خدمات جابجایی پزشکی برای سالمندان و افراد معلول

خدمات جابجایی پزشکی برای سالمندان و افراد معلول

خدمات جابجایی پزشکی برای سالمندان و افراد معلول

خدمات جابجایی پزشکی برای سالمندان و افراد معلول شامل چه مواردی می‌شود؟ آیا با دستگاه‌های ویژه حمل و جابجایی معلولین و سالمندان آشنایی دارید؟ یکی از مسائل بسیار مهمی که برای معلولین و سالمندان رخ می‌دهد و مراقبین آنها همواره در پی راه یافتن راه حل‌های مناسب برای آن هستند، نحوه جابجایی و حمل آنها می‌باشد، این جابجایی شامل حابجا کردن آنها در مکان‌هایی مانند مبل، تخت، ماشین، توالت فرنگی و ویلچر می‌باشد که مراقبین باید بتوانند به طرز درستی آنها را جابجا کنند که این افراد دچار آسیب نشوند. یکی از موارد مهم نیز حمل آنها با آمبولانس می‌ باشد. در این مقاله خدمات جابجایی پزشکی برای سالمندان و افراد معلول را بررسی می کنیم.

خدمات جابجایی پزشکی برای افراد کم توان 

از جمله موارد بسیار مهمی که در خصوص حمل و جابجایی پزشکی افراد معلول و سالمندان مطرح می‌شود حمل آنها به وسیله آمبولانس خصوصی می‌باشد، چون گاهی ممکن است جهت درمان و مراقبت‌های پزشکی نیاز داشته باشیم که این افراد را به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی انتقال دهیم، در چنین مواقعی قطعاً ما به شرایط اضطراری، ابزارها و تجهیزات پیشرفته و رعایت نکات مهم نیازمند هستیم تا این بیماران را به شیوه‌ای درست جابجا کنیم، چون به علت عدم آشنایی و آگاهی در خصوص استفاده از دستگاه‌های جابجایی احتمال دارد که مریض ما دچار مشکلاتی مانند کمردرد و یا حتی دیسک کمر شود. خوشبختانه در حال حاضر دستگاه‌های متعددی برای آسایش بیشتر سالمندان و معلولین اختراع شده است که کنار دیگر تجهیزات نگهداری به بازار عرضه شده‌اند و شما با استفاده کردن از آنها می‌توانید به آسانی سالمندان را جابجا کنید. این دستگاه‌ها در بازار با نام‌های زیر شناخته می‌شوند:

  1. صندلی بیماربر
  2. بالابر معلولین لیفتر بیمار تاشو
  3. دستگاه بالابر صندلی ترانسفر
  4. صندلی حمل بیمار دستگاه بلند کننده بیمار
  5. صندلی بلند کننده از روی زمین
  6. صندلی برزنتی انتقال بیمار صندلی ترانسفر برقی

این صندلی‌ها یکی از تجهیزات بسیار مهم در آمبولانس خصوصی هستند که از آنها جهت حمل آسان‌تر سالمندان و معلولین استفاده می‌شود، علاوه بر آن دستگاه‌های جابجایی مختلفی وجود دارند که به لحاظ شکل متفاوت هستند و قطعاً داخل یک آمبولانس خصوصی نمونه‌هایی از آن را می‌بینید که برای حمل آسان‌تر سالمندان در نظر گرفته شده است. این دستگاه‌ها به لحاظ شکل در چند گروه زیر قرار دارند:

  • حالت صندلی
  • حالت ترکیبی
  • حالت بازویی

همچنین اگر آنها را به شکل نوع سیستم‌های بالابرنده تقسیم کنیم، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سیستم‌های بالابرنده برقی
  • سیستم‌های بالابرنده هیدرولیکی
  • سیستم‌های بالابرنده مکانیکی

دستگاه‌های بالابر بیماران به صورت صندلی با شکل ظاهری کاملاً مشابه با صندلی طراحی شده‌اند، به این ترتیب در صورتی که امکان دراز کشیدن فرد بیمار وجود نداشته باشد و این کار برای سالمند یا معلول خطر جانی در پی داشته باشد، در چنین مواقعی صندلی بسیار کارساز خواهد بود و مسئولین آمبولانس خصوصی می‌توانند به آسانی فرد مورد نظر را برای این صندلی‌ها قرار داده و جابجا کنند. این صندلی‌ها از لحاظ کاربری نیز در دو نوع زیر قرار می‌گیرند:

  • صندلی‌های بلند کننده از روی زمین
  • صندلی‌های ترانسفر برقی

که نوع صندلی‌های بلند کننده از روی زمین برای آن دسته از افراد بیمار، معلولین و سالمندان کاربرد دارد که به طور معمول بر روی زمین استراحت کرده و گاهاً جهت سوار شدن بر روی ویلچر و یا بلند شدن از روی زمین و ایستادن نیاز به کمک خواهند داشت. در چنین حالتی صندلی کفی متحرک دارد که در چنین حالتی بر روی سطح زمین کاملاً پایین می‌آید، به این ترتیب بیمار می‌تواند به آسانی بر روی این کفی سر خورده و حتی تا ارتفاع حدود ۶۰ سانتی‌متری نیز بالاتر بیاید. به این ترتیب کارهایی مانند سوار شدن و یا بر روی ویلچر و یا ایستادن به آسانی انجام خواهد شد. در این مدل از صندلی‌ها بیمار به طور کامل توانایی انتقال دادن خودش از سطح زمین تا ارتفاعی برابر با چند سانت را دارد.

خدمات جابجایی پزشکی برای افراد کم توان نتیجه‌ گیری

در این مقاله خدمات جابجایی پزشکی برای سالمندان و افراد معلول را بررسی کردیم. در حال حاضر در داخل انواع آمبولانس‌ها از جمله آمبولانس خصوصی تجهیزات دستگاه‌ها و امکانات پیشرفته و مهمی جهت جابجایی و انتقال این افراد وجود دارد که هر کدام به نوبه خود می‌توانند آسایش و رفاه بیمار را به وجود بیاورند. در سایت آمبولانس خصوصی آرمان با دیگر موارد و خدمات جابجایی برای سالمندان و معلولین آشنا شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

آخرین مطالب