آمبولانس ویژه icu چه امکاناتی دارد؟

آمبولانس ویژه icu چه امکاناتی دارد؟

آمبولانس ویژه icu چه امکاناتی دارد؟

آمبولانس ویژه icu چیست؟ هیچ چیز به اندازه سلامتی نمی تواند برای ما مهم باشد. در شرایط اضطرار و وضعیت نامناسب افراد، رسیدگی پزشکی اهمیت بالایی دارد. به همین جهت است که در تمامی کشور های دنیا آمبولانس ها وظیفه انتقال بیماران بد حال را به بیمارستان دارند.

آمبولانس ها در دو گروه اصلی آمبولانس های دولتی و آمبولانس خصوصی تقسیم بندی می گردند. خدمات ارائه شده توسط آمبولانس های دولتی و خصوصی متفاوت است. وظیفه اصلی آمبولانس های دولتی، انتقال بیماران اورژانسی به نزدیک ترین بیمارستان دولتی است. اما در مقابل آمبولانس های خصوصی می توانند بیمار را از بیمارستان به منزل نیز منتقل کنند. اما تقاوت میان این دو نوع آمبولانس به همین خدمت محدود نمی شود. بلکه آمبولانس های خصوصی امکان انتقال بیمار به دیگر شهر ها را نیز دارند.

دسته بندی امبولانس ها

شرایط برخی بیماران به گونه ای است که اقدامات درمانی شان در شهر دیگری انجام می شود. برای این دسته از بیماران که امکان سفر با وسایل نقلیه عادی را ندارند، آمبولانس خصوصی گزینه مناسبی است. آمبولانس خصوصی این بیماران را همراه با خدمات پزشکی مناسب، به شهر و محل مورد نظر منتقل می کند.

دستگاه های آمبولانس نیز در چند دسته تقسیم بندی می شوند. عموما آمبولانس ها را با ون های ویژه می شناسیم. اما آمبولانس های هوایی نیز نوع دیگری از آمبولانس ها هستند که در کوتاه ترین زمان بیمار را انتقال می دهند.

آمبولانس ویژه icu، یکی از وسایل نقلیه خاص مناسب برای بیماران بد حال است. به این آمبولانس ها، آمبولانس مراقبت ویژه و یا آمبولانس کد دار نیز گفته می شود. آمبولانس ICU، مناسب برای انتقال بیمارانی است که وضعیت سلامت ناپایداری دارند.

در ادامه به معرفی بهتر آمبولانس ویژه ICU و قابلیت های آن ها می پردازیم. همراه با آمبولانس خصوصی آرمان باشید.

 

آمبولانس ویژه ICU چیست؟

وسایل نقلیه برای انتقال بیماران به بیمارستان، در چند گروه دسته بندی می شوند. آمبولانس های کددار یا آمبولانس ویژه ICU، یکی از دستگاه های مناسب انتقال بیماران با وضعیت سلامت ناپایدار است.

در  آمبولانس ویژه icu امکانات پزشکی ویژه و منحصر بفردی وجود دارد که وضعیت بیمار در طول مسیر حفظ گردد. همچنین کادر پزشکی همراه در آمبولانس های کددار، وظیفه مراقبت از بیمار را نیز داشته و به همین جهت بیمار در طول مسیر با شرایط ویژه پزشکی همراه خواهد بود.

افراد همراه در آمبولانس ویژه ICU، افرادی هستند که تحصیلکرده رشته های پزشکی می باشند. این از افراد با تجربه به منظور آمبولانس های ویژه ICU استفاده می شود.

در آمبولانس های مراقبت ویژه icu، کلیه تجهیزات ICU و CCU مخصوص بیمارستانی همراه با بیمار خواهد بود. این تجهیزات می تواند سلامت بیمار را در مسیر های کوتاه و بلند حفظ نماید.

 

آمبولانس ویژه ICU چیست؟

 

آمبولانس بین شهری مراقبت ویژه

آمبولانس های مراقبت ویژه فقط به منظور انتقال بیماران برای درمان از شهری به شهر دیگر نیست. بلکه یکی از مهم ترین کاربرد های آمبولانس بین شهری، انتقال بیماران و مصدومانی است که در مسیر های بین جاده ای دچار آسیب جدی شده اند.

در زمان بروز آسیب مصدومان تصادفات، زمان بسیار حائز اهمیت است. به همین جهت انتقال سریع مصدوم به یک مرکز درمانی در کوتاه ترین زمان اولویت دارد.

آمبولانس بین شهری بدون اضطرار

کاربرد آمبولانس های بین شهری علاوه بر مواقع اورژانسی مانند تصادفات رانندگی، در شرایط غیر اضطراری نیز می باشد. البته بدین منظور باید از خدمات آمبولانس خصوصی استفاده شود. چرا که آمبولانس های دولتی فقط وظیفه خدمات رسانی در شرایط اورژانسی را دارند.

خدمات آمبولانس بین شهری بدون اضطرار به منظور انتقال بیمارانی است که نیاز به انتقال بیمار به بیمارستان های شهر دیگر را دارند. به ویژه بسیاری از بیماران از این خدمات در جهت انتقال به بیمارستان های شهر تهران استفاده می کنند.

به طور کلی خدمات آمبولانس خصوصی یک گزینه مناسب برای بیمارانی است که شرایط پایداری دارند، اما انتقال آن ها با وسایل نقلیه عادی سخت و دشوار است. کابین آمبولانس دارای شرایط مراقبتی و مناسبی است و بیمار می تواند با مناسب ترین وضعیت، سفر بین شهری را انجام دهد.

این شرایط برای بیمارانی که به وضعیت پایدار رسیده اند اما نیاز به انجام پروسه درمان در منزل را دارند، گزینه مناسبی است. توصیه می شود اگر قصد انتقال بیمار به دیگر شهر ها را دارید، خدمات آمبولانس خصوصی را زودتر رزرو نمایید تا برای زمان انتقال مشکلی وجود نداشته باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۹ از ۵
از مجموع ۶۷ رای

آخرین مطالب