محبوبیت آمبولانس خصوصی

محبوبیت آمبولانس خصوصی

محبوبیت آمبولانس خصوصی

این مقاله می کوشد تا به ارزیابی محبوبیت آمبولانس خصوصی بپردازد. این که چرا و به چه دلیل مردم ترجیح میدهند از طیف وسیع خدمات آمبولانس خصوصی بهره مند شوند. اگربه این موضوع علاقمند هستید، با ما همراه شوید تا با هم بیشتر در این زمینه بیاموزیم. از اینکه با همراهی می کنید، متشکریم.

 

دلایل محبوبیت آمبولانس خصوصی

چنانچه با مقالات پیشین ما را خوانده باشید، در اورژانس ۱۱۵ که در بخش دولتی و بیمارستان های دولتی فعالیت می کند، بیمار دارای محدودیت هایی است. می پرسید چه محدودیتی ؟ کارشناسان ما این گونه پاسخ می دهند.

در اورژانس دولتی یا همان ۱۱۵ بیمار هرگز نمی تواند به نیروهای حاضر در آمبولانس دستور بدهد که او را به کدام بیمارستان اعزام کنند. اما این مساله در مراکز آمبولانس خصوصی بدین گونه نیست. تکنسین های فوریت های پزشکی در آمبولانس های دولتی ، بیمار را به اولین بیمارستان دولتی سطح شهر میرسانند.

همراهان بیمار قادرند از پرسنل فوریت های پزشکی بخواهند تا بّیمارشان را به مراکز درمانی مورد نظرشان انتقال دهند. بیمار حق دارد تا او را به بهترین مراکز درمانی برده و از بهترین کادر درمان برخوردار شود. این که او چه می خواهد و چرا چنین درخواستی دارد، برای کادر فوریت های پزشکی در این آمبولانس ها محترم است.

از طرفی ، مراکز آمبولانس خصوصی با تنوع خدمات و تجهیزات بسیار خوبی که در اختیار دارد ، هیچ وجه تمایزی با آمبولانس ۱۱۵ ندارد. حتی در مواردی بیمار این حق را دارد که از آمبولانس های ویژه یا همانه وی آی پی کمک بگیرد.

 

محبوبیت آمبولانس خصوصی به خاطر خدمات گسترده آن است

یکی دیگر از دلایل محبوبیت آمبولانس خصوصی این است که بیماران در هر سطح از هوشیاری یا سلامت جسمانی که باشند می توانند با آمبولانس خصوصی تماس گرفته و از آنها کمک بخواهند. این که بیمار سطح هوشیاری خوبی دارد و دچار بیماری حادی نیست هرگز باعث نمی شود تا تکنسین های فوریت پزشکی در آمبولانس خصوصی از انجام وظایف خود سر باززنند.

درحالی که اورژانس دولتی یا ۱۱۵ تنها در شرایطی حاضر به کمک می شود که حال بیمار وخیم بوده و نیاز به کمک های اساسی درمانی داشته باشد. در اورژانس ۱۱۵ بیمار هرگز نمیتواند از تکنسین ها بخواهد تا او را برای گرفتن آزمایش خون، سی تی اسکن، سونوگرافی و مواردی از این دست او را به مراکز درمانی ببرند. اما در آمبولانس خصوصی این مساله شدنی است. همین ویژگی است که باعث شده است تا محبوبیت آمبولانس خصوصی بین مردم روز به روز افزایش پیدا کند.

 

آمبولانس خصوصی و بیماران تازه جراحی شده

یکی دیگر از دلایلی که نشان می دهد محبویبت آمبولانس خصوصی نزد مردم در حال فزونی است، خدمات متنوعی که به عهده گرفته است . به عنوان مثال ، زمانی که فردی از ناحیه کمر در بیمارستان مورد جراحی قرار گرفته است ، نمی تواند با خودروی شخصی به خانه برگردد.

از طرفی آمبولانس های دولتی یا ۱۱۵ از این وظیفه شانه خالی می کنند. این جاست که آمبولانس خصوصی به میدان می آید و بیمار تازه جراحی شده را در امنیت کامل به خانه اش انتقال می دهد .

این اعزام همواره با حضور فیزیکی تکنسین های حرفه ای فوریت های پزشکی بوده و حتی در مواردی با پزشک حاضر در پایگاه نیز به صورت بیسم در ارتباط هستند. گزارش ها نشان می دهند، بسیاری از بیمارانی که به دلایلی مورد جراحی قرار گرفته اند ، پس از ترخیص و در حین جابجایی با خودرهای شخصی ، دچار وخامت جسمانی شده و دوباره کارشان به بیمارستان و کادر درمان افتاده است.

 

مجبوبیت آمبولانس خصوصی و نوزدان نارس

نوزادان نارس نیز از جمله خدمات گیرندگانی هستند که می توانند از آمبولانس خصوصی استفاده کنند . همین مساله باعث شده است تا محبوبیت آمبولانس خصوصی بیش از پیش در بین مردم مشاهده شود. تکنسین ها در تمام طول انتقال ، لحظه به لحظه دمای بدن، ضربان قلب و وضعیت عمومی بدن نوزاد را رصد می کنند.

 

نتیجه :

در این مقاله به دلایل محبوبیت آمبولانس خصوصی در نزد مردم اشاره کردیم. گفتیم به چه دلایلی بیماران مایلند تا از خدمات متنوع این بخش از درمان استفاده کنند. والدین و همراهان نوزدان نارس، بیماران تازه جراحی شده و .. از جمله افرادی هستند که باعث محبوبیت آمبولانس خصوصی شده اند. از اینکه در این نوشتار ما را همراهی کردید، ممنونیم.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۸ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

آخرین مطالب