شرایط خرید آمبولانس خصوصی

شرایط خرید آمبولانس خصوصی

شرایط خرید آمبولانس خصوصی

 

پس از اخذ کلیه مجوزهای قانونی، نوبت به خرید آمبولانس می رسد. اگر نگاهی به صفحات تبلیغات و نیازمندی روزنامه ها داشته باشیم، شاهد انواع مختلفی از تبلیغات خرید و فروش این نوع خودرها خواهیم بود.

تفاوت قیمت ها و انواع مدل های ارایه شده در این گونه صفحات و سایت ها ممکن است برای مخاطبین سوالات زیادی به همراه داشته باشد. این مقاله کمک می کند تا با نحوه خرید آمبولانس خصوصی آشنا شوید. از این که وقت تان را در اختیار ما می گذارید ممنونیم.

آیا خرید آمبولانس خصوصی قانونی است؟

درباره خرید و فروش آمبولانس و آگهی‌هایی که در این زمینه موجود است، گفت؛ خرید و فروش آمبولانس تنها مربوط به آمبولانس‌های خصوصی می باشد. آمبولانس های ۱۱۵ شامل این موارد نیست و شخص یا اشخاص حقیقی و حقوقی بدون مجوز های لازم از نهادهای مربوطه انجام چنین کاری را ندارند.

لذا موسس و مالک پایگاه آمبولانس خصوصی اجازه دارد، آمبولانس های تخت اختیارش را به مزایده فروش بگذارد یا جهت خرید آمبولانس جدید اقدام نماید. البته این مورد نیاز به رعایت برخی از ضوابط و مجوزهای لازم است.

در واقع خرید آمبولانس خصوصی تابع قوانینی است که از سوی سازمان اورژانس کشور صادر شده است. کلیه دانشگاه های علوم پزشکی نیز روی این مساله نظارت کامل دارند.

حتی پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در امر خرید آمبولانس خصوصی نظارت و کنترل خواهد داشت و شماره گذاری این خودرها توسط این سازمان صورت می پذیرد.

خرید آمبولانس خصوصی نیازمند چه فاکتورهایی است؟

آمبولانس خصوصی به منظور استفاده در پایگاه های امداد، مراکز درمانی، بیمارستان ها، کارخانجات بزرگ و استادیوم های ورزشی طراحی و ساخته می شود.

هر کدام از این خوردها دارای ویژگی های فنی و تجهیزات مختلفی است. انواع و تیپ بندی آمبولانس خصوصی نشان دهنده میزان اهمیت این خودرها در تامین سلامت بیماران ا ست.

لذا وقتی پای صحبت خرید آمبولانس خصوصی به میان می آید ، نیاز است به یک سری اطلاعات سودمند در این زمینه دست پیدا کنیم. شاید اولین عامل توجه به نوع خودرو و تجهیزات پزشکی تعبیه شده در آن باشد.

در شرایط فعلی، این خودروها در لیست تبلیغات و نیازمندی های فروش یا خرید آمبولانس خصوصی درج است:

آمبولانس های هیوندایی H350 ،

آمبولانس تویوتا هایس،

آمبولانس بنز اسپرینتر،

آمبولانس هایس پارس خودرو(برلیانس) ،

آمبولانس مکسوس گروه بهمن،

آمبولانس وانا شرکت ایران خودرو دیزل.

برای خرید آمبولانس خصوصی باید به چهار فاکتور عمده نظر داشت.

نکاتی که باید درباره اجاره آمبولانس خصوصی بدانید را در صفحه  درباره اجاره آمبولانس خصوصی چه می دانیم مطالعه فرمایید.

 

آمبولانس خصوصی اتوبان صدر
آمبولانس خصوصی

انتخاب شاسی مناسب :

از میان خودروهای ون و یا شاسی بلند بسیار حایز اهمیت است که درباره نوع و تعداد دیفرانسیل خودرو اطلاعات لازم داشته باشیم. این که آمبولانس با چه نوع سوختی کار می کند نیز گزینه ای است که باید به آن توجه داشت.

اندازه کابین یعنی قمستی که بیمار در آن گذاشته می شود، بسیار مهم است. قدرت موتور نیز عامل مهمی است که نباید از آن غفلت کرد. دسترسی به نمایندگی های خدمات پس از فروش و نوع خدمات ارایه شده نیز حاثر اهمیت است .

انتخاب تیپ مناسب آمبولانس:

برابر استانداردهای موجود ، آمبولانس ها را به سه گروه عمده تقسیم بندی می کنند. بهترین تیپ آمبولانس برای پایگاه های خصوصی ، تیپ ویژه جابجایی بیمار است.

در این نوع تیپ آمبولانس نیازی به تجهیزات فوق تخصصی پزشکی ندارد. درصورتی که بخواهید خرید آمبولانس مجهزتری در برنامه خود داشته باشید، به شما تیپ اورژانس را پیشنهاد می کنیم.

انتخاب تجهیزات پزشکی مناسب:

این که آمبولانس در چه زمینه ای کارایی دارد و از چه مشاورانی بهره می برد، در خرید آمبولانس خصوصی بسیار تاثیر گذار است. پزشک ، پرستار و تکنسین هایی که در این نوع خودرها فعال خواهند بود، نیز در تهیه و خرید تجهیزات پزشکی تاثیر خواهند داشت.

 مجوزهای لازم برای خرید آمبولانس:

هر دستگاه آمبولانسی که توسط شما خریداری می شود، باید دارای تمامی مجوزهای لازم از سوی سازمانهای مربوطه باشد. سازمان استاندارد کشور، وزارت بهداشت و درمان، پلیس راهنمایی و رانندگی ، اورژانس کشور همگی ناظر بر عملکرد شما خواهند بود.

سخن پایانی

برای خرید آمبولانس خصوصی نیاز است که با تمامی مجوزهای قانونی در این زمینه اشنایی کامل داشته باشید. نهاد ها و سازمانهایی که بر روند تاسیس و خرید آمبولانس نظارت خواهند داشت، باید در برنامه کاری شما درج شده باشد. خواندن این مقاله به شما می آموزد که برای تهیه و خرید اصولی از چه موارد و نکاتی تبعیت نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

آخرین مطالب