استقبال از آمبولانس هوایی

استقبال از آمبولانس هوایی

آمبولانس هوایی

استقبال از آمبولانس هوایی : این مقاله سعی دارد درباره علت استقبال از آمبولانس هوایی بپردازد.  همانطور که می دانید، در ایران مناطقی وجود دارد که دسترسی بدان نقاط با انواع خودروهای شخصی و عمومی امکان پذیر نیست.

از همین رو یکی از خدماتی که پایگاه اورژانس دولتی و خصوصی به هم وطنان ارایه می دهد، آمبولانس خصوصی هوایی است. اگر به این موضوع علاقمند هستید با ما همراه شوید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنیم.

دلایل استقبال از آمبولانس هوایی

در شرایط کنونی با توسعه شهرها و پراکندگی شهر و روستاها در نقاط دور و نزدیک ضرورت  استفاده از آمبولانس هوایی به چشم می خورد. از طرفی نبودن امکانات جاده ای باعث شده است تا دسترسی به مناطق صعب العبور به مشکلاتی مواجه شود.

هنوز هم هستند برخی از بیمارانی که در حین جابجایی به مراکز درمانی به خاطر نبودن امکانات ویژه جانشان را از دست داده اند. ولی چند سالی است که با اضافه شدن آمبولانس هوایی با سازمان اورژانس کشور و پایگاه های خصوصی این معضل حل شده است.

یکی از دلایل استقبال از آمبولانس هوایی، سرعت انتقال بیماران از محل حادثه تا بیمارستان است. خدماتی که در این نوع آمبولانس ها ارایه می شود ، هیچ تفاوتی با آمبولانس های زمینی ندارد.

از همین رو مردم و بیمارانی که در مناطق دورافتاده زندگی می کنند با آغوش باز به استقبال از آمبولانس هوایی رفته اند. تجهیزات و برخورداری از تکنسین های حرفه ای، سرعت در انتقال بیمار، عبور از مناطق دره ای ، جاده های کوهستانی ، عبور از رودخانه ها و دریاها یکی دیگر از دلایل استقبال از آمبولانس هوایی است .

آمبولانس هوایی

آمبولانس هوایی و ساکنین جزیره نشین

استقبال از آمبولانس هوایی تنها مختص مناطق جاده های کوهستانی نیست. در بسیاری از جزایری جنوبی کشورمان وقتی دریا متلاطم است و امکان انتقال با آمبولانس دریایی امکان پذیر نیست،

این اورژانس هوایی است که پا به میدان می گذارد. بسیاری از گزارش ها نشان می دهد که مادران زیادی در این گونه جزایر به خاطر نبود امکانات و دسترسی آسان به آمبولانس هوایی جان خود را از دست داده اند. اما با افزوده شدن خط هوایی به اورژانس کشور مردم بیش از پیش به استقبال از آمبولانس هوایی روی آورده اند.

امبولانس هوایی و ساکنین جزیره نشین

استقبال از آمبولانس هوایی و مساله شهرهای پرچمعیت

یکی دیگر از خدمات متنوعی که آنها به عهده گرفته است و مردم از این خدمات بهره می برند، تردد بر فراز شهرهای شلوغ و پر ترافیک است. در شهری مثل تهران که خیابان ها و ترافیکش معضلی حل ناشدنی است ، ضرورت وجود آمبولانس هوایی بیش از پیش حس میشود. نجات صدها بیمار که در خیابان های پرترافیک احتمالا با مرگ دست به گریبان هستند، از جمله وظایف اورژانس هوایی است. همین مساله باعث شده است تا مردم تهران و شهرهای پرجمعیت دیگر به استقبال از اورژانس هوایی رفته و خدمات نیروهای حاضر در آن را ارج بنهند.

اورژانس هوایی

استقبال از آمبولانس هوایی و مساله انتقال بین شهری

همانطور که می دانید، آمبولانس هوایی برای جابجایی سریع بیماران از شهری به شهر دیگر نیز مورد استفاده قرارمی گیرد. این هم نکته دیگری است که می توان به دلایل استقبال از اورژانس هوایی افزود. در زمان جنگ ایران وعراق بسیاری از مجروحان جنگی و شهدا بوسیله همین خطوط هوایی به شهرهای امن بازگردانده می شدند. درحال حاضر نیز مجروحان جاده ای نیز گاهی از اورژانس هوایی کمک می گیرند.

هواپیما و انواع هلیکوپتر های امداد با تجهیزات پزشکی و نیروهای حرفه ای در حال خدمترسانی به بیماران و مصدومان جاده ای هستند.

گاهی نیاز است بیماری بدحالی از یک شهرستان به یکی از بیمارستان های مجهز پایتخت انتقال داده شود. مسلما تنها وسیله بیماربری که می تواند بیمار را با امنیت بالا به مرکز معرفی شده انتقال دهد، اورژانس هوایی است. در مواقعی که زلزله و سیل  ودیگر بلایای طبیعی گریبانگیر مردم می شوند، باز این اورژانس هوایی است که به نجات و امداد از باند فرودگاه بر میخزد.

همه این دلایل دست در دست هم می گذارد تا در عصری که فاصله ها به مراتب کوتاه تر می شوند و ارتباطات سریع رنگ و معنای دیگری به خود می گیرند، استقبال از اورژانس هوایی اهمیت دوچندانی پیدا کند.

سخن پایانی درباره استقبال از آمبولانس هوایی

همانطور که در این متن آمد، امروزه بنا به دلایلی استفاده از اورژانس هوایی مساله ای مهم تلقی داده می شود. استقبال از اورژانس هوایی نیز باعث شده است تا نقش این نوع خدمات رسانی پزشکی پررنگ تر شود. خوشبختانه اورژانس هوایی کشور با برخورداری از بهترین تجهیزات و امکانات پزشکی جان بسیاری از بیماران هم وطن ما را از مرگ رهانیده است .

بیشتر بدانید : درخواست آمبولانس خصوصی از تمام نفاط تهران

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

آخرین مطالب