هزینه‌های استفاده از آمبولانس خصوصی

هزینه‌های استفاده از آمبولانس خصوصی

هزینه‌های استفاده از آمبولانس خصوصی

آمبولانس خصوصی چقدر هزینه دارد؟ آمبولانس‌ها معمولاً نقش بسیار مهم و حیاتی جهت حفظ زندگی افراد بیمار ایفا می‌کنند. نخستین لحظات پس از وقوع حوادث ناگوار مانند سکته، تصادف، مسمومیت و غیره در واقع به عنوان دقایق حساس و حیاتی برای بیماران می‌باشند که ما موظف هستیم در چنین مواقعی اقدامات لازم را جهت پیشگیری از آسیب‌های بیشتر انجام دهیم که در این خصوص علاوه بر آمبولانس‌های دولتی آمبولانس خصوصی نیز آماده خدمات رسانی به بیماران می‌باشد، اما یک موضوع در این خصوص مطرح می‌شود و آن هم هزینه‌های استفاده از آمبولانس خصوصی می‌باشد. در این مقاله به قیمت و هزینه‌های این نوع آمبولانس می‌ پردازیم.

هزینه‌ استفاده از آمبولانس 

تعرفه‌هایی که برای آمبولانس خصوصی تعریف می‌شود به عواملی بستگی دارد که برای این قضیه تاثیرگذار هستند و عبارتند از:

  • مسافت طی شده

طبیعتاً اولین موضوع مهمی که بر روی هزینه‌های استفاده از آمبولانس خصوصی تاثیرگذار خواهد بود، مسافتی است که با آن بیمار را حمل خواهید کرد. وقتی که بیمار بین دو بیمارستان از بیمارستان به خانه و یا برعکس آن منتقل شود فاصله از مبدا تا مقصد را به عنوان هزینه آمبولانس در نظر می‌گیرند، به این ترتیب این هزینه‌ها برای جابجایی بین شهری قطعاً بسیار پایین‌تر از هزینه حمل و جابجایی بیرون از شهر خواهد بود.

برای برخی از کلان شهرها از جمله تهران در برخی از مسافت‌های خاص حتی مدت زمانی که از آمبولانس استفاده می‌شود، بسیار مهم است و مورد محاسبه قرار می‌گیرد، چون در این شهرها موارد و مشکلاتی مانند ترافیک همیشگی وجود دارد که با توجه به آن ممکن است مدت زمان در نظر گرفته شده تا چندین برابر بیشتر باشد و در واقع در کل این مدت آمبولانس در اختیار بیمار است، به همین دلیل است که در چنین شهرهایی قیمت آمبولانس خصوصی بیشتر از دیگر شهرها و شهرستان‌ها می‌باشد.

  • تاثیر شرایط بیمار بر روی هزینه‌ها

دلایل بسیار متعددی وجود دارد که موجب می‌شود افراد اقدام به استفاده از آمبولانس خصوصی کنند، مثلاً گاهی اوقات هدف تنها انتقال بیمار از منزل به بیمارستان است، اما گاهی نیز از آمبولانس خصوصی برای کارهایی مانند حمل و انتقال نوزاد نارس، معلولین، سالمندان، افراد مبتلا به بیماری‌های حاد قلبی و.. استفاده می‌شود که در چنین شرایطی حتماً باید از یک آمبولانس بسیار مجهز و پیشرفته استفاده کنیم که به انواع تجهیزات و امکانات پیشرفته مجهز باشد. همچنین شرایط برخی از بیماران اعصاب و روان که باید به بیمارستان روانی انتقال داده شوند یا شرایط بیماران دیالیزی کاملا با یکدیگر متفاوت است و حتماً باید برای این گونه بیماران خدمات خاص و ویژه در نظر گرفته شود، این موضوع موجب خواهد شد که هزینه‌های آمبولانس خصوصی و حمل بیمار نیز متنوع باشد. بدیهی است که برای مورد نخست شما هزینه کمی خواهید کرده اما امبولانس‌های خصوصی دارای انواع مختلفی هستند که جهت رسیدگی کردن به مشکلات مختلف با شرایط ویژه طراحی شده‌اند و هزینه‌های آنها با یکدیگر متفاوت می‌باشد، به همین دلیل است که هنگام درخواست آمبولانس خصوصی حتماً باید شرایط موجود برای بیمار را نیز به پرسنل آمبولانس اطلاع داده و مطابق با آن درخواست آمبولانس کنید.

  • کادر پزشکی آمبولانس

وقتی شما برای دریافت آمبولانس و خدمات آن تماس بگیرید، قطعاً از شما سوال خواهد شد که بیمارتان در چه شرایطی قرار دارد و آیا برای حمل آن نیاز به دکتر یا پرستار دارید یا خیر. چون در صورت نیاز حتماً باید به همراه راننده تیم پزشکی یا یک پرستار به محل مورد نظر اعزام شود تا بتواند مراقبت‌های لازم را پیش از رسیدن بیمار به بیمارستان انجام دهد. مثلاً گاهی برخی از بیماران در شرایط نامساعدی هستند و در معرض خطر حمله عصبی، حمله قلبی، سکته مغزی، ایست تنفسی و خطراتی از این قبیل می‌باشند. برای چنین مواقعی توصیه می‌شود که موضوع را در هنگام درخواست آمبولانس اعلام کنید، به این ترتیب یک پزشک و یا حداقل یک پرستار به محل شما اعزام می‌شود یا به بیمار کمک خواهد کرد تا رسیدن به بیمارستان خطرات احتمالی را پشت سر بگذارد. موضوع مهم در این خصوص این است که در چنین مواقعی هزینه‌های آمبولانس خصوصی بیشتر از مواقع عادی خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: خدمات اورژانسی چیست؟

نتیجه‌ گیری

در این مقاله هزینه‌های آمبولانس خصوصی و موارد تاثیرگذار بر روی قیمت‌ها را بررسی کردیم. تعرفه‌هایی که برای آمبولانس خصوصی در نظر گرفته می‌شود مطابق با برخی عوامل مانند مسافت طی شده، شرایط بیمار، وجود کادر درمان و پزشک در آمبولانس و حتی تجهیزات و داروهای استفاده شده در طول مسیر مشخص می‌شود. در سایت آمبولانس آرمان بیشتر هزینه‌های آمبولانس عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت‌ها بیان شده است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۰ رای

آخرین مطالب