مراقبت از بیمار بعد از ترخیص از بیمارستان چگونه است؟

مراقبت از بیمار بعد از ترخیص از بیمارستان چگونه است؟

مراقبت از بیمار بعد از ترخیص بیمار از بیمارستان

مراقبت از بیمار بعد از ترخیص چگونه است؟ انسان در طول عمر خود با بیماری های مختلفی مواجه می شود. برخی از این بیماری ها خفیف بوده و تنها با مراقبت های مناسب درمان می شوند و برخی دیگر برای درمان نیاز به درمان و مراقبت در بیمارستان دارند.

بستری در بیمارستان گروه های مختلفی از بیماری ها را شامل می شود. مدت زمان بستری نیز برای هر بیمار می تواند متفاوت باشد. ترخیص از بیمارستان زمانی رخ می دهد که بیمار دیگر نیازی به مراقبت در بیمارستان نداشته باشد. اما لحظه ترخیص بیمار احتمالا در دوره نقاهت بیماری به سر می برد و به همین جهت سلامت وی به طور کامل بر نگشته است.

پس از ترخیص بیمار از بیمارستان عموما بیمار همچنان نیاز به مراقبت هایی دارد. گاهی به تجویز پزشک، یک پرستار یا پزشک همراه با بیمار در منزل از او مراقبت می کند. اما عموما مراقبت های پس از ترخیص از بیمارستان شامل مراقبت های خاص نمی باشند. این دسته از مراقبت ها قابل انجام توسط اطرافیان می باشد و به همین جهت باید از مراقبت از بیمار بعد از ترخیص بیمار از پزشک معالج مطلع شد.

به طور کلی ماه اول و یا چندین ماه اول پس از ترخیص، بیمار به میزان بالاتری نیاز به مراقبت دارد. چرا که این دوره، دوره پر خطر بیمار محسوب می شود.

ترخیص از بیمار نیز اصول خاصی دارد. برای انتقال بیمار به منزل نمی توان از آمبولانس های دولتی استفاده کرد، چرا که خدمات این نوع آمبولانس ها صرفا برای مواقع اضطرار می باشد. اما اگر نیاز به انتقال ویژه بیمار پس از ترخیص از بیمارستان را دارید، می توانید از خدمات آمبولانس خصوصی استفاده نمایید. آمبولانس های خصوصی امکان انتقال بیمار از خانه به بیمارستان و بالعکس را دارند. اما استفاده از خدمات این آمبولانس ها مشمول تعرفه می باشد.

 

علت مراقبت از بیمار بعد از ترخیص بیمار از بیمارستان چیست؟

زمانی که فرد اجازه ترخیص او از بیمارستان صادر می شود، در واقع بدان معناست که فرد دیگر نیازی به مراقبت های بیمارستانی ندارد. اما عدم نیاز به مراقبت های بیمارستانی به معنای سلامت کامل بیمار نیست. بسیاری از افرادی که از بیمارستان ترخیص می شوند همچنان دچار بیماری هستند. اما سطح بیماری این دسته افراد نیازی به مراقبت های بیمارستانی ندارد. این دسته از افراد عموما نیاز به مراقبت هایی دارند که در خانه باید برای آن ها فراهم شود.

تصور غلطی که درباره ترخیص از بیمارستان در ذهن برخی از افراد است، این است که ترخیص به معنای سلامت کامل است. این سوال پیش می آید که اگر فرد همچنان به مراقبت نیاز دارد، چرا اجازه ترخیص او صادر می شود؟

در جواب به این سوال باید متذکر شویم که مراقبت های بیمارستانی صرفا برای سطح بالایی از مراقبت های پزشکی می باشد. به همین جهت است که زمانی که دیگر نیازی به این سطح از مراقبت در بیمارستان وجود نداشته باشد، اجازه ترخیص بیمار صادر می گردد.

لازم به ذکر است که نگهداری و مراقبت در بیمارستان مشمول هزینه بالایی می باشد و از طرف دیگر احتمال ابتلا به بیماری های دیگر نیز در اثر حضور در بیمارستان وجود دارد. پس پزشک معالج بیمار را در زمانی که دیگر نیازی به مراقبت های سطح بالا نباشد، ترخیص می کند.

 

علت مراقبت از بیمار بعد از ترخیص بیمار از بیمارستان چیست؟

مراقبت از بیمار بعد از ترخیص در منزل

ترخیص از بیمارستان عموما نیاز به مراقبت های بعد از ترخیص دارد. این مراقبت ها ممکن است در خانه امکان پذیر باشد. به همین جهت اگر بعد از ترخیص بیمار به خانه منتقل شد، یکی از اعضای خانواده باید همواره مراقبت های دستوری پزشک را انجام دهد. لازم به ذکر است که در برخی مواقع بسته نوع بیمار و شرایط ترخیص، با اعزام پرستار یا از دیگر اعضای کادر درمانی همراه با بیمار به منزل می رود.

ترخیص از بیمارستان در چه شرایطی صورت می گیرد؟

در برخی مواقع، بیماران پیش از موعد مناسب ترخیص، اجازه ترخیص آن ها صادر می شود. این موضوع می تواند موجب نیاز به بستری مجدد بیمار پس از ترخیص شود.

به موجب این موضوع، پزشکان همواره ترخیص بیمار را در شرایطی انجام می دهند که احتمال نیاز به بستری در آن ها بسیار کم باشد.

همچنین در هنگام ترخیص از بیمارستان، به همراه بیمار نکات مراقبتی او عنوان می گردد. رعایت نکات مراقبتی از بیمار پس از ترخیص، می تواند از نیاز مجدد به بستری او پیشگیری کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۷ از ۵
از مجموع ۱۳۷ رای

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب