آمبولانس های اسکورت پزشکی چه خدماتی را ارائه می دهند؟

آمبولانس های اسکورت پزشکی چه خدماتی را ارائه می دهند؟

آمبولانس های اسکورت

آمبولانس های اسکورت پزشکی چی هستند؟ سرویس آمبولانس وظیفه انتقال بیمار به مرکز درمانی را در مواقع اورژانسی دارد. آمبولانس های دولتی در شرایط اضطرار مصدوم و یا بیمار را به نزدیک ترین بیمارستان دولتی انتقال می دهند. اما وظیفه آمبولانس دولتی یا همان ۱۱۵ مربوط به همین موارد است و در مواقع دیگر وظیفه ای ندارند. برای مثال پس از ترخیص بیمار از بیمارستان، ممکن است شرایط انتقال بیمار به منزل با وسایل نقلیه معمولی چندان مناسب نباشد. به همین جهت گروه دیگری از آمبولانس ها کمک رسان خواهند بود.

آمبولانس خصوصی، گروه دیگری از آمبولانس ها هستند و مهم ترین تفاوت آن ها این است که اعزام این آمبولانس ها فقط به محدود به مواقع اضطرار نمی شود. با آمبولانس خصوصی می توان بیمار را از بیمارستان به منزل منتقل کرد.

همچنین آمبولاس های دولتی بیمار را به نزدیک ترین مرکز درمانی منتقل می کنند. اما از آمبولانس خصوصی می توان درخواست کرد تا بیمار را به یک بیمارستان خاص با فاصله دور تر منتقل کند. در نظر داشته باشید که خدمات آمبولانس خصوصی مشمول هزینه است.

انواع آمبولانس

آمبولانس ها انواع مختلفی دارند که کارایی و وسیله نقلیه مورد استفاده در هر یک از آن ها متفاوت است. آمبولانس های زمینی هم به صورت ون می باشند و هم برخی از آمبولانس های خدماتی با موتور سیکلت فعالیت می کنند.

یکی از آمبولانس های خاص، آمبولانس اسکورت پزشکی هستند. در ادامه به معرفی بیشتر این دسته از آمبولانس ها می پردازیم. با آمبولانس آرمان همراه ما بمانید.

آمبولانس اسکورت پزشکی چیست؟

یکی از انواع خاص آمبولانس ها، آمبولانس های اسکورت پزشکی هستند. آمبولانس اسکورت پزشکی، به منظور آمادگی در برابر بیماری ها و صدمات احتمالی فعالیت دارند. برای مثال در تور های گردشگری ممکن است حوادث مختلفی برای شرکت کنندگان تور رخ دهد. نقش آمبولانس اسکورت پزشکی در این مواقع این است که در صورت بروز این قبیل مشکلات اقدام به رفع مشکل سلامتی و یا انتقال بیمار به مرکز درمانی با تجهیزات بیشتر کنند.

آمبولانس اسکورت پزشکی از جمله آمبولانس های خصوصی محسوب می شوند. عموما شرکت های برگزار کننده تور با شرکت های آمبولانس خصوصی قرارداد دارند و در برگزاری سفر ها آن ها را یاری می کنند.

 

آمبولانس اسکورت پزشکی چیست؟

 

کاربرد آمبولانس اسکورت پزشکی چیست؟

همانطور که گفتیم، آمبولانس اسکورت پزشکی تنها نقش پشتیبان را دارند. این آمبولانس ها در مواقع بروز مشکل و حادثه احتمالی، کمک رسان حاضرین خواهند شد.

یکی از مزیت های این  آمبولانس  پزشکی این است که می توان از ارائه کننده آن ها درخواست کرد که به صورت شبانه روزی خدماتشان را ارائه دهند.

کاربرد آمبولانس اسکورت پزشکی فقط برای تور های گردشگری نیست. در مواقع مختلفی ممکن است نیاز به آمادگی پزشکی وجود داشته باشد.

اصلی ترین کاردبرد

از جمله اصلی ترین کاربرد های آمبولانس اسکورت پزشکی تور های توریستی و مسافرتی می باشد. همچنین در مسابقات جاده ای و کویری حضور اسکورت پزشکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین جهت است یکی دیگر از کاربرد های آمبولانس اسکورت پزشکی را می توان این دسته از مسابقات عنوان کرد.

اردو های علمی و تفریحی از جمله دیگر کاربرد های آمبولانس اسکورت پزشکی می باشد.

با حضور آمبولانس با خدمات مناسب، در صورت بروز حادثه یا مشکلات مختلف سلامتی، در اسرع وقت به آن ها رسیدگی خواهد شد.

حضور میهمانان خارجی در کشور از اهمیت بالایی دارد و رسم میهمان نوازی نیز حکم می کند که خدمات پزشکی مناسبی در اختیار ایشان قرار گیرد. به همین جهت است که یکی از دیگر از کاربرد های این نوع آمبولانس را می توان اسکورت میهمانان خارجی در زمان ورود به کشور تا لحظه خروج آن ها عنوان کرد.

 

خدمات آمبولانس اسکورت

آمبولانس های اسکورت، در گروه آمبولانس های خصوصی قرار می گیرند. این آمبولانس ها متناسب با نیاز افراد حاضر خدماتی را ارائه می دهند. اما به صورت پیشفرض این آمبولانس ها اصلی ترین خدمات مربوط به مشکلات سلامتی را ارائه می دهند. همواره تلاش می شود که در این آمبولانس ها بهترین تجهیزات CPR ارائه شود تا در صورت بروز حادثه، از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری به عمل آید.

همچنین اگر آمبولانس قصد اسکورت بیماران زمینه ای خاص را داشته باشد، متناسب با نیاز آن ها خدمات و تجهیزاتی را به همراه خواهد داشت. برای بیماران بدحال آمبولانس های CCU و ICU گزینه مناسبی هستند. چرا که در صورت بروز سکته مغزی باید در کم ترین زمان اقدامات درمانی صورت گیرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۷ از ۵
از مجموع ۱۴۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب