار دارند، احتمال ابتلای آن ها به ویروس کرونا بیشتر می شود. همان طور که مستحضر هستید خانم های باردار دچار اضافه وزن خواهند شد، که در معرض ابتلا به کرونا قرار خواهند گرفت. از دیگر شرایطی که باعث افزایش ریسک ابتلای خانم های باردار به کرونا می شود دیابت و فشار خون بالا است.

کرونا در بارداری خطرناک تر از سایر شرایط است، که احتمال دارد بیماران مبتلا به این بیماری به دلیل به وجود آمدن علائم شدید تنفسی در بیمارستان بستری شوند، به همین دلیل تزریق آن در بارداری یک امر ضروری محسوب می‌شود، که باید برای سلامت مادر، جنین و کاهش مرگ و میر تزریق شود.

آیا واکسن کرونا در بارداری اخلال ایجاد می کند؟

طی تحقیقات انجام شده به اثبات رسیده است که احتمال ابتلای خانم های باردار به کرونا بیشتر از سایر خانم ها می باشد، به همین دلیل تزریق واکسنی مخصوص کرونا به تمام افراد بالای ۱۲ سال توصیه می‌شود. شایان ذکر است که واکسن کرونا در دوران بارداری،  تصمیم به بارداری و شیردهی اخلالی به وجود نخواهد آورد، شاید برخی از افراد فکر می کنند که تزریق آن برای جنین و مادر باردار خطرناک خواهد بود، در واقع باید گفته شود که هیچ تحقیق پزشکی این امر را اثبات نکرده است.

آیا واکسن کرونا در بارداری اخلال ایجاد می کند؟

ایمنی مربوط به واکسن کرونا در بارداری Corona vaccine during pregnancy با سایر افراد مشابه می باشد، در اصل دوران بارداری عامل کاهش دهنده ایمنی این واکسن محسوب نمی شود. خانم های باردار می توانند برای تزریق واکسن کرونا از خدمات آمبولانس خصوصی آرمان استفاده کنند، این مرکز با به کارگیری کادر مجرب و کار بلد بهترین خدمات را به خانم های باردار و سایر افراد ارائه خواهد داد.

مراقبت بعد از تزریق واکسن کرونا در دوران بارداری

مراقبت های بعد از تزریق واکسن کرونا در دوران بارداری مانند سایر افراد می باشد، اما باید گفته شود که اگر مراقبت در دوران بارداری نادیده گرفته شود امکان دارد جنین در خطر بیفتد، در ادامه مطالب، اقدامات مربوط به مراقبت های بعد از تزریق آن در دوران بارداری بیان شده است:

اگر خانم های باردار دچار سردرد، تب، لرز و خستگی شدند، می توانند با استفاده از استامینوفن در هر ۶ ساعت یک بار این علائم را کاهش دهند. خانم هایی که در دوران بارداری واکسن کرونا را دریافت می ‌کنند باید مایعات و نوشیدنی های گرم را به میزان زیاد مصرف کنند.

خانم های بارداری که سابقه واکنش آلرژی به اینها و درمان های تزریقی دارند، باید در زمان دریافت آن، این امر را به پزشک مربوطه گزارش دهند، اما اگر پس از دریافت آن دچار واکنش های  آلرژیک شدند، باید سریعاً به پزشک متخصص مراجعه کنند که برای این کار می ‌تواند با آمبولانس خصوصی آرمان در ارتباط باشند، و بهترین خدمات را در کوتاه ‌ترین زمان ممکن دریافت کنند.

خانم های باردار پس از دریافت چنین واکسنی به مدت ۷۲ ساعت نباید فعالیت سنگین داشته باشند، به اندازه کافی باید استراحت داشته باشند، که این اقدامات باعث کاهش عارضه آن می شود.

خلاصه

همان گونه که در مطالب بالا متوجه شدید تزریق واکسن کرونا در دوران بارداری یک امر ضروری است، که به تمام خانم های باردار توصیه می شود این واکسن را برای کاهش ابتلا به کرونا تزریق کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴۹ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب