از مزایای آمبولانس خصوصی چه می دانیم ؟

از مزایای آمبولانس خصوصی چه می دانیم ؟

آمبولانس خصوصی غرب تهران

از مزایای آمبولانس خصوصی امکان حمل بیمار از محل حادثه تا بیمارستانی است که بیمار مدنظر دارد. تصور کنید، بیمار شما درد زایمانش شروع شده است .

با این که در تمام آمبولانس ها کید مخصوصی وضع حمل وجود دارد اما آمبولانس های دولتی بیمار را به نزدیک ترین بیمارستان انتقال می دهند. در چنین مواقعی تماس با آمبولانس خصوصی ضمن رعایت سرعت عمل زائو را به بیمارستان دلخواه بیمار می رساند.

 

مزایای آمبولانس خصوصی در چیست ؟

 

اجازه بدهید قبل از ورود به بحث توضیح بدهیم که آمبولانس خصوصی چه تعریفی دارد. به طور عموم به مراکز خصوصی که آمبولانس های مجهز به تجهیزات پزشکی و پرسنل کارامد را به محل حادثه اعزام می کند، آمبولانس خصوصی می گویند.

این آمبولانس ها توسط اشخاص غیر دولتی تاسیس می شوند و به هیچ نهاد یا سازمانی مرتبط نیستند. تنها زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اقدام به فعالیت می کنند.

 

چرا آمبولانس خصوصی بهتر است؟

 

مزایای آمبولانس خصوصی نسبت به دولتی در این است که حتی در موارد غیر اورژانس نیز خدمات ارایه می شود. شما بیماری دارد که باید هفته ای سه بار دیالیز شود.

کرونا در شهر قربانی می گیرد. ترافیک در خیابان از شما زمان زیادی را به سرقت می برد. شما وسیله نقلیه مناسبی برای انتقال بیمار در اختیار ندارید یا شاید با مسیر های تودرتوی خیابان های شهر آشنایی کافی ندارید.

در عین حال بیمار نیاز به انتقال فوری به بیمارستان یا مرکز درمانی دارد. این جاست که مزایای آمبولانس خصوصی تمام قد می ایستد و از ماهیت نجات بخش خود دفاع می کند.

 

وجه تمایز آمبولانس خصوصی با اورژانس عمومی

 

تنها وجه تمایز آمبولانس خصوصی با دولتی در پرداخت هزینه هاست. در آمبولانس های دولتی ، دولت موظف به انتقال بیمار به نزدیک ترین بیمارستان به صورت رایگان است.

اما در بیمارستان خصوصی شما متحمل پرداخت وجهی به پایگاه آمبولانس خصوصی می باشید. البته گفتنی است، این هزینه بابت خدماتی است که در بالاترین سطح کیفی خود به بیمار ارایه می شود. مسلما شما از آمبولانس عمومی نمی توانید تقاضا کنید که بیمارتان را به شهری دیگر انتقال دهد.

 

عواملی که آمبولانس خصوصی را برجسته می کند:

 

•  تجهیز آمبولانس به کیف احیا، دستگاه ساکشن، دستگاه شوک، دستگاه ونتیلاتور و..

• خدمات  آمبولانس‌های هوایی و زمین

• ارسال آمبولانس بین شهری و اماکن ورزشی

• ارائه خدمات به صورت شبانه روز

• وجود پایگاه‌های چهارگانه در چهار جهت شمال، جنوب، شرق و غرب تهرا

• استفاده از آمبولانس‌های تیپ A، تیپ B، VIP، NIC

• استفاده از لوازم یکبار مصرف و ضدعفونی کامل تجهیزات در دوران کرونا

همانطور که دانستید، بیمار یا همراهنش هیچ گاه در تصمیم گیری های پرسنل آمبولانس ها ی دولتی نقشی ندارند. آنها به نزدیک ترین بیمارستان اعزام می شوند. تکنسین ها و راننده آمبولانس خصوصی توجهی به خواست و نظر بیمار ندارند.

از جمله مزایای آمبولانس خصوصی، اعزام سریع خودرو به محل حادثه است. ظرف مدت بیست دقیقه پس از قطع تماس کادر مجرب درمان پیش بیمارستانی خود را به بیمار می رسانند.

از دیگر مزایای آمبولانس خصوصی، کرایه این خودروها به اشخاص و بیمارستان های دولتی است.

آمبولانس های خصوصی با تمامی پرسنل و تجهیزات و یک راننده تحت اختیار ، آماده است تا بیمار شما را به اقصانقاط کشور منتقل کند. حتی انتقال خارج از مرزی نیز در کارنامه کاری  این نوع خودرها قابل مشاهده است.

آمبولانس های خصوصی تنها برای موقعیت های اضطراری خدمت رسانی نمی کند. بلکه شرح وظایف بسیار متنوع و گسترده تری نسبت به آمبولانس های دولتی دارند.

این نوع آمبولانس ها می توانند بیمار را از بیمارستان به خانه نیز جابجا کنند. تصور کنید، بیماری دارید که عمل ستون فقرات داشته است. طبیعتا حمل این بیمار با خودروهای شخصی رفتاری پرخطر بوده و احتمال می رود، آسیب های جبران ناپذیری به بیمار وارد شود.

لذا با تماس با آمبولانس خصوصی این مشکل مرتفع شده و بیمار زیر نظر پرسنل خدوم آمبولانس در صحت و سلامت کامل به خانه مراجعت خواهد کرد.

جمع بندی

در خاتمه این مقاله باید گفت، بسیاری از بیماران قلبی و ریوی و دیگر بیماری ها ممکن است با تماس با ویروس کرونا جانشان به خطر بیفتد. مزایای آمبولانس خصوصی و دامنه فراگیر آن شامل این عزیزان نیز می شود.

بدین معنی انتقال این بیماران به مراکزی چون رادیولوژی ، دیالیز، سونوگرافی ، فیزیوتراپی و … امکان پذیر می باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

آخرین مطالب